+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: vil så gjerne bli gravid igjen

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6

vil så gjerne bli gravid igjen

Slutta me dp-piller for et år siden, hadde en abort på juni, men blir ikke gravid igjen... Hadde også en abort før jeg ble gravid med gutten min, den gang gikk det bare 3 mndr før jeg ble gravid igjen... Har syklus på +/- 6 uker, så det blir på en måte ikke sa mange forsøk da....

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    det er jo ikke så lenge siden juni, kanskje kroppen trenger litt tid på seg, slapp av og ikke tenk på å prøve for mye, så kommer det nok:mc8:

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Skjønner hvordan du har det! Men prøv å slapp av og ikke fokuser for mye på det å bli gravid. Men er ønsket så stort er det alltid nederlag å få mensen igjen. Ikke denne gangen heller........

Etter alt du har vært igjennom vet du jo at du kan bli gravid på normal måte. Så det erneste du kan gjøre er å ta tiden til hjelp.

Hvilke følelser har du hatt rundt det med abortene?
    Jeg har selv abortert i 12 uke og vi reagerer jo veldig forskjellig på det.

MASSE LYKKE TIL:mc8:

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Vel, den første aborten så var jeg kommet 18 uker på vei.
    Det var ganske hardt, men jeg var ganske ung og hadde ikke så lyst på barn, så det gikk fort over. Men etter aborten så SKULLE jeg jo ha baby, og så bestemte jeg meg for å fortsette å studere. 2 uker før skolen skulle begynne tok jeg en positiv test, så ingen studier på meg, gitt:03: Men like greit da...
    Så bestemte vi oss for å forsøke igjen, da hadde vi veldig lyst på baby begge to, men lang venting pga lang syklus. Da jeg endelig ble gravid igjen var vi jo kjempeglade begge to, men pga min første abort tenkte jeg mye på om noe kunne være galt, og spurte lege om det var mulig med tidlig ultraly. Kom ikke på tale sa han. Samme dag begynte jeg å blø, og reiste inn på sykehus dagen etter. Måtte mase meg til å få komme inn da, legen mente det ikke var nødvendig, han kunne sende noen fra hjemmesykepleien for å snakke med meg, men det var jo ikke det jeg trengte, jeg trengte å få en bekreftelse på at dette faktisk var en abort. Og det fikk jeg jo. Dette var utrolig tungt, men merkelig nok gikk det rimelig kjapt over...
    Har blitt lovd at neste gang skal jeg få ultralyd uke 6 og uke 12, tror nok dette kommer til å hjelpe på, slik at jeg ikke tenker på det hele tiden...

Spennende om det blir noe nå da, har sånn halvveis fått mensen, kom litt brun utflod på mandag, men har ikke kommet ordentlig blod enda, bare bittelitt rosa utflod... Merkelig, men var nesten sånn siste mens også, men etter to-tre dager blødde jeg skikkelig, og de første dagene kom det mer enn nå...

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Jeg slet også veldig med psyken og utryggheten etter at vi mistet tvillingene. Vi ønsket oss så veldig barn så da ble sorgen veldig tung.

Jeg har hatt blødninger i begge svangerskapene etterpå og det var psykisk tøft å gå rundt med blødninger å være redd for att noe var galt. Tror nok alle er redd for det, men vi er nok ekstra på vakt som har opplevd sånt.
    Men jeg har alltid fått masse hjelp fra fra lege og sykehus. Jeg var så lei de stedene der at jeg ville spy. Jeg var inne til så mange utlralyder at det. Men det var jo kjempe flott at jeg fikk det og følte at de passet på meg.

Jeg var inne til ul to timer før jeg mistet tvillingene, og alt så bra ut. Så det hjelper jo ikke så mye. Men en føler seg tryggere.
    Hvis du blir gravid og får blødning ring direkte på sykehuset, så kan det være at du kommer inn der. Jeg fikk jo beskjed om det jeg at oppsto blødning så ring på sykehuset og kom inn til kontroll. Jeg var på gynekologisk til utralyd. Så jeg ringte bare sykehuset og fikk komme inn med en gang.

Jeg tror du blir gravid når kroppen og hodet ditt er klar jeg.

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av anette Se innlegg
    Vel, den første aborten så var jeg kommet 18 uker på vei.
    Det var ganske hardt, men jeg var ganske ung og hadde ikke så lyst på barn, så det gikk fort over. Men etter aborten så SKULLE jeg jo ha baby, og så bestemte jeg meg for å fortsette å studere. 2 uker før skolen skulle begynne tok jeg en positiv test, så ingen studier på meg, gitt:03: Men like greit da...
    Så bestemte vi oss for å forsøke igjen, da hadde vi veldig lyst på baby begge to, men lang venting pga lang syklus. Da jeg endelig ble gravid igjen var vi jo kjempeglade begge to, men pga min første abort tenkte jeg mye på om noe kunne være galt, og spurte lege om det var mulig med tidlig ultraly. Kom ikke på tale sa han. Samme dag begynte jeg å blø, og reiste inn på sykehus dagen etter. Måtte mase meg til å få komme inn da, legen mente det ikke var nødvendig, han kunne sende noen fra hjemmesykepleien for å snakke med meg, men det var jo ikke det jeg trengte, jeg trengte å få en bekreftelse på at dette faktisk var en abort. Og det fikk jeg jo. Dette var utrolig tungt, men merkelig nok gikk det rimelig kjapt over...
    Har blitt lovd at neste gang skal jeg få ultralyd uke 6 og uke 12, tror nok dette kommer til å hjelpe på, slik at jeg ikke tenker på det hele tiden...

Spennende om det blir noe nå da, har sånn halvveis fått mensen, kom litt brun utflod på mandag, men har ikke kommet ordentlig blod enda, bare bittelitt rosa utflod... Merkelig, men var nesten sånn siste mens også, men etter to-tre dager blødde jeg skikkelig, og de første dagene kom det mer enn nå...
    i all verden.. sa han det?? di kan jo ikke hjelpe noe på det området di..??
    snåleste legen jeg har hørt om...

(har ikke sett denne tråden før jeg..)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Jepp, han sa d gitt! Verste jeg har hørt! Men jeg bor på en øy da, med flere omliggende øyer, og i helgene funker d sånn at en lege har vakt på flere av disse øyene samtidig. Denn legen var fra en av de andre øyene, så han gadd sikkert ikke komme utover... Hørt på maken! Måtte jo som sagt grine meg til å få komme inn på ultralyd den gangen....

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av anette Se innlegg
    Jepp, han sa d gitt! Verste jeg har hørt! Men jeg bor på en øy da, med flere omliggende øyer, og i helgene funker d sånn at en lege har vakt på flere av disse øyene samtidig. Denn legen var fra en av de andre øyene, så han gadd sikkert ikke komme utover... Hørt på maken! Måtte jo som sagt grine meg til å få komme inn på ultralyd den gangen....
    herregud.. helse norge på sitt verste...(mener at det samme tilbudet bør gjelde alle..uansett hvor di bor..)

men bra at du orket å stå på å få det ijennom:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Gravid igjen!
    av merete n i kategorien Gravid
    Svar: 10
    Siste innlegg: 15-01-10, 10:26
  2. Jeg er gravid!!!
    av Anonym i kategorien Hemmelig gravid
    Svar: 147
    Siste innlegg: 14-05-08, 14:37