+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 39 av 39

Tråd: Hund

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    43
    Poengstyrke
    9
    Hei:)

Vi har ei Golden Retriever tispe som heter Sandy. Hun er en herlig hund(syns vi). Hadde litt start problemer fordi hun ville "klatre" på rangstigen, men har nå blitt en rolig og fin hund som elsker kos. Når vi bestemte oss for å anskaffe oss hund, var det viktig for oss at vi hadde mulighet til å være hjemme med valpen. Jeg var hjemme med henne til hun var 17 mnd og det var en koselig tid:) Nå som jeg har begynt å jobbe igjen er hun med mannen min på jobb. Man blir veldig glad i hunden sin uansett hvilken rase man velger.

Lykke til med valget:)
    Legger med bilder av Sandy

Sandy1
    Sandy2
    Hilsen Hilde
    Min Dagbok
    Alexander-88, Joachim-92 og Andrea 98

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av ntnjen Se innlegg
    sorry tove her må jeg protestere!!!!!! er selv vokst opp med en dalmantiner hann han var i tillegg den største hannen i norge når han levde og verdens snilleste vofs! dalmantineren er sta! men det er også boxern så vidt jeg vet! skal man ha en rase som er lett og lære så kjøp en border collie, collie, golden retriver, flat eller noe i den duren! ellers er de fleste store rasene vanskelige når det gjelder stahet osv! men selvsagt så kommer alt ann på hunden og det den inntr for!trenern min har kjøpt dalmantiner og han har i tillegg en sønn på to og han sier at han ville aldri valgt en annen hund en dalmantiner !
    Dalmatiner og boxere vet jeg ingenting om - MEN gjeterhunder kjenner jeg godt til og det er som Lise sier en av de mest krevende hunderasene du kan ha. BC krever ekstremt med utfordringer mentalt for å være tilfreds. Men, det er sant at de er av de mest lærevillige rasene.

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Border collie er en krevende hund som trenger stimulering, vår får nok desverre ikke alt den skal ha av trening men er lettlært og snill, men elsker å lære nye ting - når hun selv vil da
    Har du forsøkt å gi henne litt utfordring med sånne mentale leker til hundene - Leo har fått forskjellige typer og han elsker det (og det er ikke mer arbeid for mor enn å sette det frem på golvet :06: )

Og så til Alfa : Herlige hunder og utseendemessig så var de skjønn. Jeg kjenner ikke til gemytt så der kan jeg ikke bidra i det hele tatt.

Jeg har jo gullklompen Leo, som er en Dverg Schnauzer. Selvsagt verdens herligste hund.

Her var det jo sånn at gubben var arbeidsledig da vi fikk bikkja - så vi hadde en lang periode for å venne han til å være alene. Vi var jo så heldig :08: at vi fikk en med separasjonsangst - så veien til å være alene var jo litt kronglete for oss - og vi måtte belage oss på å bruke bur når han er alene hjemme. Men, prosessen blir jo den samme som Lise sier - noen minutter den ene dagen og så litt mer og litt mer for hver dag. Det er også viktig at man helt fra begynnelsen venner hunden på at man går gjennom dører og inn i et annet rom uten at den skal følge med. Skal du kjøpe hund vil jeg anbefale deg å gå inn på www.canis.no der har de mange gode bøker ang hundehold og det som går på den første tiden med valp. Jeg har ikke selv lest - men hørt at mange anbefaler "På talefot med hunden" av Turid Rugaas. (men vet også at hun kan være ganske ekstrem i meningene sine på enkelte ting - men det blir jo som med alt annet - man leser og tar til seg det man synes er fornuftig )

Men, jeg tror dere bør belage dere på å ha fri en ukes tid og betydelig redusert arbeidstid uke nummer to - når dere skal skaffe dere valp, hvis ingen av dere har mulighet til å ha den med på jobb. For det er viktig å ta seg tida i den først periode til å jobbe inn å være alene - hvis ikke lager dere bare mer problemer for dere selv enn hva som er nødvendig.

Ang kennel, der har jeg hørt mye forskjellig. Mange som er superfornøyd og mange som aldri ville ha drømt om å bruke det. Vi kommer nok ikke til å bruke kennel på Leo, jeg klarer ikke helt å gjøre noe slikt med snuskelusket mitt :04: . Men, før jeg fikk han var jeg overbevist om at det ikke skulle bli noe problem. Så hvis dette med å reise er en stor greie for dere - så bør dere tenke dere godt om ang anskaffelse av hund og i såfall hva dere gjør når dere skal reise. Har dere noen dere kan bruke som hundepassere, eller om dere vil være komfortabel med bruk av kennel.

Lykke til i valget :mc8:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Leker har hun ja, men er lat så det er ikke alt hun gidder hun har en rosa pipegris som hun elsker overalt, piper med den og bærer den med seg

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Leker har hun ja, men er lat så det er ikke alt hun gidder hun har en rosa pipegris som hun elsker overalt, piper med den og bærer den med seg
    Neeeeei ikke sånne leker - men sånne ting som du gjemmer godbiter i som hun må være smart for å få ut. Jeg har blant annet en terning som han må klare å snurre litt rundt hit og dit for at det skal ramle godbiter ut - og så har han en annen leke - hvor jeg gjemmer godbiter i hull i en plate - så er det en plate oppå derigjen som han må snurre rundt for å få tak i godbitene. Sånne leker - herlighet du tror vel ikke bikkja vil leke bare for seg selv uten å få noe for det

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Neeeeei ikke sånne leker - men sånne ting som du gjemmer godbiter i som hun må være smart for å få ut. Jeg har blant annet en terning som han må klare å snurre litt rundt hit og dit for at det skal ramle godbiter ut - og så har han en annen leke - hvor jeg gjemmer godbiter i hull i en plate - så er det en plate oppå derigjen som han må snurre rundt for å få tak i godbitene. Sånne leker - herlighet du tror vel ikke bikkja vil leke bare for seg selv uten å få noe for det
    Har sånne å ja, sa jo det bare du som ikke kan lese

Men som sagt, hun dytter litt i de, ikke noe kommer med ENGANG - snur rumpa til å går

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Har sånne å ja, sa jo det bare du som ikke kan lese

Men som sagt, hun dytter litt i de, ikke noe kommer med ENGANG - snur rumpa til å går
    Da er bikkja for mett -. eller du har ikke gode nok godbiter :03:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Da er bikkja for mett -. eller du har ikke gode nok godbiter :03:
    Mett er hun ikke, men sær jaja skal forsøke igjen, men den rundingen med en annen runding på hørtes bra ut, link til en slik? Skal få Pippi til å shoppe den

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    handle på nett lise på canis har di masse kjekt til hunden

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av syllan Se innlegg
    handle på nett lise på canis har di masse kjekt til hunden
    Jadda jeg vet, men vet jo ikke hva den runddingsen er for no - å dessuten har jeg jo Pippi

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. Hund
    av Klara i kategorien Hobby
    Svar: 18
    Siste innlegg: 28-01-10, 17:18
  2. Kan du noe om hund og adferd?
    av Ina i kategorien Kjæledyr
    Svar: 22
    Siste innlegg: 05-09-09, 09:50