+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 33

Tråd: En er som ingen - to er som ti

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32

En er som ingen - to er som ti

Hva mener dere som har to (eller flere) barn om dette uttrykket? Sant eller usant?

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14
    Sant :)

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Her i huset er jo minstemann bare drøye tre måneder, men jeg synes ikke ordtaket over stemmer. Det er en liten person til å ta hensyn til, men stort sett går dagene veldig greit og sånn som de gjorde da vi bare hadde en.

Må også legge til at jeg på forhånd lurte litt på det ordtaket fordi jeg synes jeg hadde nok å pussle med angående Kevin, og ble usikker på hvordan det skulle bli med en i tillegg. Men - so far so good :27:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14
    Kanskje jeg burde utdype det litt mer jeg og.

Joa, det første året syntes jeg det samme som deg Cammie, men når minsten begynte å farte rundt på egne ben, da var det litt værre. Men i dag, ja så er det ikke så ille lengre allikevel. De har så mye glede i hverandre. Men allså i perioder var det sant.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cyberia
    Kanskje jeg burde utdype det litt mer jeg og.

Joa, det første året syntes jeg det samme som deg Cammie, men når minsten begynte å farte rundt på egne ben, da var det litt værre. Men i dag, ja så er det ikke så ille lengre allikevel. De har så mye glede i hverandre. Men allså i perioder var det sant.
    Ja, det er det jeg også tenker at det nok kommer en "mellomperiode" med rimelig full fart. Men så er det så mange som allerede nå sier ja, jeg tenker du merker overgangen og ikke sant at ordataket stemmer osv. Så derfor ble jeg litt nysgjerrig på hva andres opplevelser er. Men - det er klart; Kevin er ikke sjalu i det hele tatt, og hadde han vært det så hadde nok vært "mye mer jobb" også...

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    10
    Synes to var greit jeg:)
    Men tre er som ti, det er sikkert.
    Iallefall om alle er forholdsvis små:27: :27: :27:

Synes i grunnen to stykk er fnt, for en alene er ofte masete og føler seg ensom og vil gjerne aktiviseres mye :)
    Ha en fin sommer:05:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vell har 4 stykker jeg, men synes ikke det er mer enn 4 da - pluss x antall venner som alltid er innom på ett eller annet tidspunkt. De holder jo hverandre med selskap så det går så fint atte :)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Syns to er passe,men noen ganger kunne dette stemme.Særlig jeg som har vært mye alene med mine to gutter...gubben har jo en jobb som han må reise mye, og er mye borte.Har ikke hatt noen som kunne trå til som barnevakt, når jeg trengte det, kun naboer i ny og ne.Bor et stykke fra slekt og familie...noen er godt bort, da tenker jeg på beteforeldre.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sven jobber å mye borte, vi har sjelden barnevakt - men synes ikke det er mer arbeid for det.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Både og synes jeg. For en kan kjede seg alene og bli ganske slitsom å ha alene, mens andre ganger finner to på så mye sprell at en skulle tro de var fler. Men å ha en unge på 11 hjemme alene merkes ikke, så alderen spiller en rolle.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    55
    Poengstyrke
    12
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    Her i huset er jo minstemann bare drøye tre måneder, men jeg synes ikke ordtaket over stemmer. Det er en liten person til å ta hensyn til, men stort sett går dagene veldig greit og sånn som de gjorde da vi bare hadde en.

Må også legge til at jeg på forhånd lurte litt på det ordtaket fordi jeg synes jeg hadde nok å pussle med angående Kevin, og ble usikker på hvordan det skulle bli med en i tillegg. Men - so far so good :27:
    synest det var greit da mine var så små men tenk deg når begge er i trassalder, fra ca sånn 3 til 16 år
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Æ vet ikke helt, for jeg kan ikke si jeg har så stor erfaring som ett barns mamma. Therese var så lita da søsteren kom, men det jeg vet, er at det var mye mer lettvint når nr 3 kom, for da var de andre store og kunne hjelpe med en tur på butikken eller passe lille søster i det jeg måtte ut å kjøpe.

Så da tror jeg at venter du litt, og så får nr. 3, ja så blir det som å ha 3 barn og ikke lenger 10

Og tror nok også det har veldig med hvordan barna er, mine jenter har vært rolige barn. Så følelsen av og ha 10 måtte vel være mer i alt som skulle pakkes til barnehage og planlegging av slike dager.

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Jeg tor også alderen har mye å si. Mine er det kun 16 mnd mellom. I starten var det jo ikke noe stress for da "lå jo bare vetle der." Nå som han beveger seg rundt er det mye mer å passe på og huske på.

Men med disse månedene har vilde blitt mere selvhjulpen, men hun er jo bare to år.

Nå har jeg to veldig rolige snille barn så det går veldig bra. Jeg føler at jeg har to ikke ti.

Vi har heller ikke tilgang til barnevakt. Det har vi hatt en gang på to år,(mener borte på natta, har hatt noen få kvelder) så alt går om en er innstilt på det.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Nåja, i perioder har det føltes sånn, når ungene var mindre, jeg var mye alene, jeg var trøtt og sliten av amming og to bleiebarn på samme tid. Men nå synes jeg det er helt greit. De leker jo med hverandre, og er forholdsvis rolige unger begge to. Og jeg får sove lengre på morran
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Syntes i grunnen to var greit jeg, men kanskje fordi de er forholdsvis tette (2,5 år), men nå med minsten (som er utrolig aktiv!) og to jenter på skolen og aktiviteter på kvelden så synes jeg at det er veldig travelt til tider.

Så jeg tror det er veldig med alderen det der med å føle at flere er mange. Men så har jo alle aldre sine utfordringer så jeg tror ikke jeg får det noe roligere før minsten er 18 år :-)

Travelt er det, men jammen er det kjekt også!

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Ingen poeng i småsnakk
    av Tornerose i kategorien Support og tilbakemeldinger
    Svar: 15
    Siste innlegg: 20-01-08, 12:14
  2. Ingen nye innlegg
    av mara i kategorien Support og tilbakemeldinger
    Svar: 5
    Siste innlegg: 27-01-07, 16:43
  3. Ingen laserkorreksjon likevel