Har dere delt eller fellesøkonomi?
Hvordan og hvorfor?
Fungere det?
Har dere delt eller fellesøkonomi?
Hvordan og hvorfor?
Fungere det?
11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
Vi har felles økonomi. Alt kommer inn på en konto, fra den trekkes lån og sparing + regninger.
Vi har begge visakort på kontoen.
Synes det skal være slik at alt er vårt i sammen. Vi bidrar jo begge to, selv om mannen tjener mer så bidrar jeg like mye synes jeg.
11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
vi har felles.
for jeg jobbet hjemme.
så selv om det er mannen som får pengene i sitt navn er de like mye mine da jeg har passet barn og hjem.
vi har en konto med to kort.
og jeg har en "damekonto" der jeg får inn diverse trygder ol. dette er også felles men har bare et kort.
nå har jeg jo startet jobb men det vil ikke bli forandret selv om JEG også tjener penger framover.
og det fungerer helt flott!
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`
Vi har felles økonomi, men visakort på hver vår lønnskonto. Huslån trekkes automatisk fra hans konto, også shopper jeg og betaler andre regninger fra min (eller fra hans hvis min er tom). Vi har hatt det sånn omtrent alltid og husker at jeg slet litt med det i starten. Fikk meg ikke helt til å betale regninger fra hans konto (selv om det var minst like mye han som hadde sørget for regningen). Men nå er det som det skal være, og ingen av oss har noe problemer med det. Jeg er økonomisjef og statsminister og president så han spør/sjekker med meg om det er noe "stort" han vil bruke penger på, og jeg spør han om det er okay dersom jeg vil svi av litt mer enn normalt på et eller annet :)
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Vi har hver våre kontoer av praktiske årsaker, men jeg har hovedansvar å overfører fra han til felleskontoene, og vi har bankkort knyttet mot hver vår - dette fordi han er så mye ute å reiser så er det greitt med hans egen konto han sjekker selv, og vi har kort til felleskonto på skandiabanken.
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
vi har felles økonomi,men hver sin lønnskonto som begge har tilgang på:)
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
Vi har vel egentlig en blanding, Vi har hver vår lønnskonto. Han trekker alle lån fra sin og betaler de aller fleste regningen, min mobil og fyller stort sett bensin på begge bilene. Jeg handler stort sett all mat, kjøper det ungene trenger, hvis ikke det er noen store investeringer (sportsutstyr og div..)
Vi har delt. Eller? Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det?? Hver vår lønnskonto, hvert vårt kort. Har null idè om hva som står på hans konto. Hadde det før, men så kom de hersens BankID greiene og etter det har jeg ikke mulighet til å gå inn på hans konto bare med en kode. Må jo holde hans kort i hånda da for å putte i en kortleser, og det går ikke når han er borte. Men han betaler stort sett alt av regninger, bilen, husleie, telefon, strøm, bhg osv. Jeg har min mobil, handler mat, klær til meg og ungene, småregninger...Får se nå som jeg kanskje begynner å få mer fast lønn. Må jo snart begynne å betale studielånet mitt...
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Ja jeg vet ikke hva jeg skal kalle det:08: ,det er jo bare gubben som har intekt her.
Men jeg har eget bankort...så det er lett og dra kortet, når jeg drar til byen for og handle :02:
Vi har vel felles og litt delt :)
Hvar vår lønnskonto, og en felles regningskonto der vi setter inn hver vår pott hver mnd.
Det som er igjen på lønnskontoene går til mat, diverse utgifter og dill...Noen ganger betaler jeg, andre ganger han..
Jeg har konto jeg :25: ...betaler regninger, handler mat selv uten at noen bryr seg om hva jeg gjør!
-og det går så bra!!
-Tone-
Felles, og fungerer utmerket.:)
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Vi har fellesøkonomi. det fungerer veldig bra. Hadde ei periode hver vår sparekonto men det var liten vits i siden vi også bruker de pengene felles. Vi har felles lønnskonto og felles regningskonto. vi har to bankkort.
Helt og holdent felles. Penger går inn på felles konto og jammen går de ikke ut av den ogsåDet som gjøres av store investeringer gjøres i samråd og enighet. Småtterier kjøper vi (les: jeg :06: ) etter eget forgodtbefinnende. Vi har bare et kort på felles kontoen, og så har vi et visa kort på en annen konto - og hvem som har hvilket kort varierer ut fra behov.
Vi har mest felles, men litt delt også..
Bokmerker (linker)