+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 21

Tråd: Det måtte vel komme.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28

Red face Det måtte vel komme.

Jeg gikk for å rope på mannen, og Emil ropte på meg. Jeg hørte ikke hva han ropte, men det gjorde altså storebroren.

Hørte du hva han sa, sier han når jeg kom tilbake.
    Emil hadde altså, når jeg ikke svarte han, sagt dette "Faen, mamma hører meg ikke" :07:

Han blir 5 år om to måneder, og vi har aldri hørt han si noe annet enn "Dumming":07: Nå er han på en ny avdeling i bhg., og der er det spesielt en gutt og jente (tvillinger) som gjør seg rimelig godt bemerket. Både i språk og oppførsel.

Hva hadde dere gjort? Tatt det opp med bhg, eller bare sett på det som et ledd i utviklingen hans?
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Om det nytter snakk med barnehagen, hjemme overse det eller si at det er fy. Men tviler på at bh klarer følge med hva de ungene sier..

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Banne lærer barna samme hva. Hvordan vet du sikkert at det er disse barna som lærer han å banne? Det kan jo tenkes at han har lært å banne andre steder.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Siv Se innlegg
    Banne lærer barna samme hva. Hvordan vet du sikkert at det er disse barna som lærer han å banne? Det kan jo tenkes at han har lært å banne andre steder.
    Jeg vet ikke at det er disse barna, det er helt rett. Men jeg ser og hører at disse barna bruker det ordet og jeg ser oppførselen deres. Jeg ser det ikke hos noen av de andre barna, vi banner ikke her - og det tror jeg heller ikke de voksne i bhg. gjør.

Men du har rett, jeg vet ikke at det kommer fra akkurat dem, nei.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har vært i samme situasjon, bortsett fra at det var Julie (som da var 14 mnd.) som ble beskyldt for å være den som lærte de andre barna i bgh. og banne. Personalet i bhg. påstod at barna der ikke bannet og det kunne bare være Julie som lærte de andre det.

Julie har vært tidlig ute med språk og lærte også dessverre fort å banne. Dette plukket hun opp litt her og litt der (også hjemme). Men likevel, det finnes så mye vi foreldre ikke ser og hører når barna leker. For alt jeg vet så var det kanskje hun på 14 mnd. som lærte de store barna å banne (noe jeg tviler veldig på), men mest sannsynlig så var det nok barna seg i mellom som lærte av hverandre. For Julie kom også hjem med nye banneord som hun hadde lært i bhg.

Min erfaring er at jo mer du legger vekt på at ungen banner, jo mer spennende syns de det er og fortsetter med det. Alt det som ikke er lov er litt spennende.

Det trenger ikke nødvendigvis være hjemme eller av disse tvillingene i bhg. at Emil har hørt banneord. Det kan jo være ute på lekeplassen eller av venner av storebror f.eks. Det er utrolig hva de små plukker opp, og alt skal testes ut og "smakes" på :01:

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Men det er kanskje lurt å snakke med personalet i bhg. og be dem om å følge med litt i barnegruppa når ungene leker. De skal kunne bruke observasjon for å finne ut av eventuelle "problemer" som dette.

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    9
    Klart du man nevne det for dem i bh, men sier som lengre oppe her. disse ordene kommer vi nok ikke utenom nei...

Marcus har nok hørt disse ordene veldig ofte, så mange nordlenninger som florerer rundt han Men han bruker det faktisk ikke selv, ENDA

Veldig enig med Lise jeg da. Gi uttrykk for at du ikke liker at han sier det.

Min lille verden - lillelykke i magen min

Bloggen min

Jeg er ikke stille, jeg trekker bare pusten

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Barna lærer veldig ofte av venner og av eldre søsken....

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Ville oversett det jeg, eneklte ord plukker de veldig fort opp

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Han har bare sagt det engang, så noen stor sak er det ikke.

Jeg sa bare at det ordte ikke var pent å si, det var et stygt ord...og at de som bruker slike ord desverre har alt for få ord i sitt vokabulare.:03:
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg
    Han har bare sagt det engang, så noen stor sak er det ikke.

Jeg sa bare at det ordte ikke var pent å si, det var et stygt ord...og at de som bruker slike ord desverre har alt for få ord i sitt vokabulare.:03:
    Skjønner han hva vokabulare betyr? :25:

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av turvid Se innlegg
    Skjønner han hva vokabulare betyr? :25:
    Nei, jeg hadde håpet at dere gjorde det.:03:

Tullehøne, kan jo ikke snakke til dere som jeg gjør til han vel?
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg
    Nei, jeg hadde håpet at dere gjorde det.:03:

Tullehøne, kan jo ikke snakke til dere som jeg gjør til han vel?
    Trur kanskje det er best :46:

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Hehe - jeg må flire litt av den vokabular-saken

Ellers synes jeg du skal overse det overfor han, og hvis det skjer igjen så går det jo ann å nevne det i barnehagen og høre om det er noe mange av ungene der sier og om det er flere som har fått "problemer" med det (puh - burde vel strengt tatt hatt litt bedre tegnsetting her )

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Jeg har stor tro på at ungene lærer av hjemmemiljøet, hvis man ikke banner hjemme, eller aksepterer banning hjemme, så vil bannskapet begrense seg selv.

Barna kan fortsatt skifte måte å snakke på etter hvilket miljø de er i. Så selv om mine barn serverer lite bannskap hjemme, ja så vet jeg at språket er anderledes sammen med ungdommene.

Gitte er nok ikke kommet dit henn ennu, men når hun blir tennåring så blir vel også hun å ha ett hjemmespråk og ett vennespråk.

Når det gjelder å si i fra i barnehagen tror jeg at jeg ikke ville brydd meg hvis saken ikke ble for stor.
    Vil nok velge å tro at personalet i barnehagen har lagt merke til det, og jobber med saken, men for de ungene som er flittig bruker av bannskap, ja så er det ikke bare, bare for personalet å skal prelle dette av ungene.
    Her kommer jo mye an på hva foreldrene aksepterer og gjør med det at ungene er flittige brukere av slike ord og utrykk, og bryr det dem ikke, ja så blir det en lang kamp for barnehagepersonalet.

Nei, jobb heller videre med at slike ord ikke er akseptabelt hjemme hos dere, så skal du se at det blir ikke mye bannskap på Emil.
    Men som du sier, det måtte nok komme, og jeg synes nu Emil ble kjempe stor før det første banneordet kom da.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. måtte bare
    av mara i kategorien Navnet er...
    Svar: 0
    Siste innlegg: 11-12-05, 22:11
  2. Marion Ravn måtte slankes !
    av NinaP i kategorien Egenpleie
    Svar: 11
    Siste innlegg: 27-10-04, 18:38

Bokmerker (linker)