+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 18

Tråd: lesetest

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26

lesetest

Logopeden til Sara ringte igår, og spurte om vi var interessert i at Sara ble testet med en helt ny lesetest de hadde fått, hun strever litt med lesing/språkforståelse enda, så jeg sa selvfølgelig ja, Syntes det er greit når hun først er i systemet, at vi tar imot all den hjelp vi blir tilbudt. Selv syntes jo jeg at hun leser forholdsvis bra, selv om det er enkelte ord hun må stave seg gjennom, så tenker jeg at hun tross alt ikke er fylt 8 enda..
    Men Sara selv syntes det er helt topp å være hos henne, og det skader jo i alle fall ikke

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Er så enig med deg, ta i mot tilbudet og tror det kun kan være vinning og ingen tap.

Værre kan det bli hvis dere takker nei, og det senere viser seg at hun trenger slikt så sårt. Jo fortere man kommer inn i hjelpe apparatet, jo bedre tror jeg det er for veien videre.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    KJempe flott at hun blir fulgt så godt opp, og ikke minst at hun trives hos logopeden.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Det er bra de følger opp, og helt sikkert lurt å si ja takk til tilbud som kommer. Men som deg så tenker jeg at det er vel ikke noe stort å bekymre seg for ennå :03:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Kjempebra at hun følges opp og trives :02:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie Se innlegg
    Det er bra de følger opp, og helt sikkert lurt å si ja takk til tilbud som kommer. Men som deg så tenker jeg at det er vel ikke noe stort å bekymre seg for ennå :03:
    akkurat, hun er liksom ikke så gammel, tenker liksom litt på Thomas jeg da, som ikke begynte på skkolen før han var 7...ingen som reagerte at en som nettopp hadde startet 2 klasse ikke kunne lese helt flytende.
    Men logopeden presiserte at dette var helt frivillig og opp til oss, men jeg syntes det er litt dumt å si nei, hvis det skulle vise seg at hun trenger litt ekstra hjelp, så er det bedre å få det nå, når hun er i systemet, sikkert verre å komme inn igjen senere. Hun tar i alle fall ikke noen skade av det uansett.

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Jeg synes det høres fint ut jeg å ta i mot alle mulige tilbud.
    Nennemor, Storesøster f. juli -99, Storebror f. mars -02 og Lillebror f. oktober -04

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Når hun først får tilbudet så synes jeg også at det er lurt å takke ja til tilbudet. Har da ingenting å tape på det. Flott at dere får tilbudet. :02:

Men, hvordan fikk dere Sara inn til logoped i utgangspunktet? Jeg har bedt om vurdering for poden og læreren sendte henvisning/bestilling av vurdering på bakgrunn av mitt ønske. (Han lesper utrolig mye) Jeg fikk da beskjed på at jeg måtte belage meg på ganske lang ventetid - men hva betyr egentlig det?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Så fint at dere får sånne tilbud da. Blir spennende å høre hvordan det går da:)

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Hadde takket ja jeg også, for så lenge hun synes det er greit så er det jo et flott tilbud
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Når hun først får tilbudet så synes jeg også at det er lurt å takke ja til tilbudet. Har da ingenting å tape på det. Flott at dere får tilbudet. :02:

Men, hvordan fikk dere Sara inn til logoped i utgangspunktet? Jeg har bedt om vurdering for poden og læreren sendte henvisning/bestilling av vurdering på bakgrunn av mitt ønske. (Han lesper utrolig mye) Jeg fikk da beskjed på at jeg måtte belage meg på ganske lang ventetid - men hva betyr egentlig det?
    Ikke noe problem for oss, men det er sikkert fordi vi har vært i systemet siden Sara gikk på helsestasjonen, hun var sen å snakke og de har vært obs på henne hele tiden, med ekstra oppfølgning/kontroller, Hun har og fått tatt mandler for å bedre språket...pga veldig "nasal" snakkeing, lesping sliter hun og med, men det kommer seg, men må minne henne på at tungene skal bak tennene når hun sier S, så vi øver...Hun var første gang hos logoped og ble vurdert våren før hun begynte på skolen. Jeg har vært heldig og hatt en helsestasjon som har stått på hele tiden for å få den hjelpen vi trenger

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    6
    Hei hei.
    Min sønn sliter med det samme og han får også hjelp.Etter at han begynte med det så har vi merket STOR forskjell.For han fikk bøker etter hva han var kapabel til.Og da kom leselysten tilbake.Han fikk og velge bøker med innhold som han var interesert i.Så ta imot all hjelp man får ifra skolen:02:

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Da har jeg vært på møte med læreren og logopeden til Sara, etter den språktesten hun tok tidligere i høst, De konkluderte med at hun har språkvansker i forhold til alder, og etter jul skal hun testes for dysleksi, heldigvis har hun en kjempeflink lærer og logopeden er helt fantasktisk,og dess tidligere vi får en "diagnose" dess bedre hjelp kan hun få. Hun trenger jo ikke ha dysleksi, men ofte henger det sammen med språkproblemer.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Så godt at hun blir fulgt opp på denne måten,. :)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Det er utrolig flott at hun får en slik oppfølging :02: Synd at det er ting hun sliter med, men forutsetningene for å lykkes er store med så god oppfølging.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Lesetest i 5 klasse
    av dido i kategorien Språk
    Svar: 9
    Siste innlegg: 16-01-07, 21:50

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar