+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 34

Tråd: Jeg kan lese, jubler Emil.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28

Jeg kan lese, jubler Emil.

Og det kan han og faktisk. Ikke lange ord, men ord med inntil tre bokstaver.

Han leser veldig "lett" ord som LE, LA, LO, LØ, LÆ, LÅ etc, men og ord som SOL, LAM, AVIS. Lesekoden er nok ikke knekt, men han er ikke langt unna.

Han kan stort sett bare de store bokstavene, men jeg tenkte vi skulle begynne med de små og snart. Mange er jo ganske like, slik som k, s, o, i - men det er ganske mange ulike og.

Synes han er flink jeg, og merker godt at han bruker bokstavlyder og bokstavbilder hos logopeden.:03:
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    å så flink han er:):02: ! hannah som blir 6 i april er ikke kommet så langt engang...:08:

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Så morro og så flink han er :02:

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Så moro. Flink gutt det:02:

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Hvorfor lærer du han og lese?

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Hvorfor lærer du han og lese?
    Det er viktig for å komme seg opp og frem i verden.

Neida, jeg bare tuller. hovedsaklig skjer dette av at han er interessert det, og fordi logopeden har valgt å vektlegge bokstaver/språkleker/lydering etc i treningen av han. Hun bruker mye av samme metoder som brukes i 1.klasse, og det er klart han lærer mye av det. Men nå blir han litt frustrert fordi han ikke kan de små bokstavene, derfor skal han få litt hjelp ( av meg) med de.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Han er flink, han Emil. Jeg er også så forundret over Maya som jeg vil påstå har knekt lesekoden, men staver seg enda frem sakte. Men hun leste flere ord i en bok vi har, (kan lese små bokstaver, men ikke skrive dem). Hun skriver hver eneste dag, og det ligger ark overalt. Jeg er litt lei, må innrømme det :06: En dag skrev hun: Forbut yæstan (Forbudt gjestan) Det skulle henge på romdøra hennes når gjestene til Gabriel kom :03: Jeg syns hun er flink som staver seg frem og skriver. Det blir jo ikke helt rett da bestandig, fordi hun skriver det jo som hun hører det. Og hun har ikke riktig skriveretning. Når hun ikke får plass på linja, kan hun godt begynne å skrive oppover, ja, alle slags veier
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Han er flink, han Emil. Jeg er også så forundret over Maya som jeg vil påstå har knekt lesekoden, men staver seg enda frem sakte. Men hun leste flere ord i en bok vi har, (kan lese små bokstaver, men ikke skrive dem). Hun skriver hver eneste dag, og det ligger ark overalt. Jeg er litt lei, må innrømme det :06: En dag skrev hun: Forbut yæstan (Forbudt gjestan) Det skulle henge på romdøra hennes når gjestene til Gabriel kom :03: Jeg syns hun er flink som staver seg frem og skriver. Det blir jo ikke helt rett da bestandig, fordi hun skriver det jo som hun hører det. Og hun har ikke riktig skriveretning. Når hun ikke får plass på linja, kan hun godt begynne å skrive oppover, ja, alle slags veier
    hahahaha så søtt:) men hun er jo kjempeflink da:):02:

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Så bra :02:

Synes det er helt fint å lære dem dersom de er interesserte. Likte bokstaver godt selv når jeg var liten og ved å spørre og grave konstant så knekte jeg også lesekoden tidlig.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg

Neida, jeg bare tuller. hovedsaklig skjer dette ga av at han er interessert det, og fordi logopen har valgt å vektlegge bokstaver/språkleker/lydering etc i treningen av han. Hun bruker mye av samme metoder som brukes i 1.klasse, og det er klart han lærer mye av det. Men nå blir han litt frustrert fordi han ikke kan de små bokstavene, derfor skal han få litt hjelp( av meg) med de.
    Jeg syns det er viktig å følge opp den interessen jeg også, og jeg husker så herlig det var da jeg lærte meg å lese. Har vært en lesehest siden da. Emil blir nok en klok mann :03: :)
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Malene lærte å tidlig å lese, eneste ulempen var at hun holdt på å kjede seg skakk i hjel i 1 og 2 klasse - men med god hjelp fra lærerne ved at hun fikk ekstra arbeid gikk det fint.

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Ja er det så lurt å kan lese, når dem begynner på skolen? Det er ok om de har intresse for det! Har hørt barn som kan så mye når de begynner på skolen for problem,for de kjeder seg når de må lære det de andre barna ikke kan. Guttene mine kunne ikke lese når de begynte på skolen,men de lærte fort...de leste flytende til til jul, det året de begynte på skolen!:02:

Emil er flink som har den intressen,kan skjønne han er jublende glad :02:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Så lenge de selv vil, interesserer seg og ikke minst lærer seg er det lite man kan gjøre for å forhindre det - og det synes jeg ikke man skal heller, min tøtta kunne regne, skrive og lese da hun startet - ja hun kjedet seg, men lærerne var flinke å gi henne andre ting å sysle med som var mer utfordrende for henne.

Så synes ikke det er galt jeg at Emil kan dette nå. :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Det er jo kjempebra da!:02:
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine