Media er full at ordene "julestress", "pengemas", "sløsing til jul" osv osv
Det skrives om folk som nesten pådrar seg gjeld for å holde tritt med julegavestyret til ungene, det er så dyrt å shoppe alt de vil ha sier de. Men det er da oss foreldre som legger lista over hva som brukes, ikke moten eller ungene?
Vi stresser på oss hjertefeil før jul, det vaskes og bakes - ja rene julekonkurransen er det om hvem som har best, mest, renest, penest. Igjen, det er da oss som avgjør hvor stressa vi blir før jul?
Jeg må innrømme at slike oppslag provoserer meg, ikke vasker jeg meg skakk før jul, det er faktisk den tiden på året da man roter og skitner mest i hjemmet. Tenk på alt fettet etter maten, bakestøv, juletredryss, ørti meter julegavepapir som ungene river i pittesmå biter når de åpner pakkene.
Jeg baker akkurat så mye som jeg orker, blir det lite ja så ble det lite.
Jeg kjøper meg heller ikke blakk på gaver. Kan nevne at her i huset mases det om digitalkamera og bærbar data, som man bare MÅ ha. Vel det kommer overhode ikke på tale, å så enkelt er det.
Vet ikke om dette ble forferdelig rotete, og om noen klarer å følge tankene mine her - men håper på synspunkter og ikke nedslakting av det jeg sier, men deres tanker rundt oppslag som det jeg har nevnt ovenfor her.![]()

Svar med sitat
og 

og Sara 12 

Bokmerker (linker)