+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 18

Tråd: Har noen planlagt

Innmeldt
    Feb 2006
    Alder
    36
    Poengstyrke
    7

Har noen planlagt

å få nummer to etter den første ble 4 mnd??

Jeg er nysgjerrig på om noen har blitt det, og om det har gått bra.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Nei huff, det var da litt tidlig, kroppen må jo komme seg litt etter en fødsel.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Jeg kjenner jo til en del som har barn med bare 11-14 mnd i mellom barna, men jeg tviler på at noen har planlagt så tidlig barn.

At det går bra, ja det gjør det jo. Er jo bare en omstilling. Blir jo ikke noe værre for enn for de som får tvillinger/ trillinger, meeeeen blir jo ett mye lengre svangerskap og kanskje som Lise sier litt tungt for kroppen.

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Det var planlagt det her ja.
    Vilde var ca 7 mnd når jeg ble gravid igjen. Og jeg kunne blitt det tidligere for vi satte i gang å prøve igjen etter ca 4 mnd.

Mine søsken er det kun 361 dager mellom:01: Så det er fullt mulig det. Hadde min bror vært født 12 dager før hadde de vært født i samme året.

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Jeg syns ikke det er lurt å planlegge slikt,men kjenner noen som har en født i janauar og en i desember...det var ikke planlagt!Kan jo bli slitsomt,men har du lyst har du lov...har du vett lar du vær

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete g
    Jeg syns ikke det er lurt å planlegge slikt,men kjenner noen som har en født i janauar og en i desember...det var ikke planlagt!Kan jo bli slitsomt,men har du lyst har du lov...har du vett lar du vær
    Hvorfor er det så galt?? Jeg synes det har gått helt fint jeg. Og ønsker en ikke så finnes det prevansjon, og ønsker en en til kjapt så peiser på!! Men en må ønske det og være innstilt på det.
    Min svigerinne fikk også to kjappe og de var ikke planlagt, men som jeg sier vi er voksne folk og vet hvordan barn lages...:03:

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Og ønsker enn en til kjapt så peis på, det er ditt valg,ja du kan jo spørre en lege...han/hun kan svare deg riktig på dette,må innrømme jeg er ikke ekspert på det området.

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Det er jo ingen tvil i det at det er tøft for kroppen. Det mest ideelle er vel å vente.
    Men vi er ikke alle like, noen tåler mer en andre andre. Jeg hadde to ganske like svangerskap, mere bekkenløsning i 2 svangerskap, men det ville jeg fått uansett sa fysioterapeuten.

Men som sagt en må være innstilt på det.

For det værste var vel ikke selve svangerskapet, men det var det at en skal være der for en til som er aktiv og vil ha oppmerksomhet. Da nytter det ikke å sette seg ned og si jeg orker ikke, mamma er gravid.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Nei huff, det var da litt tidlig, kroppen må jo komme seg litt etter en fødsel.
    Det var det jeg tenkte å.Det er ikke sikkert kroppen er klare for en graviditet så raskt. Noen bruker lang tid på og komme seg etter en fødsel. Men hvis kroppen og mor klarer og gjennomgå en ny runde så raskt er det vel greit. Jeg for min del hadde nok ikke orket dette, jeg brukte lang tid på og komme meg etter første fødsel, pga. at jeg mistet veldig mye blod og at jeg slet veldig med bekkenet. Så en ny graviditet så raskt ville jeg ikke jeg ha begitt meg ut på. En annen ting er også hvis man blir veldig syk under svangerskapet så kan det være vanskelig og ta seg av babyen man akkurat har fått.Skjer det ved et uhell, så ville jeg ha tatt kontakt med lege straks og forhørt meg.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Aprilmamma
    å få nummer to etter den første ble 4 mnd??

Jeg er nysgjerrig på om noen har blitt det, og om det har gått bra.
    Har du lyst på en til snart?

Innmeldt
    Feb 2006
    Alder
    36
    Poengstyrke
    7
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Dirgni
    Har du lyst på en til snart?

Først vil jeg takke dere for mange flotte meninger.

Og så skal jeg svare på om jeg ønsker meg en til snart og svaret er Ja:01:
    Og grunnen er at jeg føler meg fysisk sterk nok til å planlegge nummer to. Ellers hadde jeg ikke gjort det. Som Dirgni sier er at vi er forskjellige og noen tåler mer enn andre og jeg er en slik kandidat. Mitt første svangerskap gitt greit, eneste jeg slet med var bekkenløsning, ellers var jeg i fin form.

Det jeg er nysgjerrig på er om det går greit med barnet som kommer når det blir ca 12-13mnd mellom dem......Er redd for at det skal gå galt. Jeg har fått så mange rare bekymringer etter jeg fikk sønnen min altsååååå. Jeg har bestilt time hos legen min, så skal jeg ta en prat med henne:)
    :08:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    En ting jeg har hørt er at amming kan øke faren for abort, men jeg har ikke noe skriftlig på det. Men vet at helsesøster blant annet var en av dem som sa at dersom jeg ble gravid igjen kjapt så måtte jeg slutte å amme.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Jeg fikk ingen advarsler om det. Men det kan jo hende det er noe i det altså.

Jeg sluttet jo å amme når hun var 3 mnd. Fikk mensen igjen etter ca 2 mnd.

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Tror ikke en begynner å tenke i de baner igjen så kjapt hvis kroppen sier nei. For da orker en jo ikke uansett.
    De flese orker rett og slett ikke gå gjennom det igjen så kjapt, men noen få ønsker det.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Min mor ble gravid igjen da jeg var 3 mnd. Men jeg var nr. 5 og min bror ble nr. 6 som hun har født. Så det er bare 11 mnd mellom oss, han ble født litt før termin. Egentlig hadde hun termin på min bursdag, godt hun ikke fikk ham da, så vi fikk hver vår dag. Han har 15 juni og jeg 5 juli.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Raclette - noen som har noen tips?
    av cammie i kategorien Kjøttretter
    Svar: 2
    Siste innlegg: 27-12-04, 21:35
  2. Noen som vet
    av Toln i kategorien Data
    Svar: 6