Ja, som fortalt skulle vi jo til Bergen, på en liten ferietur, jeg, Atle og ungene.
Mandagen før vi skulle reise, dør plutselig tanten til Atle. Hun var syk altså, hadde kreft, men slett ikke så syk at noen ventet hun skulle dø.
Begravelsen ble selvsagt på fredagen, da vi skulle være i Bergen.
Atle ble kjempe-lei seg, både pga tanten og fordi den ene lille ferieturen han skulle ha i år ble "ødelagt"
Vi fant ut at han skulle bli med som planlagt på torsdags morgen, og så booket han om hjemreisen til fredag morgen.
Torsdagsmorgen kom vi oss avgårde som planlagt, og var fremme ved hotellet i halv ti tiden. Fikk ikke sjekket inn så tidlig, men satte fra oss bagasjen. Gikk rett på Fløien. Hadde smurt med oss mat hjemmefra, så den inntok vi på lekeplassen på Fløifjellet. Nydelig vær! Blå himmel og godt og varmt. Ruslet en tur i skogen der oppe, kikket på utsikten og slappet av, før vi tok Fløien ned igjen. Takk og lov for at vi reiste opp dit så tidlig, for da vi kom ned igjen var køen kjeeeempelang! Helt ut på veien!
Ruslet rundt og kikket i alle bodene på bryggen, så på fiskene, og så tok vi båten ut til Akvariet. Masse flotte fisker å se på der! Fikk med oss pingvinmating.
Dro tilbake til hotellet i tre tiden og fikk sjekket inn. Du verden for et flott rom vi fikk! Stort oppholdsrom med sofagruppe, en stor dobbelseng, og ellers det vanlige som er på et hotellrom; skap, pult, vannkoker, buksepresse osv. I tillegg var det et stort flott bad, og et soverom med dobbelseng. Atle mente det var større enn leiligheten hans
Etter å ha roet oss ned på rommet litt var det på tide med middag. Havnet på Fridays. Og du store allverden så mett jeg ble! Trodde aldri jeg skulle trenge å spise igjen! Vi satt akkurat ved døren til uteserveringen, og like utenfor der igjen var en fontene/foss. Ungene for ut der etter maten og endte selvfølgelig opp med å bli kliss-klass Ikke at det var så farlig, var sikkert 30 grader ute!
Somlet oss tilbake til hotellet, der ungene ble parkert i badekaret! Så var det i seng med dem, det tok nøyaktig 2 minutt, så sov de begge!
Så begynte forviklingene:
Atle skulle jo reise hjem igjen tidlig på fredagen. Skulle ta flybussen klokka 7.
Vi begynte å pakke, slik at han fikk mest mulig med seg hjem. Vi skulle jo være igjen i Bergen og ta halv 5 flyet hjem, og ville slippe å dra på for mye etter å ha sjekket ut av hotellet.
Fikk ordnet alt, lagt frem billetter, lomme bok, og bilnøkkel? Ja bilnøkkelen ja, hvor var den? Bilen stod på flyplassen den. men bilnøkkelen var borte!
Atle hadde jo reservenøkkel hjemme. MEN husnøklene lå i hanskerommet på bilen, og mine husnøkler lå hjemme i leiligheten til Atle! Komplett Kaos!
Heldigvis hadde Atle vært hos moren med dress og skjorte på onsdagen, fordi han skulle reise rett ut der og skifte før begravelsen kl 11.
Men skoene hans lå i bilen de også!
Så vi fikk ringt til Atles mor, som skulle komme og hente han på flyplassen. Ringte så til min far, som hadde et par svarte sko Atle kunne låne, og han kom også til flyplassen med dem. Så han fikk da kommet seg i begravelsen.
Tilbake i Bergen hadde vi en flott dag! Gikk langs Bryggen og bort til Bergenshus festning. På vei tilbake var vi innom en motorsykkelbutikk der Stian fikk prøve kjøre-sko og jakke ( kun for å finne størrelse)
Gikk og kikket i butikkene og bare slappet av og nøt været. Kjøpte rundstykker og pålegg på Rimi og hadde lunsj i parken. Tuslet rundt Litle Lungegårdsvann, før vi slengte oss på flybussen.
Flyturen gikk bra hjem også
På flyplassen ble vi møtt av Atle og faren. De eneste nøklene vi hadde med oss var nøklene til min mor, for jeg hadde planlagt å reise innom der og vanne på vei hjem, så Atles far kjørte oss dit. Der vannet vi, og tok min mors bil hjem.
Atle håpte at husvertene var hjemme, så han fikk kommet inn i leiligheten og hentet reservenøkkelen. Og det var de.
Ungene parkerte vi hos en venninne, for å slippe å dra dem med oss på "nøkkel til nøkkel" runden, som Kine kalte det Planen var at de skulle sove der også, for jeg og Atle skulle på Kino, men det skar seg helt! Stian nektet å sove der! Han skulle hjem! Men han ville være der å leke mens vi ordnet opp i nøkkelstyret.
Ja, som sagt, så fikk Atle låst seg inn i leiligheten og hentet mine nøkler og reservenøkkel til bilen. Vi kjørte så ut til flyplassen igjen ( heldigvis ikke mer enn 30 min å kjøre) og fikk hentet bilen til Atle. Så var det hjem igjen!
Kine ble igjen hos venninna mi, og Stian ble med hjem til Atle.
Istedet for Kino leide vi en film og satt hjemme og så den. Endelig kunne vi slappe av....
Alt ordnet seg jo til slutt, men det var litt hektisk mens det stod på

(Mars 00)
(November 01)
Svar med sitat

For et styr!! Men godt dere hadde en fin tur ellers til Bergen. Første gang vi også var i Bergen, endte vi også på Fridays for å spise ;o)

, Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7: 

Bokmerker (linker)