I stedenfor å finne det ut selv spør jeg her...for her kommer det jo stort sett svar...og verken Kari eller jeg husker...
HVOR mange tenner er det som "byttes ut",-eller hvor mange melketenner er det som skal løsne??
I stedenfor å finne det ut selv spør jeg her...for her kommer det jo stort sett svar...og verken Kari eller jeg husker...
HVOR mange tenner er det som "byttes ut",-eller hvor mange melketenner er det som skal løsne??
-Tone-
Alle melketennene skal løsne :45:
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Nå husker ikke jeg antall men alle tenner som kommer før 6 års jeksel skal ut - mener nå jeg da :03:
Så tell i Håkons munnfor han har vel fått alle foruten 6 års jeksel og de som kommer etter de :01:
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Håkon sover...
Vet jo at melketennene skal ut men det var anntallet, da???!!!:06:![]()
-Tone-
Alle :45:
:25: Sterke utrykk på deg om natten du :25:
Her er det klippet ut fra helsenett.no
Håper det hjelper på :03:For de fleste barn begynner tannfellingen i 6-årsalderen. De siste av de til sammen 20 melketennene felles vanligvis når barnet er 12 år, men det er stor variasjon. Det er ikke unormalt at tannskiftet starter når barnet er 5 år, og at det pågår helt til 14-årsalderen.
Bloggen min
Her er hele linken forresten :01:
http://www.helsenett.no/index.php?op...§ionid=122
Bloggen min
:t8: :t8: :t8:
Bloggen min
Ser du har fått svar. Men Stian som nå er 11 år har snart mistet tilsammen 16 tenner, ene hjørnetanna detter snart ut.
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Tusen takk...da har jeg en viss peiling. Neste jobb blir å "telle voksentenner" Lørdag forsvant en tann i glass med vann og nummer to ligger i et glass nå.
-altså, jeg snakker om Marius og han HAR mista tenner før, altså, men nå gikk det to med en dags mellomrom liksom...og de "nye tennene" begynte å komme utenpå.
-Tone-
6 års jekslene skal også ut, og de faller som regel i 12-14 års alderen.
6-års jekslene skal ikke ut, men man får 12-års jekslene i 12-14 års alderen
Bokmerker (linker)