+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 43 av 43

Tråd: Din konfirmasjon? Hva husker du?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Konfirmasjonen ja. Husker at forberedelsene var ålreit. Dette var året da jeg ble ungdom, var fryktelig mye ute. Jeg fikk endelig klippe håret mitt, sånn at det var halvlang og krøllene kom mer til sin rett. Fikk meg kjæreste og klina for aller første gang i Torshov kirke:04: Jeg selv ble konfirmert i Sagene, men siden skolen vår hadde elever fra flere områder så fulgte vi med noen av de andre når de hadde sine forbededelser, bare ventet i gangene.

Selve konfirmasjonsdagen husker jeg ikke så veldig godt. Men jeg hadde en hvit kjole som jeg var veldig fornøyd med. Husker jeg ikke feil så var pappa med, men det tror jeg kanskje at jeg gjør. Puhs husker du??????? Også var puhs, tante og onkel med.
    Hjemme hadde vi koldbord. Jeg hadde fått valget mellom større selskap eller å få en større gave. Jeg valgte det siste. Fikk stereoanlegg og var kjempefornøyd med det. Også fikk jeg tilsammen 1500,- + noen smågaver.

Husker jeg nesten ikke kunne vente til det ble mandag så jeg kunne shoppe.
    Kjøpte meg en lys blå bukse med sleng, hvite sko som det stinket av etter kort tids bruk og som det hørtes ut som om jeg vasset i vann i.:08: Også var det 17. mai 4 dager etter konfimasjonen så litt penger gikk jo med der og. :)

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Jeg skulle gjerne sett den skinnjakken jeg. Sikkert kjempestilig
    den var så stilig atte:08: ligger sikkert hjemme på loftet hos foreldrene mine enda

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    6
    Du husket helt riktig nutta:01: Jeg glemte jo å legge til at kjæresten din var med i konfirmasjon min.Og i din hadde jeg en blå strikkekjole.MEn FOR ett hår:21: Så jo ikke gjennom pannluggen.Og med regulering oppe og nede så var jeg ett vakkert syn du.hihi.Må jo bare le av dette...:25:
    :sa6: Nytt år,nye muligheter
    Stolt mor til 3 jenter og 1 gutt

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8
    konfirmasjonen ja!! heheh !! jeg fikk askøy bunad og jeg husker jeg hylte bannet og steikte for den driten skulle ikke jeg ha!! gla jeg fikk den da:01: og husker jeg ikke feil så kostet den med alt sølvet 25000 kr! den er sydd av en dame som nesten var blind! :04:

jeg fikk hauger av smykker, gullring og 13.000 kr ! pengene kjøpte jeg kamera for og var på språkreise i england i tre uker!

jeg hadde koltbord og jeg selvsagt kransekake som jeg skulle ta toppen av! og hvem spiste toppen etter 3 uker jo jeg! muttern steik hakkande galen!! heheh jeg hadde faktisk spist den helt i svime! må bare si det JA JEG ELSKER KRANSEKAKE!!!

Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8
    jeg husker også at jeg ødelagte de fleste bildene som ble tatt av meg! for konfirmasjonsdagen min var jeg SUR!!! heheh jeg hatet at det regnet ute og er ingen linselus!

Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Nutta Se innlegg
    Fikk meg kjæreste og klina for aller første gang i Torshov kirke:04:
    Neimen fy da, Nutta :25:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Gru og gru :06:

Jeg konfimerte meg borgelig og angrer ikke på det.

Jeg hadde på meg mamma sin stakk og hadde henda full av plaster for jeg fant ut uka før at passerspisser og hender lager fine sår :08:

På selve konfstedet måtte jeg holde tale og overrekke gaver til de som var våres kursledere :04: den ble skrevet en time før avreise.

Vi hadde selskapet hjemme med koldtbord , alt etter mine ønsker så klart. mamma var jo kokke så jeg kunne velge å vrake i det jeg ville ha og det ble en suksess. Folk åt masse og noen sovnet etter maten :08:

Av gaver så fikk jeg fotoapparat,smykker og 1290 kr i penger - lite pinlig å fortelle det når de fleste dro over 10 000.
    Smykkene har jeg ennå og de tror jeg skal selges for jeg fikk en del gull smykker mot min vilje...ba om sølv og fikk gull :07: de har aldri blitt brukt og det sa jeg klart i fra om. så nå skal de selges for de betyr ingenting for meg.

Kunne fint fjernet den dagen fra minnet egentlig..:25:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av løvemor Se innlegg
    Mine foreldre regnet ut hvor mye selskap ville koste og spurte om jeg ville ha de pengene eller selskap.
    Jeg valgte pengene, husker faktisk ikke hvor mye det var, men jeg husker jeg syntes det var veldig mye.
    Fikk likekevel endel gaver.
    Kamera (ett av de best den gangen) fra mine foreldre, endel smykker, bibel med inngravert navn, sovesofa fra min bestemor (fikk den noe før), penger...
    Jeg var godt fornøyd.
    Jeg konfirmerte meg heller ikke, og fikk pengene for selskapet isteden. Fikk noen pengegaver utenom også.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av syllan Se innlegg
    ååå komfen...:27:

vi hadde okse steik til middag.. husker søstera til farmor(tante magda) å mannen hadde tale om å for meg hehe det var kjempemorsomt..

jeg kunne velge om jeg ville ha bunad eller 2000 kr av mamma å pappa... jeg valgte penger...:07:

så husker jeg at farmor sa at jeg kunne få velge mellom skinn bibel med gull inngravering eller 1000 kr... jeg ville jo seff ha penger.. men da satt mamma å pappa foten ned... det fikk jeg ikke ..hehe angrer ikke nå da:) det er et fint minne etter farmor å farfar nå som di ikke er her mer..:)

til sammen fikk jeg 9500kr tre gullsmykker to ringer.. å masse sølvtøy... kakespader å t skjeer...:21: hatet det da.. men er glad for det nå:)
    oh my god!! søstera mi har forstørrelse av komf bildet mitt hengene i gangen sin...
    hadde helt slett hår å en brun dress lignene lårkort ting... å dress jakke..haha

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Alfa Se innlegg
    Jeg konfirmerte meg heller ikke, og fikk pengene for selskapet isteden. Fikk noen pengegaver utenom også.
    Nå er det bare et par år til MC skal konfirmeres. Hun sier iallefall at hun skal det.

Hvor mye må jeg regne inn i budsjettet at det kommer til å koste?

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg ble konfirmert borgelig. Da jeg skulle konfirmeres så var det ikke kurs for borgelige konfirmanter i Alta,så vi måtte kjøre til Hammerfest en gang i uka(ca 15mil hver vei). De som var med i humanetiskforbund kjørte oss,og foreldrene kjørte en tur hver. Vi var 4 stk fra Alta.
    På selve dagen var det sermoni i rådhuset i Hammerfest og direktøren i Statoil holdt tale,veldig fin sermoni. Etterpå husker jeg at jeg og foreldrene mine spiste middag med en av de andre konfirmantene og hans foreldre i Hammerfest. Så hadde vi selskap hjemme for familie og venner. Siden jeg hadde borgelig konfirmasjon hadde jeg venner der,og jeg var i deres konfirmasjon. Siden vi ikke hadde på samme dag.

Fikk mye smykker og ca 2000kr i rene penger,noe som var ganske mye i 1984. For timeslønnen i vanlig jobb lå på ca 45-60kr timen.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Huttetu... husker den dagen ja.... Konfirmerte meg sammen med fetteren min, vi leide lokale og hadde koldtbord til mat... Jeg HATER kjoler, så jeg hadde hotpants, hvit rysjeskjorte og vest på meg jeg Fikk vel rett under 10 000 mener jeg, og noen sølv smykker... Jeg kjøpte meg stereoanlegg for litt av pengene, og det har jeg enda

Alfa: det kan variere mye hva du må legge ut i konfirmasjons selskap... Da bonussønnen konfirmerte seg for noen år siden, spleiset vi og moren på alt, og besteforeldre betalte kransekaken og blomster, kaker ble bakt av venninner, og vi valgte enkel servering med lapskaus (som jeg lagde) Leide ett lite skulehus som er her i bygda, og tror vi endte på ca 3000 kr hver med alt :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    13
    Husker konfirmasjonen jeg også...og særlig mamma som tok permament på meg noen dager før...jeg såg ut som en sau på hodetmamma syntes jeg var så fin...jeg selv gremtes meg i hjel...jeg hadde bundad den dagen og det var så varmt.Det ble tatt masse bilder den dagen..men på alle bildene er jeg sur...hehe....
    Britt og de tre trollungene:01:

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. Konfirmasjon
    av LizJane i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 8
    Siste innlegg: 11-03-10, 17:30
  2. Konfirmasjon
    av Gulloingen i kategorien Selskaper
    Svar: 18
    Siste innlegg: 10-04-08, 14:32