Må bare skryte litt av søndagsmiddagen jeg lagde i dag :01: Første gang jeg har laget det selv - men dette var super enkelt :02: .
Posjonen jeg setter opp her er beregnet til 6 voksne og 3 barn (jeg trodde 4 voksne og 2 barn :04: - men det blir restemiddag på oss i morgen)
8 kyllingfileer, delt i 3
1 1/2 stor løk
3 normalt store grønne paprika (jeg hadde bare to grønne så jeg smekka til med en rød en også jeg - og jammen gikk det ikke greit det også :01: )
Ca 3 dl stangselleri
1 stor flaske Heinz ketchup
Samme mengde vann
6 ss Worcestershire sauce
6 ss brunsukker
Pepper
Del kyllingbitene i 3, skyll av kyllingen slik at den er litt fuktig, vendes i mel (hvor du har blandet inn litt salt og pepper) brunes i olje (solsikke eller raps - det setter ikke noe smak og tåler høy temperatur). Legg kyllingen i en ildfastform - den bør være så stor at du ikke trenger legge kyllingbitene oppå hverandre, men side ved side.
Blank løken i 2-3 ss margarin, ha i de andre ingrediensene og la det koke opp. Hell sausen over kyllingen. Dekk formen og stek i stekovn på ca 200 grader i 1 time.
Serveres med hjemmelaget potetmos og masse salat. Og her er liksom poenget at potetmosen skal druknes i sausen.
Kjempe godt etter vår smak og min gourmet venninne ga den toppscore![]()

)
Svar med sitat

Bokmerker (linker)