+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 26

Tråd: Røykehjørnet

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37

Røykehjørnet

En hver ungdomsskole med respekt for seg selv hadde et røykehjørne. Forbudet gjorde at elevene gikk til sine "forbudte" plasser med lærerne på lur. Dobbeltmoralen var stor den gang, siden lærerne røykte på personalrommet mens det var totalforbud for oss ungdommer.

Når en lærer kom på inspeksjon var det bare å rope "lærer" for vi hadde selfølgelig en ikke-røykende medelev som vakt på hjørnet.

Vi gjemte oss på do for å røyke en gang husker jeg ;o) Vi var 12 jenter inni et lite do. Vi passa på at bare et par føtter vistes dersom læreren skulle bøye seg ned for å se. Vi avtalte at dersom vi ble beordret til å åpne døra skulle vi åpne og springe ut i full fart, for da ville hun ikke greie å registrere alle som løp mot henne og ut. hehe, det funket for min del, for jeg fikk ikke melding med hjem. Dette var i 8. klasse. Hehe...
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Hadde et slikt vi å, selv om jeg aldri var der, for på den tiden var jeg nemlig litt smartere enn nå, jeg røykte ikke

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    jeg ble tatt i røyking på do husker jeg, det var -25 grader ute og vind, så vi var på doen. Husker klasseforstanderen min sa at om vi skulle røyke på skolen så måtte vi sørge for å ikke bli tatt, fordi da måtte han bare sende meldig hjem osv osv.

vi hadde forresten en lærer som pleide å hoppe ut av vinduet for å ta oss i røyking... nå som voksen så tenker jeg at han må ha hatt problemer, hvem hopper ut av vinduet for å ta 16 åringer i røyking ? :25: :01: men han ga jo livet en viss spenning, det skal han ha :01:

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    nå som voksen så tenker jeg at han må ha hatt problemer, hvem hopper ut av vinduet for å ta 16 åringer i røyking ? :25: :01: men han ga jo livet en viss spenning, det skal han ha :01:
    :25: For en tulling. Men jeg husker også spenningen med å stå på hjørnet. Jeg pleide å henge på røykehjørnet i 9. klasse. Vi hadde ingen vindu en lærer kunne poppe opp fra. Lærerne måtte enten krysse en hel gårdsplass for å komme til oss, og da var h*n oppdaget for lengst før han nådde frem. Men vi hadde en vei som gikk forbi gjerdet vi stod, og av og til fant en smart lærer på å runde hjørnet på skola fra den siden. Men som oftest ble det ikke mange tatt.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    jeg ble tatt i røyking på do husker jeg, det var -25 grader ute og vind, så vi var på doen. Husker klasseforstanderen min sa at om vi skulle røyke på skolen så måtte vi sørge for å ikke bli tatt, fordi da måtte han bare sende meldig hjem osv osv.

vi hadde forresten en lærer som pleide å hoppe ut av vinduet for å ta oss i røyking... nå som voksen så tenker jeg at han må ha hatt problemer, hvem hopper ut av vinduet for å ta 16 åringer i røyking ? :25: :01: men han ga jo livet en viss spenning, det skal han ha :01:
    Å den var han, ehhhh med klumpan på fotan??

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Joda jeg var flittig i mitt besøk på "Sneipnes". Ble aldri tatt. Lærerinnen vår sa hun nektet å gå inspeksjon på "Sneipnes" for hun røyket selv, og det ble ikke riktig for henne å skulle TA oss da.

Huff så dumme vi var som i det hele å det store fant røykehjørnene.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    :25: For en tulling. Men jeg husker også spenningen med å stå på hjørnet. Jeg pleide å henge på røykehjørnet i 9. klasse. Vi hadde ingen vindu en lærer kunne poppe opp fra. Lærerne måtte enten krysse en hel gårdsplass for å komme til oss, og da var h*n oppdaget for lengst før han nådde frem. Men vi hadde en vei som gikk forbi gjerdet vi stod, og av og til fant en smart lærer på å runde hjørnet på skola fra den siden. Men som oftest ble det ikke mange tatt.
    Slik var det på "Sneipnes" også, så lærerne kom som regel bomturer. Var alt for langt for dem å gå før de kunne ferske noen. Da måtte de i allefall komme snikende fra andre hjørnet, og da ble det ennu lengre for dem å gå, så det orket de vel ikke.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Å den var han, ehhhh med klumpan på fotan??
    hehe ja han med *klompan* på fotan :25: løp noen runder rundt ungdomskolen med lyden av de *klompan* i ørene :25:

om noen lurer så er *klompa* tresko

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    var ikke noe problem for meg, røykte ikke, emn jeg syntes jo ikke det var noe dobbeltmoratl ute og gikk da, lærerene var voksne, aldersgrensen for å kjøpe røyk var vel den gang 16,

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    var ikke noe problem for meg, røykte ikke, emn jeg syntes jo ikke det var noe dobbeltmoratl ute og gikk da, lærerene var voksne, aldersgrensen for å kjøpe røyk var vel den gang 16,
    Signerer her .
    Syntes faktisk de som røykte var teite..
    :011gy: :007t:

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    Ja og mange fylte 16 år før de var ferdige med ungdomsskolen. De hadde heller ikke lov å røyke, selv om lærerne hadde lov å røyke på lærerværelse

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    når vi begynte i 7 kl så var vi på "hjørna" hvert fri minutt...
    vi hadde en lærer som en gang hadde klatret opp i et tre før friminutt åsså hoppet han ned når alle hadde fyrt opp røyken...hehe dust..
    åsså hadde vi en lærer som alltid ropte "lærer " når han nermet seg..hehehehe..
    off.. hehe husker jeg ble tatt i røyking en gang jeg å en kamerat var å røykte i timen..dvs vi hadde fått gå litt før tror jeg.. å så var det en frøken som hadde hatt noen i svømming å svømmehallen var rett på siden av skolen.. så når hun gikk derfra så gikk hun rundt der vi sto å røygte... jeg hørte.."sylvia du er observert i røyking..." (men jeg fikk ikke meld med hjem)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Røykehjørnet ja,jeg stod mange ganger vakt, og passet på så ikke læreren kom.Vi fikk jo annmerkning om enn ble tatt....

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Å herlighet så mange minner du driver å henter frem Tornerose. Joda røykehjørne hadde vi og jeg tilbragte mange timer der - som "ikke-røyker" :25: Vi var nemlig tre jenter (litt sånn prektig var vi egentlig :06: )som smugrøkte for alle andre enn oss selv :08: . Men, de fleste kompisene mine var røykere - så da var det liksom plassen vi hang ja. Kan ikke huske at det var særlig stort problem at folk fikk melding med hjem ang røyking. Lærerene gikk sine obligatoriske runder, men var nok ikke så opptatt av å ta røykerne for stort sett lagde de så mye lyd når de kom (ganske bevisst tror jeg ) slik at alt var i sin skjønneste orden når du rundet hjørnet. :25: Men jeg husker ei som ble tatt og fikk melding med hjem .- hun fikk ikke med seg at læreren hostet som besatt før han rundet hjørnet ...... og dermed var han jo progamforpliktet til å sende melding. "Vi ser oss nødt til å infomere om at nn røyker, hun ble tatt i røyking i dag ....." eller no slikt sto det i meldeboka.... og mora svarte "Vet det" :25:

Overgangen til videregående var jo som å komme til himmelen - der hadde vi jo røykerom inne. Og det var da Kari gikk fra å være smugrøyker til å røyke i det åpne.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av syllan Se innlegg
    vi hadde en lærer som en gang hadde klatret opp i et tre før friminutt åsså hoppet han ned når alle hadde fyrt opp røyken...hehe dust..
    åsså hadde vi en lærer som alltid ropte "lærer " når han nermet seg..hehehehe..
    :25: Mange artige historier her om lærererne våre
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine