+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 26

Tråd: Tannlegeskrekk

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Tannlegeskrekk

Terese har tannlegeskrekk, og nå må det gjøres litt i munnen hennes siden tennene er hardt angrepet av karius i melketennene. Hun har dårlige tenner fordi hun har fått mye pencillin og andre ting som liten.

Jeg håper bare de nye tennene klarer seg og ikke skades, så de ikke blir borte de å - hun kan jo ikke miste de nå i en alder av snart syv.

Men iallefall, ringte legen for å høre om beroligende medisin til henne så hun skulle tørre å borre i dag, men han ville ikke gi henne - men vi kom til en fin avtale, vi skal forsøke uten siden han ikke ville at hun som barn skulle ta beroligende sånn helt plutselig - om det ikke går, hun er redd, gråter osv skal jeg avbryte behandlinen tvert og ta henne med å gå. Synes ikke tannlegene her er flinke til å skjønne redselen hennes. Så skal han få henne enten inn på sykehus, der vil de rette og fikse tennene hennes med lege som overvåker det hele - eller andre tiltak.

Dette er iallefall siste gang vi kanskje ender gråtende opp på tannlegekontoret kan det se ut til.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    så flott :02:

er det sånne spesialister (på et annet kontor) som har erfaring med slike traumer?

vet noen bruker lystgass osv.

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Jan 2007
    Poengstyrke
    6
    Tannlegeskrekk er forferdelig. Jeg har hatt det i noen år nå, spesielt etter jeg fikk angst. Dro før jul, til tannlege som er spesialister med mennesker som lider av dette. Jeg tror neste gang blir helt "smertefritt" for meg.
    Lykke til så mye.:01:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Takk :mc8:

Vi må på sykehus om dette ikke går i dag sa legen, der har de skikkelig opplegg for tannlegeskrekk.

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Stakkar liten. Fikk helt vondt av henne jeg. Planen din hørtes bra ut. Kan ikke være lett som mor heller å se barnet sitt så redd. Tannlege skrekk er ikke noe å spøke med. Det varer ofte livet ut det. Og det er sikkert ekstra skremmende som barn. Lykke til. Håper det ordner seg.:mc8:

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Missy Se innlegg
    Stakkar liten. Fikk helt vondt av henne jeg. Planen din hørtes bra ut. Kan ikke være lett som mor heller å se barnet sitt så redd. Tannlege skrekk er ikke noe å spøke med. Det varer ofte livet ut det. Og det er sikkert ekstra skremmende som barn. Lykke til. Håper det ordner seg.:mc8:
    Dette er første gang jeg drar med henne på lenge lenge lenge, Sven har alltid vært med - jeg har rett og slett ikke klart for å være ærlig siden hun er så redd, Sven er mer rolig enn meg men nå er han på jobb så da må jeg :01: men egentlig like greit for jeg har endel spørsmål til tannlege om hvorfor dette skjer osv - vi gjør alt for at hun ikke skal få hull i tennene men det bare sprer seg. Har jo tross alt 2 større barn uten hull i tennene, så jeg skal stille tannlegen til veggs på det - for de mener det er vi som er sløv, gir gotteri, brus, saft, ikke pusser osv - men da skulle hele familien hatt dårlige tenner.

Innmeldt
    Jan 2007
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Missy Se innlegg
    Det varer ofte livet ut det.
    Behøver ikke det. Etter sist jeg var hos tannlegen, så tror jeg ikke det blir noe problem neste gang. Det behøver ikke å vare livet ut. Spesielt ikke om man er virkelig flink å gå regelmessig slik at ikke noe ekstra behøver å gjøres når du går til tannlegen. Jeg ventet i 3 år, og var sikker på jeg ville få rotfylling. Men trengte ingenting. Så nå skal jeg regelmessig framover.
    :05:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Natalie Se innlegg
    Behøver ikke det. Etter sist jeg var hos tannlegen, så tror jeg ikke det blir noe problem neste gang. Det behøver ikke å vare livet ut. Spesielt ikke om man er virkelig flink å gå regelmessig slik at ikke noe ekstra behøver å gjøres når du går til tannlegen. Jeg ventet i 3 år, og var sikker på jeg ville få rotfylling. Men trengte ingenting. Så nå skal jeg regelmessig framover.
    :05:
    Så flott å høre dette, da er det håp for oss å - bare hun oppdager at dette gør fint, og ikke er farlig så har jeg et håp om at det vil bli lettere neste gang osv osv :)

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Så flott å høre dette, da er det håp for oss å - bare hun oppdager at dette gør fint, og ikke er farlig så har jeg et håp om at det vil bli lettere neste gang osv osv :)
    ja, lykke til. og man kan ha ulike tenner i samme familie så selv om alle får likt av saft og brus kan de reagere ulikt..

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg

Vi må på sykehus om dette ikke går i dag sa legen, der har de skikkelig opplegg for tannlegeskrekk.
    så flott :mc8: :)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av mara Se innlegg
    ja, lykke til. og man kan ha ulike tenner i samme familie så selv om alle får likt av saft og brus kan de reagere ulikt..
    Hun har nok svake tenner ja, men så svake som dette huff stakkars gullet mitt får så ondt av henne.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Da var vi hjemme igjen etter en behagelig tannlegetime med en behagelig tannpleier :)

Hun trengte ikke borre i dag, skal det i mars - så i dag var det å få henne til å ta bilder av tennene, det gikk ikke sist - men etter noen tårer og en motiverende mamma på sidelinjen så fikk vi tatt bildene med bare litt problem, men det gikk fint og hun var strålende flink :27:

Tannpleieren fikk kjenne på tennene, pensle de og gjøre alt det hun skulle uten at det ble noe annet enn noen ømme fingre hos mamman, siden Terese hadde tillatelse til å klemme så hardt hun ville på fingrene mine

Det var en fornøyd ung dame som gikk ut, legetimen avbestilt - og forsøk på boring skal gjøres i mars, så får vi se hvordan det går. Det skal iallefall tas hensyn til Terese heretter og ikke timeplan til tannpleierne, hun har vært hos noen stressa sure pleiere før som ikke har hatt tålmodighet med redde barn. Så nå har jeg øremerket denne pleieren til Terese og ingen andre får lov til å røre munnen hennes :)

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Så flot at det gikk så bra:02:

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    kjempebra stakkars! håper det går bra i mars:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Flink jente det.:02:
    Og så bra at de tar det på alvor. Lykke til med videre tannbehandling.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine