Opprinnelig lagt inn av
anette
Vel, den første aborten så var jeg kommet 18 uker på vei.
Det var ganske hardt, men jeg var ganske ung og hadde ikke så lyst på barn, så det gikk fort over. Men etter aborten så SKULLE jeg jo ha baby, og så bestemte jeg meg for å fortsette å studere. 2 uker før skolen skulle begynne tok jeg en positiv test, så ingen studier på meg, gitt:03: Men like greit da...
Så bestemte vi oss for å forsøke igjen, da hadde vi veldig lyst på baby begge to, men lang venting pga lang syklus. Da jeg endelig ble gravid igjen var vi jo kjempeglade begge to, men pga min første abort tenkte jeg mye på om noe kunne være galt, og spurte lege om det var mulig med tidlig ultraly. Kom ikke på tale sa han. Samme dag begynte jeg å blø, og reiste inn på sykehus dagen etter. Måtte mase meg til å få komme inn da, legen mente det ikke var nødvendig, han kunne sende noen fra hjemmesykepleien for å snakke med meg, men det var jo ikke det jeg trengte, jeg trengte å få en bekreftelse på at dette faktisk var en abort. Og det fikk jeg jo. Dette var utrolig tungt, men merkelig nok gikk det rimelig kjapt over...
Har blitt lovd at neste gang skal jeg få ultralyd uke 6 og uke 12, tror nok dette kommer til å hjelpe på, slik at jeg ikke tenker på det hele tiden...
Spennende om det blir noe nå da, har sånn halvveis fått mensen, kom litt brun utflod på mandag, men har ikke kommet ordentlig blod enda, bare bittelitt rosa utflod... Merkelig, men var nesten sånn siste mens også, men etter to-tre dager blødde jeg skikkelig, og de første dagene kom det mer enn nå...
Bokmerker (linker)