+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 42

Tråd: Kynnere

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15

Kynnere

Kan dere som har hatt kynnere fortelle litt om egne erfaringer???

Jeg har mye kynnere nå for tiden. Det gjør litt vondt. Jeg vet jo at hver fødsel er ulik, men lurer litt på hvor lang tid det tar før riene setter igang!
    Er bare så utrolig fødeklar. :)
    JEg hadde ikke det forrige gang, fødselen ville ikke starte. Derfor vet jeg ikke noe om dette.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    jeg gikk med ganske sterke kynnere i ca 1 mnd... det var kjipt... men som jordmor sa.. det er jo kroppen som gjør seg klar til fødselen..:)
    vil tro det er veeldig individuelt:)
    men krysser fingrene for at det skal komme i gang fort hos deg!:mc8:

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Jeg har hatt kynnere fra uke 10-12. Riene var noe helt annet.....

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Jeg hadde kynnere fra ca 12 uke da jeg gikk med Marius og jammen begynte det ikke på samme måten da jeg gikk med Håkon også.
    Så fødselen behøver ikke å sette igang tidligere om du har kynnere, og som Turvid sier...rier er helt anderledes.

-Tone-

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Som de skriver så er rier noe helt annet.
    Når man har kynnere så trekker magen seg sammen, og det kommer og går uregelmessig. Men det kan også være at de opptrer litt mer regelmessig for så å gå over.
    Jeg opplevde akkurat det med førstemann, satt oppe en hel natt med kynnere el. rier som jeg trodde. Morgenen etter så hadde jeg time til overtidskontroll, og to timer før vi skulle dit, så stoppet det helt.:08: Men "heldigvis" så hadde jeg høyt blodtrykk og ble lagt inn for å settes i gang i løpet av dagen. Og det ble noe helt annet når riene satte i gang utover ettermiddagen ja...

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Søren også, skulle visst formulert meg bedre!:04:

Jeg mente jo kynnerne man har når fødselen nærmer seg. Jeg er 2 uker og 2 dager fra termin, og har vonde kynnere.
    Smerten setter seg i ryggen også. Så jeg har både vondt i rygg og mage.

Så jeg lurer på hvor lenge det er til riene setter igang.

(Ja jeg vet at det ikke er noe fasit svar på dette, men hadde vært gøy å høre deres erfaring på dette).

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Jeg hadde kynnere gjennom hele svangerskapet omtrent men de økte serkt i omfang 5 dager før tulla kom til verden. Jeg har ikke sett på kynnere som vondt... ikke før det hele startet 5 dager før....så jeg tror du er veldig nærme en fødsel.

Ta kontakt med lege å hør..kanskje du kan komme inn på en ctg og få bekreftet at du kanskje har veer :03: ser ihvertfall slik ut på det du skriver nå :01:

Lykke til merete... tror du er ferdig gått jeg :02:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Kan ikke svare deg noe anderleses uansett, jeg... Tror ikke jeg følte akkurat dette med kynnere noe anderledes helt på slutten. Magen ble stein hard, og det var ubehagelig!

-Tone-

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Hadde å endel kynnere med Terese, som bare var kynnere liksom - riene kom uavhengig av de.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    kynnerer er vel kynnere uansett hvor langt ut i fødselen man er :)

Tro meg du merker når riene kommer. Og de trenger ikke å komme fordi om du har kynnere

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Kynnere kan man vel ha i mange uker før fødsel, så det er ikke noe fasitsvar som du sier.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Kynnere hadde jeg litt av og på og de kom kjapt om jeg stresset. Sånn ca en uke før fødsel begynte det å bli sterke kynnere eller mase-rier. Såpass at jeg begynte å ta tiden osv, men det stoppet hele tiden opp...

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie Se innlegg
    Kynnere hadde jeg litt av og på og de kom kjapt om jeg stresset. Sånn ca en uke før fødsel begynte det å bli sterke kynnere eller mase-rier. Såpass at jeg begynte å ta tiden osv, men det stoppet hele tiden opp...
    Vel stoppet opp og stoppet opp :08: Det var kanskje en BITTELITEN overdrivelse - men det ble lengere og lengere og så kortere og kortere og så lengere og lengere og så osv osv mellom de. Du må huske at jeg fulgte med her altså

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Takker for svar.
    Får virkelig håpe at jeg ikke trenge å gå slik lenge. Jeg blir utslitt av smertene. Men godt å få littegrann innblikk i hvordan riene er. For det er sikkert fryktelig vondt.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Krysser fingrene og håper du slipper å gå lang tid med dette :mc8:

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Kynnere eller???
    av Siv i kategorien Gravid