+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Keisersnitt for alle?

Innmeldt
    Feb 2006
    Alder
    36
    Poengstyrke
    7

Keisersnitt for alle?

Hei alle sammen.

Jeg mener de kravene som stilles i dag for å få planlagt KS er alt for strenge og praksisen med å innvilge planlagte KS varierer alt for mye fra sykehus til sykehus.

Har dere noen synspunkter?:)

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Jeg mener keisersnitt skal kun benyttes hvis det er helt nødvendig.Du blir mye fortere i form ved vanlig fødsel, enn ved keisersnitt,har erfaring med begge deler!

Innmeldt
    Feb 2006
    Alder
    36
    Poengstyrke
    7
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete g
    Jeg mener keisersnitt skal kun benyttes hvis det er helt nødvendig.Du blir mye fortere i form ved vanlig fødsel, enn ved keisersnitt,har erfaring med begge deler!

Godt å høre at du kom deg fort i form ved vanlig fødsel:) Og det kan man også bli under KS. ( For noen ) Men, det som er sørgelig er at fødende som ønsker KS får ikke hvis man har en særdeles god grunn - og det syns jeg blir feil

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Keisersnitt er en operasjon, som faktisk kan være mer skadelig for moren enn å føde et barn. Så jeg synes det er greit at reglene er strenge. Å bare si at man har fødselsangst syns jeg blir for lettvint. Det er mange som kan si det da. Jeg var dritredd foran første fødsel fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til. Og jeg hadde helt sikkert bedt om keisersnitt den gangen. Men er glad jeg ikke gjorde det idag, for det var i grunnen en spesiell og god opplevelse å kjenne smertene forsvinne og få ungene på magen.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    13
    Jeg har gjort begge deler...og jeg syns det å føde...der komm du deg masse raskere enn å ta keisersnitt...men p.g av..att jeg er lita og har trangt bekken så måtte jeg ta keisersnitt....
    Britt og de tre trollungene:01:

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose
    Keisersnitt er en operasjon, som faktisk kan være mer skadelig for moren enn å føde et barn. Så jeg synes det er greit at reglene er strenge. Å bare si at man har fødselsangst syns jeg blir for lettvint. Det er mange som kan si det da. Jeg var dritredd foran første fødsel fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til. Og jeg hadde helt sikkert bedt om keisersnitt den gangen. Men er glad jeg ikke gjorde det idag, for det var i grunnen en spesiell og god opplevelse å kjenne smertene forsvinne og få ungene på magen.
    Helt enig, synes at det skal være vanskelig å få keisersnitt jeg.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Som noen over her nevnte så er keisersnitt en operasjon med den risiko en operasjon alltid er. Veldig flott å ha den muligheten, men jeg synes det er helt riktig at det er en høy terskel med relativt tungtveiende grunner for at man skal kunne få denne operasjonen innvilget.

Hvis jeg selv kunne valgt første gangen så syntes jeg keisersnitt hørtes fristende ut ;) Nå andre gangen var det noe som gjorde at jeg var redd jeg kanskje måtte ta keisersnitt og da kjente jeg overraskende nok på mine egne følelser at det var noe jeg virkelig IKKE hadde lyst til.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Jeg synes også det skal stilles strenge kravtil ks.

Mine to lå i sete leie og faren for keisersnitt var stor. Vilde ble vendt men snudde seg tilbake. til seteleie etter få timer. Men etter neste vending ble fødsel satt i gang, heldigvis for det. Og siden det var min føste fødsel ønsket jeg da ks fremfor setefødsel, da med tanke på at jeg ikke skulle få så store smerter, og få fødselsangst og at det resulterte i at jeg ikke skulle tørre å få fler barn. Jeg ønsket jo ikke at hun skulle bli ene barn.

Heldigvis ble begge fødd på vanlig måte. Vi er jo konstruert slik at vi skal føde barn, ikke at de skal hentes ut. Da hadde vi blitt født med borrelås på magen:03:

Jeg har ikke inntrykk av at de var så strenge, siden valget var mitt. Jeg fikk beskjed om at de ikke kunne nekte meg ks, men at de ville prøve å overtale meg til vanlig fødsel.

Men det praktiseres jo sikkert forskjellig fra sted til sted.

Innmeldt
    Jul 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose
    Keisersnitt er en operasjon, som faktisk kan være mer skadelig for moren enn å føde et barn. Så jeg synes det er greit at reglene er strenge
    Som jeg også ville sagt.

Min store skrekk var at den tvilling 2 skulle ramle ned og legge seg i tverrleie etter tvilling 1 var født, slik at jeg både fødte vaginalt og måtte inn til haste-keisersnitt.

Anu

Tøff Tøffere

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Jeg er enig i reglene slik de er i dag men de burde lette litt på de når det kommer ett nytt barn etter ett ks da det kan i noen tilfeller være fare forbundet med fødsler etter ett ks, særlig hvis man må sette neste fødsel i gang.

Har keisersnitt selv

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg syns ikke reglene er strenge nok. I Kristiansand virker det som om alle som vil kan å keisersnitt. I alle fall det inntrykket jeg har. Vet om flere som har hatt keisersnitt fordi de ikke "hadde lyst" på vanlig fødsel.

Jeg hadde akutt-keisersnitt, hadde jo ikke noe valg, selv om jeg ikke ønsket det. Er redd for operasjoner, og det er jo det keisersnitt er.
    Neste gang SKAL jeg føde vaginalt... (Håper bare at det går da)
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Syntes ikke alle som vil det skal få keisersnitt, en kommer seg mye fortere etter en vanløig fødsel, dessuten kan vel ikke et planlagt keisersnitt alltid gjennomføres....ungen kommer jo når den er klar, enten det er natt eller dag...

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Keisersnitt
    av Smella i kategorien Fødsel
    Svar: 1
    Siste innlegg: 22-10-10, 08:13
  2. keisersnitt
    av mara i kategorien Fødsel
    Svar: 19
    Siste innlegg: 30-10-07, 21:02