+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 42 av 42

Tråd: Kynnere

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete n Se innlegg
    Ok, kjempekjekt å vite slikt.
    Skal til jordmor på tirsdag, så da må jeg huske å spørre.
    (Tror ikke det blir fødsel før det)
    Rart de ikke har opplyst dette men det kommer vel av at de vil ha ned ks tallet tenker jeg.
    Det skal altså ikke være noe fare forbundet ved dette - egentlig ikke når de setter i gang en fødsel heller men det kan skje - noe man aldri vet på forhånd.

Er du veldig redd for å føde generellt så bør du pushe på slik at du får ks og da vil du eventuellt få det innen kort tid siden du er så nærme termin.

Nei du får knipe igjen noen dager til du har vært der :03:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    hvordan går det nå?
    håper alt er bra, og at du får en fødsel slik du ønsker -enten det er vaginalt eller ks.
    å føde vaginalt kan være en fantastisk følelse, å kjenne urkreftene jobbe..

lykke til :mc8:

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg ønsker vaginal fødsel, men får jo masse tanker i hodet siden det ikke gikk forrige gang. Men så sier jeg til meg selv at HVER FØDSEL ER ULIK. Det hjelper for meg. MÅ bare tenke positivt ang. fødsel

Må snakke med jordmor om alt dette her til tirsdag. Ho er ganske nyutdanna, kanskje ho ikke vet all info...

Har en del kynnere i kveld også, men ikke like vondt som de siste kveldene.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg ønsker vaginal fødsel, men får jo masse tanker i hodet siden det ikke gikk forrige gang. Men så sier jeg til meg selv at HVER FØDSEL ER ULIK. Det hjelper for meg. MÅ bare tenke positivt ang. fødsel

Må snakke med jordmor om alt dette her til tirsdag. Ho er ganske nyutdanna, kanskje ho ikke vet all info...

Har en del kynnere i kveld også, men ikke like vondt som de siste kveldene.

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Forstår godt at du vil ha en vanlig fødsel, og alle fødsler er forskjellige.
    Første gang ble min fødsel satt i gang på termindato pga svangerskapsforgiftning, de to andre gangen kom begge på 13 dag overtid, hadde time til kuring på sykehuset dagen etterpå begge gangen.

De sier jo at fødselen er hardere når den blir satt i gang, mer intens sier de vel, men jeg kan ikke huske at det var noe spesielt vondere enn de to siste gangene. Vondt gjør det uansett :)

Tror ikke du skal grue deg unødvendig.

Lykke til, det går nok så bra så :)

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av mara Se innlegg
    hvordan går det nå?
    håper alt er bra, og at du får en fødsel slik du ønsker -enten det er vaginalt eller ks.
    å føde vaginalt kan være en fantastisk følelse, å kjenne urkreftene jobbe..

lykke til :mc8:
    :21: kan ærlig inrømme at jeg ikke synest det var noe fantastisk..hehe
    var bedre etterpå

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Det med kynnere er veldig vanlig, spesielt når det ikke er første svangerskap. Det sies at hvis man har mye kynnere så blir fødselene lettere. Jeg hadde spesielt mye kynnere med Mikael, vet ikke om det er tilfeldig men jeg rakk nesten ikke og komme inn på fødestuen før han var ute, bare 20 minutter etter at vi hadde parkert var alt over.

Lykke til med fødselen og resten av svangerskapet, får håpe du slipper og vente så altfor lenge

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillian Se innlegg
    Det sies at hvis man har mye kynnere så blir fødselene lettere.
    Dette likte jeg å lese! :02:

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Helt sant... Fire fødsler.masse kynnere. to fødsler to 2 timer og 20 min. to tok 2 timer fra vi lurte på om det var i gang til det var over...
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly Se innlegg
    Har litt med komplikasjoner å gjøre også..man kan få det etter et ks når man føder vanlig etterpå..
    Var hos jordmor i dag og spurte om dette med komplikasjoner.
    Ho sa at man har et arr i livmor etter ks, det kan revne under fødsel. Men personalet som hjelper til under fødsel er klar over dette, og følger med om det skjer noe.
    Jordmor sa også at om man har to keisersnitt, så får man ikke lov til å føde vaginalt med nr 3, nettopp pga dette arret.

Innmeldt
    Oct 2006
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    ååå, jeg misunner deg den spennende tiden du har foran deg:01:
    Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Jeg har kynnere nå og har hele 9 uker til termin, så det er ikke noe tegn på fødsel, men når det nærmer seg termin så gjør kynnerne livmorhalsen mer klar, så det er et positivt tegn:) . Etter det jeg har forstått blir fødsel lettere:01: . Så får vi håpe at det blir fødsel på deg denne gangen.
    4 barnsmamma

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. Kynnere eller???
    av Siv i kategorien Gravid
    Svar: 14
    Siste innlegg: 26-04-05, 14:45
  2. Kynnere.
    av Maria i kategorien Gravid
    Svar: 25
    Siste innlegg: 20-05-03, 14:44