+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 16

Tråd: Kan jeg "ha" habituell abort?

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6

Kan jeg "ha" habituell abort?

Hei! For 3-4 år siden hadde jeg en MA, noen måneder senere ble jeg gravid igjen, og fødte en gutt. Har nå hatt en SA på juni, og kanskje en nå på november. Jeg lurer på om jeg kan "ha" habituell abort? Eller er det et absolutt krav at man må ha hatt tre aborter på rad, uten fullgått svangerskap imellom?
    Dagboken min: Mammas lille nurk

Og har du noen tilbakemeldinger til meg, kan du poste de her:-) :Anettes tilbakemedinger

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av anette Se innlegg
    Hei! For 3-4 år siden hadde jeg en MA, noen måneder senere ble jeg gravid igjen, og fødte en gutt. Har nå hatt en SA på juni, og kanskje en nå på november. Jeg lurer på om jeg kan "ha" habituell abort? Eller er det et absolutt krav at man må ha hatt tre aborter på rad, uten fullgått svangerskap imellom?
    Det meste av dette var helt gresk for meg. Håper du får svar hos noen som har bedre peiling enn meg :04: :08:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    he he, skjønner vel ikke så mye selv heller... Men regner med at det som du ikke skjønte var uthevet? Vel, MA står for missed abortion (fosteret er dødt, men kan likevel ligge lenge i livmor, jeg var kommet 15 uker før de fant det ut...), SA er spontanabort, den første var jeg kommet 8-9 uker og den siste som jeg kan ha hatt, var jeg bare kommet 3-4 uker, siden det var omtrent samme tidspunkt som jeg skulle hatt mens... Habituell abort er visst en tilstand der man aborterer, uvisst hvorfor, men finnes visst mange forklaringer da... Men jeg tror at man må ha hatt tre spontanaborter på rappen for å ha den tilstanden... Håpte vel egentlig at noen her hadde en god forklaring:)

Og har du noen tilbakemeldinger til meg, kan du poste de her:-) :Anettes tilbakemedinger

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Det meste av dette var helt gresk for meg. Håper du får svar hos noen som har bedre peiling enn meg :04: :08:
    MA - missed abortion, fosteret dør, men blir ikke støtt ut av kroppen

sa- spontan abort

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av anette Se innlegg
    he he, skjønner vel ikke så mye selv heller... Men regner med at det som du ikke skjønte var uthevet? Vel, MA står for missed abortion (fosteret er dødt, men kan likevel ligge lenge i livmor, jeg var kommet 15 uker før de fant det ut...), SA er spontanabort, den første var jeg kommet 8-9 uker og den siste som jeg kan ha hatt, var jeg bare kommet 3-4 uker, siden det var omtrent samme tidspunkt som jeg skulle hatt mens... Habituell abort er visst en tilstand der man aborterer, uvisst hvorfor, men finnes visst mange forklaringer da... Men jeg tror at man må ha hatt tre spontanaborter på rappen for å ha den tilstanden... Håpte vel egentlig at noen her hadde en god forklaring:)
    hehe jeg var litt treig...:06:

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    6
    Det er veldig vanlig å abortere så tidlig som 3-4 uker i svangerskapet.
    Mange gjør det uten å vite det.
    De har ikke tatt test og de får bare "mensen" litt sent.
    Jeg har hatt 2 sa, 1ma og ett svangerskap utenfor livmoren mellom de to barna jeg har fått.
    Legen sa at hvis det gikk feil sist gang jeg gikk (med Josef) ville jeg sikkert ha habituell abort.
    :011gy: :007t:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Regnes det som abort når man får mensen til normal tid ? er det utviklet nok til at man kan kalle det for det ?

selv hadde jeg tre SA på ca 15 mnd aldri noen leger som snakket om HA til meg, men det er over ti år siden nå

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Regnes det som abort når man får mensen til normal tid ? er det utviklet nok til at man kan kalle det for det ?

selv hadde jeg tre SA på ca 15 mnd aldri noen leger som snakket om HA til meg, men det er over ti år siden nå
    Det er så vanlig å "abortere" så tidlig, det er litt forskjellig praksis på å kalle det abort eller ikke. De fleste ville nok ikke kalle det det.
    Når det skjer så tidlig regner de med at det er noe feil med fosteret og at det ikke var levedyktig.
    Tror de ikke regnes med i HA.
    :011gy: :007t:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av løvemor Se innlegg
    Det er så vanlig å "abortere" så tidlig, det er litt forskjellig praksis på å kalle det abort eller ikke. De fleste ville nok ikke kalle det det.
    Når det skjer så tidlig regner de med at det er noe feil med fosteret og at det ikke var levedyktig.
    Tror de ikke regnes med i HA.
    Det var det jeg også mente, at det er så tidlig at det ikke regnes som en SA.

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Vel , jeg aner iallefall ikke! Har bare snakket med noen (en sykepleier) som mente dette da, har ikke snøring selv iallefall:03: Blir spennende å høre hva legen har å si om dette i morra da, tror det er best for meg selv å dra dit, blir så tungt å gå og spekulere og grunne på ting:) Så er veldig spent på morgendagen ja!

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Habituell abort var et nytt begrep for meg.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Habituell abort var et nytt begrep for meg.
    for meg også og jeg skjønner ikke helt hva Habituel betyr i denne sammenhengen?

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av mara Se innlegg
    for meg også og jeg skjønner ikke helt hva Habituel betyr i denne sammenhengen?
    og utrolig sterkt å lese om dine erfaringer..

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Oct 2006
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Har aldri hørt dette ordet før..sterk lesning.
    Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Vel, er nok veldig usikker på dette selv også, men tror habituell betyr at man har
    en tendens til å abortere hver gang man blir gravid... Kjennetegnes av at man har hatt tre aborter på rad uten noe fullgått svangerskap i mellom(men noen sier også at alle aborter regnes med). Uansett, har akkurat vært til legen, han foretok en vanlig gu og fant iallefall ikke noe galt der, men han sendte henvisning til gynekolog da, så fikk gynekologen vurdere det.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Bonusrunde, Oktober 2004, Ting man fikk i "gamle dager"
    av Lise i kategorien Månedens debatt
    Svar: 57
    Siste innlegg: 11-03-10, 11:37
  2. Svar: 9
    Siste innlegg: 08-01-10, 08:57

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler