+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Sy egne klær?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Er litt lat nå, men siden jeg vet noen av dere er ivrige inne forskjellige hobbyer. Så lurer jeg på om dere vet om nettsteder eller andre sider som har tema sying av klær.

Siden jeg kjøpte meg symaskin i sommer, som bare står her. Og har ei jente som det er vanskelig å finne klær som sitter bra på. Så hadde jeg jo kunne ta opp en helt ny hobby :green:

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Du kan iallefall spørre her: http://forum.krakle.com/index.php

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Takk skal du ha Var innom et annet sted i stad, men der fant jeg ikke mye om sying.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Syinga er vel ikke det som er vanskeligst...Hvis du skal sy klær trenger du et godt mønster,-et grunnmønster som du kan gjøre forandringer ut ifra...nettopp får å få det til å sitte "helt riktig". Finnes mange bøker også, som brukes i sømfaget! Lykke til,-det er veldig moro når du kommer igang!!!

-Tone-

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Nei syinga er vel ikke det vanskligste, så lenge jeg og symaskina er venner :lol: Tenkte vel mer på tips til mønster o.l. Kunne i hvertfall tenkt meg å sy kjoler + kanskje fleeceplagg og jeans. Holdt på å lete meg i hjel etter fleeceplagg med vidde når jeg kjøpte rett før jul.
    Ikke lett når hun er så løs i fisken, hvis dere skjønner hva jeg mener. For lengden tilsvarer en 3 åring, men selv om vekta egentlig er normal for en 3 åring, så er hun veier hun mer enn normalt i forhold til høyden. Så nå kjøper jeg størrelse 5 år (110), men da er det ikke alle plagg som passer i lengden på armer og ben. :roll:

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    55
    Poengstyrke
    12
    sydd klær siden jeg var 14 jeg da...... og alle ballkjoler til jentene har jeg sydd artigt det...... sydde klær til barna da de var små.......
    lykke til med hobbyen din ......
    jeg har faktisk sydd krager til 3 kor her i åsane samt til dirigentene-..
    bare for å skryte litt da :oops:
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av annesil
    sydd klær siden jeg var 14 jeg da...... og alle ballkjoler til jentene har jeg sydd artigt det...... sydde klær til barna da de var små.......
    lykke til med hobbyen din ......
    jeg har faktisk sydd krager til 3 kor her i åsane samt til dirigentene-..
    bare for å skryte litt da :oops:
    Skryt i vei du annesil. Kan jo kanskje be om tips hvis jeg lurer på noe da. Men det tar nok en stund før jeg syr, skal først tegne meg frem til noen plagg først

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Jeg sydde mye barneklær før, stort sett alt som storebror hadde av joggedresser og gensere. Mye av det var i fleece og.
    Jeg mener de beste mønstrene var de jeg fikk fatt i på Stoff og Stil i Drammen. Hvert mønster er rimelig, men det kan lønne seg å tegne av hver str. - slik at du kan bruke det samme mønsteret over lengre tid. Ellers er mønstre skrekkelig dyre..

Nå syr jeg veldig lite, men skulle gjerne brukt maskinen mere....
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Takk turvid, og til Poopsi for tipset

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    De selger utrolig mye billige fleece-pledd for tida, de er fine å sy av, så blir iallefall materialene billige.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av turvid
    De selger utrolig mye billige fleece-pledd for tida, de er fine å sy av, så blir iallefall materialene billige.
    Ja, tenkte jeg også her i høst. Så jeg kjøpte et par fleecepledd til kr 39,- og mønster til en utedress til Kevin - men har jeg sydd noe? Nei, har ikke åpnet mønsterpakken en gang :roll: Kjøpte visst noe joggedress-stoff også, men det ligger også der jeg la det når jeg kom hjem fra butikken... Håpløst :roll:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Noen som fortsatt syr? Jeg kan iallefall ikke sy.
    Har en niese til leieboer i 2. etg som har blitt veldig flink og syr masse barneklær.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Sep 2008
    Poengstyrke
    4
    Jeg har det siste året sydd litt til meg selv og mange barnekjoler. Dette er skikkelig kos å drive med :)

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Når fikk barna egne mobiler?
    av Ina i kategorien Generelt om barn og familie
    Svar: 20
    Siste innlegg: 10-02-10, 13:26
  2. Egne scrappesider på Barnemix
    av Alfa i kategorien Scrapping
    Svar: 3
    Siste innlegg: 07-10-08, 18:55
  3. egne frimerker
    av Tove i kategorien Media