+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Barbecue Kylling gryte

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Barbecue Kylling gryte

Må bare skryte litt av søndagsmiddagen jeg lagde i dag :01: Første gang jeg har laget det selv - men dette var super enkelt :02: .

Posjonen jeg setter opp her er beregnet til 6 voksne og 3 barn (jeg trodde 4 voksne og 2 barn :04: - men det blir restemiddag på oss i morgen )

8 kyllingfileer, delt i 3

1 1/2 stor løk
    3 normalt store grønne paprika (jeg hadde bare to grønne så jeg smekka til med en rød en også jeg - og jammen gikk det ikke greit det også :01: )
    Ca 3 dl stangselleri
    1 stor flaske Heinz ketchup
    Samme mengde vann
    6 ss Worcestershire sauce
    6 ss brunsukker
    Pepper

Del kyllingbitene i 3, skyll av kyllingen slik at den er litt fuktig, vendes i mel (hvor du har blandet inn litt salt og pepper) brunes i olje (solsikke eller raps - det setter ikke noe smak og tåler høy temperatur). Legg kyllingen i en ildfastform - den bør være så stor at du ikke trenger legge kyllingbitene oppå hverandre, men side ved side.

Blank løken i 2-3 ss margarin, ha i de andre ingrediensene og la det koke opp. Hell sausen over kyllingen. Dekk formen og stek i stekovn på ca 200 grader i 1 time.

Serveres med hjemmelaget potetmos og masse salat. Og her er liksom poenget at potetmosen skal druknes i sausen .

Kjempe godt etter vår smak og min gourmet venninne ga den toppscore

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Dytter opp denne. Nydelig mat både i sommervarme og til litt kaldere dager :01:. Satt bare å så hva gjestene leste på og kom over denne igjen. Har faktisk glemt helt av oppskrifta og irriterer meg over at jeg allerede har sendt gubben på butikken. For dette kunne jeg egentlig tenkt meg til å lage til middag i dag eller i morgen. Vel får vente til neste uke. Ååååååh jeg ble sulten nå jeg :04:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Har ikke gubben din tlf han da :03: hadde ringt og avlyst hele handlelista og gitt han ny på sms

Hørtes godt ut forresten :klap:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Joa - han har mobiltelefon, men er totalt og fullstendig ubrukelig på å få handeliste opplest via telefonen :08: Og ikke nok med det - men det er sjelden den er med han ut på tur :08::25:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Som Helten, når han drar på butikken tar han ikke mb med seg
    DET er jo da han trenger den, når jeg sitter hjemme og kommer på ting vi MÅ ha

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Stek ris med kylling og egg
    av aalisa i kategorien Kylling og kalkun
    Svar: 0
    Siste innlegg: 15-02-09, 15:17
  2. Får-i-kål kjøtt i gryte
    av Lise i kategorien Kjøttretter
    Svar: 1
    Siste innlegg: 08-01-07, 22:14
  3. kylling
    av mara i kategorien Kylling og kalkun