+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 30

Tråd: Bekkenløsning- bør jeg sykmelde meg?

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6

Bekkenløsning- bør jeg sykmelde meg?

Har akkurat vært hos fysioterapeut, og fått konstatert bekkenløsning. Skal tilbake dit 2 ganger i uken. Har en jobb med lite rom for variasjon, dvs jeg sitter foran pcen hele dagen, er oppe og går nå¨r det blir for ille da. Men klarer ikke å fungere noe særlig hjemme, og det er litt synd, i og med at jeg har en sønn på snart tre år. Snakket litt med fysioterapeut om sykemelding, kom fram til at det kunne være lurt å sykemelde meg 50 %. Men får verdens verste samvittighet overfor arbeidsgiver, ble ansatt der i oktober og nå er jeg gravid liksom. Er også ganske redd for å bli sagt opp pga dette, når prøvetiden min går ut i mai. Vet jo at dette ikke er lov, men arbeidsgiver kan jo si han ikke er fornøyd med jobben min (jeg vet at jeg gjør en god jobb). Og ikke er det noe enkelt å finne en erstatter heller, dette er en veldig utfordrende jobb som ingen kan sette seg inn i på dagen (ikke for å virke kjepphøy altså, men det tok veldig lang tid for meg, mye kompliserte greier) snakka akkurat med sjefen min nå, fortalte at jeg muligens ble sykemeldt 50 % en periode, så ut som ha ville sparke meg med en gang... Jeg føler vel egentlig at det beste for meg ville vært en sykemelding fram til fysioterapien begynner å hjelpe, men vet ikke om jeg tør...
    Jeg sliter virkelig med dette altså, har så vondt at jeg klarer ikke å fungere hjemme etter jobb, og det er egentlig litt dumt... Har vært på jobb litt over en time nå, har allerede så vondt at jeg ikke klarer å sitte stille, blir bare verre utover dagen... Selvfølgelig er dte verre akkurat i dag, siden jeg har vært til fysioterapeuten for første gang,fordi hun "fremprovoserte" smerte som hun sa, for å finne ut hva som feiler meg og hvor og hva hun kan gjøre for å hjelpe...

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    jeg klarer ikke svare deg skikkelig nå, men ønsker deg lykke til!

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Jeg mener du skal sykmelde deg 50%, bekkenløsning er vondt og trasig og du skal klare og fungere i hjemmet også.
    Synes det er veldig dårlig gjort av sjefen din og gi deg sparken eller blir sur på deg pga dette, han har ingen grunn til og sparke deg pga at du er gravid og mulignes blir delvis sykmeldt.
    Tenk først og fremst på deg selv, mener du at 50% sykmelding er til det beste for deg så gjør du det.
    Lov meg at du gjør det som er til det beste for deg selv, er ikke ditt ansvar og finne en erstatter.
    Masse god bedring :mc8:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Thank you:01: Regner med at jeg kommer til å be om 50 % sykemelding i morgen, har innmari vondt her jeg sitter... Blir iallefall sykemelding fram til fysioterapien begynner å virke, håper jeg, for sambo skal jobbe i 14 dager, er da borte hele dagene så alt faller på meg....

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Helsa er det viktigste du har og den skal være med deg livet ut. Om du bør sykemelde deg eller ikke er noe du selv må vurdere ut ifra hva kroppen tåler, ikke hva sjefen skulle komme til å finne på. Sjefen din har mere igjen for å ha deg i god form den tida du er på jobb enn å ha deg lidende på jobb. Yt ditt beste når du klarer det, ikke gå å hangle. Tenk helse aller først.

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Hvis fysio mener du skal sykemelde deg 50% ville jeg snakket med legen om dette. Trenger kanskje ikke å bli hele svangerskapet for det. Lykke til videre:05:
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    jeg hadde gått for sykemelding ja:) du må tenke på helsa først. du får ingenting ijenn for å slite deg ut på jobben:)
    arbeidsgivere bør jo sjønne såpass når di ansetter unge jenter...:) di blir gravide en gang i blandt

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Du kan jo velge og la være å sykemelde deg 50 % nå Så blir du 100% sykemeldt om få uker.... Presser du deg nå kan du få varige skader. Spør meg som sitter her. Og det har jeg gjort nå i snart 21 år. Ikke for å skremme deg men det er faktisk fakta. Du kan sammenligne bekkenløsning med en forstuet ankel. Vil du gå på den foten? Hvor lenge tror du det varer hvis du ikke tar hensyn? Vær så snill å sykemeld deg og gå halve dager på jobb, ikke en full dag og en fri. Blir du dårlig av å sitte i to timer så sitt bare i en. Blir du dårlig av å vaske to gulv så vask bare ett.. osv man skal holde seg under smerteterskelen. Da er håpet kjempestort for å bli kvitt det etter fødselen.
    Står masse fin info på www.lkb.no
    Masse lykke til
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Kjedelig med sånne smerter, og heldigvis får jeg nesten si så vet jeg lite om det. Jeg ville tatt en tur til legen og fortalt hvordan du har det, også får legen (og du) ta en avgjørelse på det. Selvfølgelig er det kjipt for en arbeidsgiver at sånne ting skjer, men sånn er det nå en gang. Jeg ble også sykemeldt tidlig i begge mine svangerskap og følte meg ikke særlig komfortabel med det i forhold til jobben.

Og bare sånn litt pirkete i forhold til overskriften din, så er det legen som evnt sykemelder deg, ikke du :03:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Vel, har vært hos jordmor i dag, vi ble enige om at jeg blir sykemeldt 50% i 14 dager, så jeg kommer sikkert til å jobbe halve dager eller noe.

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    bra anette:) tenk på deg selv å ikke jobben:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Det var bra :mc8:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Veeeldig godt å høre. Spør gjerne hvis du lurer på noe.
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Birgit Se innlegg
    Helsa er det viktigste du har og den skal være med deg livet ut. Om du bør sykemelde deg eller ikke er noe du selv må vurdere ut ifra hva kroppen tåler, ikke hva sjefen skulle komme til å finne på. Sjefen din har mere igjen for å ha deg i god form den tida du er på jobb enn å ha deg lidende på jobb. Yt ditt beste når du klarer det, ikke gå å hangle. Tenk helse aller først.
    Helt enig med Birgit.

Du må selv kjenne hva og hvor mye du tåler. I andre sammenhenger så er det slik at det ikke er farlig å presse seg litt i forhold til vondter -. men når det gjelder bekkenløsning så er svaret enkelt og greit - er det vondt så skal du la vær.

Men, i forhold til sykmelding/ikke sykmelding. Er det ting som kan tilpasse eller tilrettelegges for deg på jobb. Du må huske at arbeidsgiver er pliktig å gjøre tilrettelegginger for deg - hvis noen justering kan gjøre at du klarer mer.

Jeg har selv hatt bekkenplager - og jobb hvor jeg sitter foran PC. Noe som har hjulpet meg veldig var å få to forskjellige stoler med forskjellig høyde på liften i tillegg til at jeg har fått elektrisk hev senk bord. Det betyr at jeg har kunne variere arbeidsstilling i løpet av dagen fra å sitte helt på den gamle "korrekte" måten med 90 graders vinkler alle veier - til å halvveis sitte og halvveis stå med bare støtte til rompa og til sist også mulighet til å stå. Jeg har dårlig erfaring med å stå og jobbe på PC, men så snart jeg har telefoner som skal taes eller brev som skal pakkes i konvolutter - så har jeg benyttet anledningen til å stå littegrann. Litt av alt er godt er min erfaring og alt gjør vondt hvis det blir for mye.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Jeg ville ha sykmeldt meg.(ser du har gjort det nå)

Så ville jeg ha gått til sjefen min og sagt at nå blir du sykemeldt 50% og det kommer du til og være resten av svangerskapet. Det blir da oversiktelig for abr. giveren din slik at han kan finne en ny som event.du kunne ha lært opp før du blir 100 % sykmeldt eller går ut i permisjon.

Det må da være en fordel for arb.giveren din sann jeg ser det. Men nå vet ikke jeg hva slags jobb du har.

Ta vare på deg selv.

Skjønner alikevel ditt dilemma.:mc8:

:) Ha en fin dag :)

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Bekkenløsning
    av Birgit i kategorien Gravid
    Svar: 15
    Siste innlegg: 04-12-05, 23:00
  2. Bekkenløsning
    av Toln i kategorien Gravid