+ Svar på tråd
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultatene 61 til 65 av 65

Tråd: Hva tenker dere om...

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av syllan Se innlegg
    klart di kan jobbe andre steder:)
    nå kjenner jeg ingen personlig som får metadon men trodde at opplegget rundt det var at di som får det å skal gå på det resten av livet blir regnet som friske.. men som du sier mange meninger om samme sak... dette er et vanskelig tema å skrive om... føler at ting som blir tenkt i hodet blir helt feil nåe en skriver det...hehe det blir liksom mye mer bastant..

eneste jeg vet er at tungt belastede narkomane må ha heroin for å bli normale.. å at det var når heroinen var på vei ut av kroppen at svogeren min var fjern. han var relativt normal når han hadde trygge rammer rundt seg..
    Du skrive han var fjernest når stoffet var på vei ut av kroppen. NETTOPP!!! Det er det jeg vil frem til.

Det er en lang prosess å slutte å bruke rus. De fysiske abstinensene forsvinner etter kort tid, de er faktisk ikke værre enn en hard infuensa. Men når man har vært dopet bort i så mange år og plutselig skal kjenne at man har en kropp så blir de fysisk symptomene veldig overveldende.

men så kommer de psykiske abstinensene, de er værst. Å si farvel til rusen er som å miste endel av seg selv. De sørger veldig, er hissige, forbanna, lei seg og glad om hverandre. De må lære å leve ett liv uten rus å det gjør man ikke på noen månder eller ett år. Bruker man metadon å dempes disse psykiske og fysiske abstinensene men man løser ikke problemene. En som er under behandlig og som gjennomgår disse tingene har så mye de sliter med personlig, og så mye å rydde oppi at jeg synes de skal jobbe med andre ting enn barn, syke og eldre.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Det er en lang prosess å slutte å bruke rus. De fysiske abstinensene forsvinner etter kort tid, de er faktisk ikke værre enn en hard infuensa. Men når man har vært dopet bort i så mange år og plutselig skal kjenne at man har en kropp så blir de fysisk symptomene veldig overveldende.

men så kommer de psykiske abstinensene, de er værst. Å si farvel til rusen er som å miste endel av seg selv. De sørger veldig, er hissige, forbanna, lei seg og glad om hverandre. De må lære å leve ett liv uten rus å det gjør man ikke på noen månder eller ett år. Bruker man metadon å dempes disse psykiske og fysiske abstinensene men man løser ikke problemene. En som er under behandlig og som gjennomgår disse tingene har så mye de sliter med personlig, og så mye å rydde oppi at jeg synes de skal jobbe med andre ting enn barn, syke og eldre.
    Du får så godt frem det jeg mener. Bare at jeg ikke klarer å si det sånn Og kanskje hadde jeg ikke riktig klart å sette ord på dette selv inni mitt hodet heller, men ser jo at AKKURAT sånn er det som har ligget baki der og som jeg ikke fikk formulert til Fillerya da hun spurte sitt spørsmål lenger opp. :02:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Du skrive han var fjernest når stoffet var på vei ut av kroppen. NETTOPP!!! Det er det jeg vil frem til.

i know:) han sluttet vel to eller tre ganger for en liten periode i løpet av den tida vi hadde han her.
    det jeg mente med at di var fjernest når stoffet var på vei ut av kroppen var at da blir vel ikke metadon brukere spesielt fjerne...for det er jo akkurat for å holde det i sjakk di får det... for å slippe abstinenser osv..
    uff ja.. har sett det desperate abstinens fjeset ja...mer enn en gang..

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    i know:) han sluttet vel to eller tre ganger for en liten periode i løpet av den tida vi hadde han her.
    det jeg mente med at di var fjernest når stoffet var på vei ut av kroppen var at da blir vel ikke metadon brukere spesielt fjerne...for det er jo akkurat for å holde det i sjakk di får det... for å slippe abstinenser osv..
    uff ja.. har sett det desperate abstinens fjeset ja...mer enn en gang..
    Jeg søkte endel på nettet i kveld ang metadon fordi denne diskusjonen pågår her, metadon kalles også for kjemisk lobotomering av de som bruker det. Veldig mange får ikke riktig behandlig, støtte og hjelp men de får metadon.
    Metadon gjør dem ofte veldig sløve. Mange får dosen sin går hjem og legger seg og ligger der til dagen etter når de skal ha en ny dose. De fjernes fra gata, og det er samfunnsøkonomisk veldig lønnsomt. Det er enkelt å holde rusmisbrukerne unna alle forbrytelsene de ellers ville gjort for å få finansiert misbruket sitt.

Men til syvende og sist så har de bare erstattet en avhengighet med en annen. De løser ikke de personlige problemene, som er åraken til rusavhengigheten med metadon dessverre

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    var at da blir vel ikke metadon brukere spesielt fjerne...
    Jo, det er akkurat det de er i den første tiden, det første året. De har så mye å slite med psykisk; de skal finne rette metadondosen som passer deres kropp, de skal venne seg til et nytt liv, sosialisere seg, de skal lære seg å takle angst, de skal prøve å glemme suget etter rus. Og etter det jeg har lest i noen av journalene, så er det noen som beskriver det slik at etter at de har inntatt metadon, må de ha et par timer på seg til å komme seg på. Men det er viktig at de har rutiner og en jobb å gå til. Men så er det vi det vi diskuterer da; skal det være i bhg/helsevesen?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

+ Svar på tråd
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine