+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Hate

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Hate

Hate føles som et sterkt ord og jeg må innrømme at det er et ord jeg reagerer voldsomt på når poden bruker.... spesielt om andre mennesker. Men, generelt så kjenner jeg at jeg reagerer når barn bruker det ordet. Har også intrykk av at andre føler det på samme måte - stemmer det?

Og er det noen som har noen forklaring på hvorfor man evt reagerer mer på dette ordet enn andre negative ord. For meg er det helt ok å si at man ikke liker, enda mer ok å si at man ikke setter pris på - men i bunn og grunn sier man jo det samme - sånn helt egentlig :08:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Hate er så endelig, et sterkt ord - og det inneholder så mye mer negativt enn "ikke liker" det kan man liksom fikse på - å få noen til å like noen, mens hater man noen, så er det endelig, ikke sjans å få ordnet opp.

Ehh - superforklaring. :01:

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Signerer superforklaringen til Lise jeg :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Kommer ann på om hater brukes på ting eller om mennesker... Når jeg skriver/sier at jeg HATER snø, så er det fordi at jeg faktisk gjør det...:06:
    Men uansett må jeg jo bare godta at den kommer, og gjøre det beste ut av det, liksom.

Men jeg er helt enig i det Kari og Lise skriver her...og det er vanskelig å få ungene til å forstå betydningen. Marius brølte at han hatet meg i går...fordi jeg hørte ham i dissa engelske glosene, og det er overhode ikke godt når han sier slik. Prøvde da å få ham til å forstå, men...
    I min naivitet/dummhet håper jeg bare at han har forstått hva jeg sa slik at emnet kommer opp igjen...

-Tone-

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    liker heller ikke at ungene bruker det uttrykket, det er for voldsomt, men tror ikke barn egentlig vet hva det betyr

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine