Jeg glemte å ta pakken ut av fryser'n i går så har nettopp gjort det nå. Men jeg tenkte jo vi skulle spise i 6-7 tiden i dag, så hva gjør jeg nå??? Tiner det i mikro'n eller? Putter det i varmt vann? Steker det fra ca dypfryst tilstand? :04:
Hjelp!![]()
Jeg glemte å ta pakken ut av fryser'n i går så har nettopp gjort det nå. Men jeg tenkte jo vi skulle spise i 6-7 tiden i dag, så hva gjør jeg nå??? Tiner det i mikro'n eller? Putter det i varmt vann? Steker det fra ca dypfryst tilstand? :04:
Hjelp!![]()
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Du kan gjøre begge alt etter som hvor god tid du har og hvor stor den er..
Legger du den i vann - pakk den godt inn i ett par brødposer.
Jeg hadde nok brukt mikron![]()
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Jeg hadde tatt den i vann,For da tines den mer naturlig.:01:
:sa6: Nytt år,nye muligheter
Stolt mor til 3 jenter og 1 gutt
Den er på 1.9 kg.
Neste år tror jeg heller at jeg skal kjøpe flere små, så tiner de fortere når jeg glemmer meg. Minnes å erindre noe tiningsopplegg fra i fjor også nemlig :06:
Men - hvor lang tid må den være i mikro'n da? Og hvor lang tid bruker den egentlig på å bli stekt![]()
En firehundregramspakke med kjøttdeig fra Gilde tiner i mikro'n vår på 12 minutter, hvis det er av betydning for noe![]()
cammie
Kevingullet juni-03
Okay - vann - mikro - stillinger en 1 - 1![]()
Får vente litt til før jeg gjør noe da - jeg har i allefall tatt den ut av fryser'n![]()
cammie
Kevingullet juni-03
1,9 var jammen meg stort.. tin i vann først du og ta litt mikro på slutten hvis det trengs :03:
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
STOPPPPPP! Du skal IKKE legge den i varmt vann :21:. For å få den til å tine fort cammie - så skal du gjøre noe så unaturlig som å legge den i iskaldt vann. Da "skyter" isen ut av kjøttet. Det er det mest effektive. Og du vil ha kjøttet klart til steking i god tid. Men, gjør det nå.
cammie
Kevingullet juni-03
:25: Det var jo en god begrunnelse :25:
Ops.Glemte å skrive det jeg:04: Men helt sant...
:sa6: Nytt år,nye muligheter
Stolt mor til 3 jenter og 1 gutt
Men i plast eller?
Håper det hvis ikke så må jeg gå opp igjen for å ta vekk plasten![]()
cammie
Kevingullet juni-03
cammie
Kevingullet juni-03
Hvordan gikk det?
Bokmerker (linker)