+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 26 av 26

Tråd: Tannlegeskrekk

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Dette er første gang jeg drar med henne på lenge lenge lenge, Sven har alltid vært med - jeg har rett og slett ikke klart for å være ærlig siden hun er så redd, Sven er mer rolig enn meg men nå er han på jobb så da må jeg :01: men egentlig like greit for jeg har endel spørsmål til tannlege om hvorfor dette skjer osv - vi gjør alt for at hun ikke skal få hull i tennene men det bare sprer seg. Har jo tross alt 2 større barn uten hull i tennene, så jeg skal stille tannlegen til veggs på det - for de mener det er vi som er sløv, gir gotteri, brus, saft, ikke pusser osv - men da skulle hele familien hatt dårlige tenner.

Så dumt når de tenker slik automatisk Tannleger burde vite bedre. Jeg ser det her og. Snuppa har aldri hatt hull og har veldig sterke tenner. Så da sier de med en gang at vi må være så flinke. Og joda hun liker ikke brus. Og er ikke fo glad i godteri (holder med lørdagen), drikker bare vann og er nøye med tannpuss. Men selv om jeg selvsagt mener vi skal være nøye der. Så vet jeg og at hun som meg og mine søsken har vært heldig å få sterke tenner. For jeg drikker pepsi max daglig og har ikke fått hull. Selv om jeg bør stoppe før jeg får.:04: Jeg kjenner barn der foreldrene er kjempe nøye med brus, godteri og tannpuss hvor barna alikevel får hull. Og jeg kjenner barn der brus har tæret på tenne. Tannleger burde vite at det finnes begge deler. Lykke til! Håper dere får en orden på det.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Da var vi hjemme igjen etter en behagelig tannlegetime med en behagelig tannpleier :)

Hun trengte ikke borre i dag, skal det i mars - så i dag var det å få henne til å ta bilder av tennene, det gikk ikke sist - men etter noen tårer og en motiverende mamma på sidelinjen så fikk vi tatt bildene med bare litt problem, men det gikk fint og hun var strålende flink :27:

Tannpleieren fikk kjenne på tennene, pensle de og gjøre alt det hun skulle uten at det ble noe annet enn noen ømme fingre hos mamman, siden Terese hadde tillatelse til å klemme så hardt hun ville på fingrene mine

Det var en fornøyd ung dame som gikk ut, legetimen avbestilt - og forsøk på boring skal gjøres i mars, så får vi se hvordan det går. Det skal iallefall tas hensyn til Terese heretter og ikke timeplan til tannpleierne, hun har vært hos noen stressa sure pleiere før som ikke har hatt tålmodighet med redde barn. Så nå har jeg øremerket denne pleieren til Terese og ingen andre får lov til å røre munnen hennes :)
    Så ikke denne først jeg.:04: Godt med slike pleiere. Og så modig og flink hun var.:02:

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Det vi nå fikk vite er at mange 6 åringer sliter med brunt belegg på 6 årsjekslene, dette er noe som kommer av noe som har skjedd i 9 svangerskapsmnd, mor har enten vært syk, medisiner ol - det er da emaljen dannes på disse tennene. Terese sin ene 6 års jeksel har et slik belegg, ikke så godt synlig men litt sånn gulaktig. Så har hun en annen jeksel som har noe emaljeettellerannet - tannlegeord - som er pga en melketann har smittet bakterier over. Og i jekslene er hun i tillegg så uheldig at furene er dype, og dermed vanskelig å få helt ren - så de må bores å fylles....

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Missy Se innlegg
    Så ikke denne først jeg.:04: Godt med slike pleiere. Og så modig og flink hun var.:02:
    Hun var nydelig flink ja, jeg var så stolt over min tapre lille jente :27:

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Det har du all grunn til å være. Ordentlig tøff var hun.:)
    Håper at når de borer så fikser de det problemet med belegget. Og så slipper hun å være redd og slite med dette. Men det gjorde nok alt mye bedre i dag når det var en god pleier. Alle som har jobber der de kommer i kontakt med barn, burde være flinke og ta barna på alvor. Det kan gjøre situasjonen så uendelig mye bedre.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Missy Se innlegg
    Det har du all grunn til å være. Ordentlig tøff var hun.:)
    Håper at når de borer så fikser de det problemet med belegget. Og så slipper hun å være redd og slite med dette. Men det gjorde nok alt mye bedre i dag når det var en god pleier. Alle som har jobber der de kommer i kontakt med barn, burde være flinke og ta barna på alvor. Det kan gjøre situasjonen så uendelig mye bedre.
    Ja, ei anna vi hadde en stund stressa og ble sur, noe som resulterte i at jeg å ble stressa å skulle tilfredstille ho med å få Terese rolig - og det ble jo helt feil, :07:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    åååå må hilse Terese og si at gumor er kjempestolt over at det gikk så fint hos tannlegen :mc8: :27:

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Og i jekslene er hun i tillegg så uheldig at furene er dype, og dermed vanskelig å få helt ren - ..
    Samme problemet har Emil, så han hadde faktisk hull i en jeksel i høst.:07:

Godt å høre at Terese hadde en positiv opplevelse av tannlegebesøket.:02:
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    åååå må hilse Terese og si at gumor er kjempestolt over at det gikk så fint hos tannlegen :mc8: :27:
    Det skal jeg, en av de tingene jeg sa i starten til henne for å få henne til å ligge pent og skjønne at dette ikke var farlig var en liten løgn jeg fortalte nemlig at gumor hadde sovna hos tannlegen engang og snorka med munn full av instrumenter - da flirte ho godt da og slappet av

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg
    Samme problemet har Emil, så han hadde faktisk hull i en jeksel i høst.:07:

Godt å høre at Terese hadde en positiv opplevelse av tannlegebesøket.:02:
    De jekslene er noe herk altså, og dype - vi pusse med sånn solotannbørste nede i dem av og til, men det holder altså ikke :07:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Det skal jeg, en av de tingene jeg sa i starten til henne for å få henne til å ligge pent og skjønne at dette ikke var farlig var en liten løgn jeg fortalte nemlig at gumor hadde sovna hos tannlegen engang og snorka med munn full av instrumenter - da flirte ho godt da og slappet av
    ler her godt det kan hjelpe med en liten røverhistorie om gumor :25:

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine