Det hender slike ord kommer her og, da sier jeg bare at "sånt sier vi ikke" og overser det. Tror det blir mer morsomt å si om det blir for mye fokus på det.
Det hender slike ord kommer her og, da sier jeg bare at "sånt sier vi ikke" og overser det. Tror det blir mer morsomt å si om det blir for mye fokus på det.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Så lenge det ikke er noe som blir tatt inn og brukt ville jeg ikke gjort noe med det. I allefall ikke snakket med barnehagen - ungene plukker med seg mye fra rundt omkring og ofte kan kilden være noe helt annet enn hva vi forventer. Vi kan heller ikke forvente at barnehagen klarer å skjerme de fra slikt språkbruk fra andre unger - regner med at så snart noen voksne hører slikt i barnehagen så blir det slått ned på uavhengig av om vi som foreldre sier fra at vi vil det eller ikke.
Her er utfordringa at mor selv liksom har et par kraftuttrykk på lager når ting virkelig skjærer seg :06: :04: - Jeg er da ikke finnmarking for ingenting. Poden har forsøkt seg et par ganger han også - men nå som han er større så blir det på en annen mer utfordrende og prøvende måte. Han skjønner at det er gærn't og må teste litt ut hvor langt han kan dra strikken :08: . Men, jeg har nå gitt beskjed om at banning må han vente med til han er vosken og finnmarking
- da først er det lov.
![]()
Han sa det jo bare en gang jo :f20: Hvorfor lage så stor sak ut av det? Hadde iallefall IKKE tatt det opp med dem nå. Og han sa det jo ikke engang som du hørte det. Vent nå med å ta ham når DU hører ham si det. Det er nå min mening da....Og jeg tror også at når man lager en sak ut av det, så blir det mer spennende.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Storebrorog Emil 8 år
Blogg
When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....
I dag fortalte jeg Jakop om vokabular, og han sa KNESKÅL
han kan mange ord og jeg snakker til han på nesten samme måtte som til dere, bare en del ting jeg sier til voksne som barn ikke trenger høre, og dere trenger ikke samme type forklaring på alt slik han gjør..
så jeg ville nå bare sagt slik du gjorde, -spurte du egentlig om noe mer?
er litt ør i dag![]()
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`
Bokmerker (linker)