+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Wok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Wok

Jeg laget wok i dag, med svinekjøtt med tzerakisaus eller noe slikt, sterkt og dermed ville ikke ungene ha.

Hva kan jeg lage som er godt og smaker noe?

Synes wokrettene mine bare blir smakløse jeg da.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Vi bruker nesten ikke saus til wok. Jeg bruker å servere wok grønnsaker med svinekjøtt eller kyllingkjøtt sammen med nudler (som er kokt i hønsebuljong) - og så bruker de som vil søen fra nudlene som saus, ellers bruker jeg selv bare littegrann thailandsk soyasaus - den er litt søtere og litt mindre salt enn vanlig kikkoman. Og så er det godt med et bittelite dryss med maldonsalt over. Grønnsakene smaker jo så utrolig godt i seg selv - så jeg vil helst ikke drukne smaken i saus. Men, jeg bruker alltid friske grønnsaker og kutter opp selv - bruker ALDRI de ekle posene med frosne grønnsaker til wok.

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Woker bare grønnsaker her.. stort sett..
    De ekle frosne posene fra Findus:01:

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    hehe jeg bruker både ekle å kutter opp selv

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Vi bruker nesten ikke saus til wok. Jeg bruker å servere wok grønnsaker med svinekjøtt eller kyllingkjøtt sammen med nudler (som er kokt i hønsebuljong) - og så bruker de som vil søen fra nudlene som saus, ellers bruker jeg selv bare littegrann thailandsk soyasaus - den er litt søtere og litt mindre salt enn vanlig kikkoman. Og så er det godt med et bittelite dryss med maldonsalt over. Grønnsakene smaker jo så utrolig godt i seg selv - så jeg vil helst ikke drukne smaken i saus. Men, jeg bruker alltid friske grønnsaker og kutter opp selv - bruker ALDRI de ekle posene med frosne grønnsaker til wok.
    Jeg bruker de ekle posene, synes de er fortreffelige. Men siden du nå synes de er så ekle så synes jeg du kan sette opp en punkt liste over grønnsaker du bruker. Nudler liker ikke jeg, klarer ikke lukta av de engang, har ris til woken. Kanskje jeg må teste en slik saus?

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Jeg bruker de ekle posene, synes de er fortreffelige. Men siden du nå synes de er så ekle så synes jeg du kan sette opp en punkt liste over grønnsaker du bruker. Nudler liker ikke jeg, klarer ikke lukta av de engang, har ris til woken. Kanskje jeg må teste en slik saus?
    thailandsk soyasaus
    Sånn saus er godt.. trur det var den Thailender svigersøstra til samboern pleie å bruk i det meste av mat...

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Men Lise - det er jo derfor det er smakløst - for det smaker jo nesten ingenting av de ekle posegrønnsakene.

Jeg bruker å kutte opp:
    Gulrot
    Brokkoli
    Blomkål
    Løk (av og til rød og av og til vanlig gul)
    Paprika
    Sukkererter

Av og til har jeg oppi babymais, vannkastansjer og/eller bambusskudd.

Hmmm kommer ikke på mer i farta - men skal oppdatere hvis jeg husker på noe mer :01:

Og når det gjelder nudler, så kjøper jeg eggnudler i vanlige pakker og bruker vanlig hønsebuljongterninger - ikke de vanlige Mr. Lee nudlere (som poden forvrig er helt vill etter :08: ) og slett ikke de hurtignudlene de har på Rema - hva er det de heter.....YumYum eller noe sånt.... de synes jeg er skikkelig :y4:

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av aalisa Se innlegg
    thailandsk soyasaus
    Sånn saus er godt.. trur det var den Thailender svigersøstra til samboern pleie å bruk i det meste av mat...
    hahahaha jeg ler meg rett ihjel...:25: :25:

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine