+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 19 av 19

Tråd: Nå kan han skrive navnet sitt.

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Gratulerer til flink gutt! :02:
    Jeg tror ikke jeg ville hatt noen betenkeligheter med å kjøpr den boka når ungen åpenbart viser interesse for bokstaver og ord. Tenkte bare at det kanskje kan bli kjedelig når han begynner på skolen hvis han har store forhåpninger om alt han kommer til å lære der når han allerede kan mye.

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Ah - sånn ja poopsi, da skjønte jeg hva du mente og jeg forstår både det du skrev og er enig med deg. Jeg ville ikke ha pushet ekstra på. Men, siden han har en viss interesse for det ville jeg ha evt ha kjøpt en slik bok for å ha den tilgjenglig - sånn at han selv kan ta den frem eller ytre ønske om det. Da tror og mener jeg at man balanserer "rett".

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg

Men i hvilken grad vi skal, bortsett fra det å oppmuntre han og hjelpe han når han har lyst, til å vektlegge bokstavlæring mere - det er jeg usikker på. Da blir det å kjøpe en ABC bok en skikkleig "pusher" i så henseende.

Ble det bedre forklart?:03:
    Jeg syns ikke det er å pushe på ved å ha en bok tilgjengelig som dere kan lese i på gøy og for kos. Så lenge du ikke maser på ham og sier: Nei, nå Emil må vi lese og øve på bokstavene. Ta den frem om han vil se i den, se på bildene og prat om det han ser der. For det er veldig mange artige bilder, og detaljrike bilder i den boka. Og så er det bokstav for hver side. Og mange ord som begynner på den bokstaven, og de tingene er tegnet inn i tegningene sånn at man skal kunne lete dem frem. Alle er nemlig ikke like enkel å få øye på med en gang fordi tegningene som sagt er så detaljrike.
    Ikke gjør dette til noe som dere må øve på, men som dere kan leke med i ledige stunder og når han gidder og orker.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg
    Jeg er usikker i hvilken grad han skal lære seg å skrive allerede nå. Å lære seg noen bokstaver synes jeg er greit, f.eks. F kontra V. Dette er bokstaver som han sliter med og som logpeden jobber med. Han lærer seg å lytte ut lyder, kjenne igjen bokstaver etc hos henne. Det gjør det lettere for han å kunne si de lydene og kunne si lyden rett. Hun jobber egentlig med han og språklig bevisthet på samme nivå som de gjør i 1.klasse. Og der er han veldig flink, overraskende flink til enda ikke ha fylt fem år. (Han er jo i "tillegg") fødd seint på året, så han ligger f.eks. nesten et helt år etter flere av sine kamerater i bhg. At hun jobber slik, synes jeg er helt ok. Naturligvis.

Men i hvilken grad vi skal, bortsett fra det å oppmuntre han og hjelpe han når han har lyst, til å vektlegge bokstavlæring mere - det er jeg usikker på. Da blir det å kjøpe en ABC bok en skikkleig "pusher" i så henseende.

Ble det bedre forklart?:03:
    Victoria ville heller lære seg og lese og skrive når hun var i den alderen som Emil er i nå og jeg var veldig usikker også på hvor mye hun skulle holde på og jeg lære henne men fikk beskjed fra barnehage og logoped at så lenge hun vil selv er det ingen fare
    Victoria klarte både og skrive og lese litt når hun begynte på skolen :02:
    La Emil få holde på så lenge han vil selv
    Han er kjempeflink :02:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Hva syntes dere om dette navnet?
    av katinka i kategorien Media
    Svar: 22
    Siste innlegg: 22-01-09, 14:00