...å ha noen som går på metadon til å passe dine barn i en bhg? Som tidligere har levd et tøft rusliv, men som nå har skikket seg bra, men som må ha Metadon for å klare å fungere i det daglige?
Eller, hva med tidligere rusmisbrukere som har fått jobb i helsevesenet? Med de fristelsene av tilgang på medisiner det medfører? Ville du stolt på en sånn kollega?
Jeg må si jeg ble overrasket over å høre at dette er tilfeller mange ganger. Jeg trodde faktisk ikke at noen som har hatt et sånt liv, og som t.o.m. har vært domfelt pga innbrudd, fikk jobb på sånne steder?
Da jeg begynte å jobbe i bhg måtte jeg få et papir fra politiet om at jeg ikke hadde noe "på meg". Er de ikke så nøye på dette lengre eller? Greit nok at de er snakk om at de går på topp på en avd., men som vi alle vet, så er det ofte sykdom i en bhg, og da blir det gjerne for lite folk der, og denne personen må da gå som vanlig assistent.
Jeg syns kanskje ikke at det er verst å la slike rusbruker jobbe i en bhg. Men i helsevesenet?? DET overrasket meg mest at en rusmisbruker som er begynt på metadon og har et ønske om å ta utdannelse til hjelpepleier faktisk blir oppfordret til det som sin rehabilitering. Når man vet hvor stort suget etter rus er for mange....

Svar med sitat

så funker metadon på følgende måte. De blir ruset at metadon, men siden den tas opp via munnen som en drikk så får de ikke ett *kick* slik de får det med heroin, morfin, amfetamin osv som man setter i en åre, eller sniffer/røyker. 

og 

Bokmerker (linker)