+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: While Children Sleep (å snakke til barna mens de sover)

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32

While Children Sleep (å snakke til barna mens de sover)

Kom over noe som kalles sleep talking eller noe sånt for en tid tilbake. Og det dreier seg ikke om at barna snakker i søvne. Men at foreldre til barn som har diverse problemer (f.eks er populært kalt umulige) blir snakket til av foreldrene mens de sover. Ikke snakket til som i å bli kjeftet på, men hvis jeg husker riktig så er et av eksemplene en mamma som ikke ønsket barnet hun var gravid med og tenkte en del negative tanker mens hun var gravid. Ungen ble født og var urolig og diverse, men så ble moren tipset om sleep talking. Hun ba om unskyldning for de neagative følelsene og sa at hun var glad i barnet osv. Og barnet endrer adferd.

Det er en del info her http://whilechildrensleep.homestead.com/

Synes det var spennende lesing, og er vel kanskje åpen for å prøve det om det skulle være noe. For selv om jeg har mine tvil om det virker, så kan det vel i allefall ikke gjøre ting værre vil jeg tro ;)

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Nå vet jeg at feks læring i søvne går ann så hvorfor ikke dette å, man fanger jo opp ting selv om man sover. Læring i søvne går rett og slett ut på å spille av en cd feks med noe man vil lære på.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Nå vet jeg at feks læring i søvne går ann så hvorfor ikke dette å, man fanger jo opp ting selv om man sover. Læring i søvne går rett og slett ut på å spille av en cd feks med noe man vil lære på.
    Ja, det funker jo som bare det!

Så om et barn er påvirket av negative følelser hos moren så er det jo ikke helt usannsynlig at å få en unnskyldning inn i underbevisstheten vil hjelpe... kanskje...

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg har selv sagt slik når dagen har vært lei, men om det har hjulpet vet jeg ikke, innbiller meg det jeg har iallefall følt meg bedre etterpå men det var kanskje ikke poenget hehe

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Godt poeng.

Og som du sier cammie, dette er jo ikke noe som kan gjøre noen skade å forsøke.

Nå har jeg ikke lest alt i den linken du la med, de historiene jeg leste var fasinerende, men omhandlet settinger fra graviditet. Men, det er vel også aktuelt for problemer eller negative følelser fra andre perioder. Ikke sant!?

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg har selv sagt slik når dagen har vært lei, men om det har hjulpet vet jeg ikke, innbiller meg det jeg har iallefall følt meg bedre etterpå men det var kanskje ikke poenget hehe
    Si ikke det - for ved å "kvitte" seg med sin egen dårlige samvittighet så utsråler man den heller ikke når barnet er våken. Så hva som evt er grunnen til at det evt funker er jo da underordnet.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Godt poeng.

Og som du sier cammie, dette er jo ikke noe som kan gjøre noen skade å forsøke.

Nå har jeg ikke lest alt i den linken du la med, de historiene jeg leste var fasinerende, men omhandlet settinger fra graviditet. Men, det er vel også aktuelt for problemer eller negative følelser fra andre perioder. Ikke sant!?
    Det er lenge siden jeg leste gjennom alt nøye, men jeg mener å huske at det gjalt andre perioder også ja. Et av eksemplene var vel også om å be babyen om å slutte å die tror jeg, og det funket det også visstnok...

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Si ikke det - for ved å "kvitte" seg med sin egen dårlige samvittighet så utsråler man den heller ikke når barnet er våken. Så hva som evt er grunnen til at det evt funker er jo da underordnet.
    Ja, akkurat det tenkte jeg også. Også har jo barnet fått en unnskyldning og det er jo alltid bra :)

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Denne var fin å plukke opp igjen

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine