Hva spiser dere på julekvelden??
Her har vi ribbe eller skinkestek,med surkål,poteter,hjemmelagde kjøttkaker og pølser blandet med elgekjøtt,grønnsaker og tykk god saus,
til dessert har vi som regel multekrem..:01:
Hva spiser dere på julekvelden??
Her har vi ribbe eller skinkestek,med surkål,poteter,hjemmelagde kjøttkaker og pølser blandet med elgekjøtt,grønnsaker og tykk god saus,
til dessert har vi som regel multekrem..:01:
:sa6: Nytt år,nye muligheter
Stolt mor til 3 jenter og 1 gutt
vi har som regel pinnekjøtt kålerabistappe.. poteter å tibehør.
til dessert har vi riskrem med jordbærsaus:)
gleder meg til jul!!!
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
Her er det familieribbe, medisterkake,rødkål/surkål og mandelpotet.Dessert ja om vi klarer det? Da blir det muletkrem :26:
her er min dagsplan i julen..
julaften : pinnekjøtt
1 juledag : laks:)
2 juledag : ribbe:)
å alt dette spiser vi hos mamma å pappa som vi alltid feirer julen hos:)
det må være kjekt for dem å lage middag til oss i julen...:06:
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
pinnekjøtt med tilbehør!!!
Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil
Pinnekjøtt med tilbehør og julepølser av kalkun.
Etter middag en god dessert men den varierer.
:011gy: :007t:
Kjøper tynn- eller flat ribbe, også har vi julepølse, medisterkaker, surkål, rødkål, rosenkål(er jeg som MÅ ha det), poteter og deilig brun saus.
Dessert riskrem og is, ungene er ikke noe glad i riskrem. Og ved siden av julemiddagen blir det noe annet til han største sønn i huset, for han eter ikke noe av julematen.:08:
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Det kommer litt ann på hvor vi feirer julen. Når prinsen er med sin far så pleier jeg og Roger å være sammen med moren hans :) hun lager verdens mest fantastiske reinsteik. Det er hele låret med bein i som steikes, hun begynner på lillejuleaften, så her er det snakk om langtidssteiking... Kjøttet henter alltid av Roger i Masi en uke før jul :) Tilbehør er mandelpoteter, fløtesaus, brokkoli og gulrotstuing, og multekrem til dessert.
Lager jeg middagen hjemme hos meg selv, eller spiser hjemme hos min mor så er det alltid tynnribbe og pinnekjøtt. Medisterkake liker ingen av oss så det hopper vi over.
Pappa er kokk å han pleier å si at vi må bestille hva vil ha, men han er ofte i utlandet på juleaften så vi har som regel en *julemiddag* sammen med dem før de reiser, da er det ofte biff av reinsdyr og alt mulig av tilbehør, som vi måtte ønske. Og multer til dessert. Han er også utrolig flink med å lage kalkun.
Her er det hvert år Skinkestek(jeg må ha det), ribbe, medisterkaker, julepølser, surkål, rødkål, poteter og verdens beste saus. Riskrem med rød saus til dessert.![]()
:j4: Annette :smilie_girl_244:
Veronika 10 år :smilie_girl_275:
Ingen julaften uten pinnekjøtt. :)
I år har vi pinnekjøtt med tilbehør. Vi har byttet på pinnekjøtt og ribbe
. Men tror nok det blir fast pinnekjøtt på juleaften i fremtiden. Har nok bodd på vestlandet for lenge nå:03: .
Det blir ribbe, medister og julepølse+surkål 1. dag jul.
Å jeg gleder meg:26:
Bokmerker (linker)