+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 30 av 30

Tråd: Bekkenløsning- bør jeg sykmelde meg?

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Helt enig med Birgit.

Du må selv kjenne hva og hvor mye du tåler. I andre sammenhenger så er det slik at det ikke er farlig å presse seg litt i forhold til vondter -. men når det gjelder bekkenløsning så er svaret enkelt og greit - er det vondt så skal du la vær.

Men, i forhold til sykmelding/ikke sykmelding. Er det ting som kan tilpasse eller tilrettelegges for deg på jobb. Du må huske at arbeidsgiver er pliktig å gjøre tilrettelegginger for deg - hvis noen justering kan gjøre at du klarer mer.

Jeg har selv hatt bekkenplager - og jobb hvor jeg sitter foran PC. Noe som har hjulpet meg veldig var å få to forskjellige stoler med forskjellig høyde på liften i tillegg til at jeg har fått elektrisk hev senk bord. Det betyr at jeg har kunne variere arbeidsstilling i løpet av dagen fra å sitte helt på den gamle "korrekte" måten med 90 graders vinkler alle veier - til å halvveis sitte og halvveis stå med bare støtte til rompa og til sist også mulighet til å stå. Jeg har dårlig erfaring med å stå og jobbe på PC, men så snart jeg har telefoner som skal taes eller brev som skal pakkes i konvolutter - så har jeg benyttet anledningen til å stå littegrann. Litt av alt er godt er min erfaring og alt gjør vondt hvis det blir for mye.
    Vel, liten sjans for tilrettelegging egentlig. Har en veldig god stol som kan stilles på alle mulige måter. Når det blir for ille så går jeg meg en tur bortover gangen. Fikk også et råd fra fysioterapeut, om å sitte på en vaskeklut el lignende, sånn helt ytterst på kanten på siden på rompa, på en måte, slik at jeg ikke belaster de bena der for mye. Funker litt det og, men som du sier, litt av alt er godt, og alt gjør vondt hvis det blir for mye.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Selv om stolen er god - så blir det for ensformig i løpet av en hel dag. Rett og slett fordi sete er det samme uansett hvordan du stiller det inn. To forskjellige stoler med to forskjellig type seter - som gir helt forskjellig belastning.

Men, tipset fra fysioen din høres lurt ut.

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Jeg ville ha sykmeldt meg.(ser du har gjort det nå)

Så ville jeg ha gått til sjefen min og sagt at nå blir du sykemeldt 50% og det kommer du til og være resten av svangerskapet. Det blir da oversiktelig for abr. giveren din slik at han kan finne en ny som event.du kunne ha lært opp før du blir 100 % sykmeldt eller går ut i permisjon.

Det må da være en fordel for arb.giveren din sann jeg ser det. Men nå vet ikke jeg hva slags jobb du har.

Ta vare på deg selv.

Skjønner alikevel ditt dilemma.:mc8:
    I første omgang så er jeg bare sykemeldt i 14 dager, satser på at fysioterapi begynner å hjelpe da... Jeg tror jeg klarer fint å få gjort unna det meste av jobben min selv om jeg jobber bare halv stilling, så jeg tror ikke vikar er aktuelt helt enda. Jeg er kontorleder/regnskapsmedarbeider på en pelagisk fiskefabrikk, som eksporterer fisk til bla Russland, Romania, Polen og flere land. Det er ingen enkel jobb, og tar lang tid å sette seg inn i. Har bare 30 ansatte, men er en stor bedrift i regnskapsmessig sammenheng. Har sagt til arbeidsgiver at jeg ble sykemeldt, så ut som han ville kverke meg sånn omtrent... Hehe, går vel bra tenker jeg.

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Selv om stolen er god - så blir det for ensformig i løpet av en hel dag. Rett og slett fordi sete er det samme uansett hvordan du stiller det inn. To forskjellige stoler med to forskjellig type seter - som gir helt forskjellig belastning.

Men, tipset fra fysioen din høres lurt ut.
    Ja, det var virkelig ikke dumt, merker at det hjelper en liten stund å belaste andre steder altså! men gleder meg til å bli sykemeldt, så jeg kanskje kan fungere hjemme også... Ligger jo bare på sofaen sånn omtrent etter at jeg kommer hjem, ikke greit. Stakkars sambo, blir mye husarbeid på ham ja Men jeg klarer rett å slett ikke å vakse og støvsuge, og det skulle jeg heller ikke gjøre sa fysioterapeuten.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Fra nå og til minimum 6 uker etter fødselen så skal du rett og slett ikke støvsuge eller vaske gulv - og det er ikke kødd altså. Det er strengt forbudt! Så mannen din må rett og slett bare venne seg til at det er hans jobb. (ikke dumt akkurat det - for den jobben har jeg aldri tatt tilbake jeg :06: )

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    be nice to yourself:mc8: :mc8:

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Hehe, lett for dere å si det:03: Får verdens verste samvittighet over at mannen må vaske og gjøre det meste av husarbeidet... Han jobber jo også 100%...

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av anette Se innlegg
    I første omgang så er jeg bare sykemeldt i 14 dager, satser på at fysioterapi begynner å hjelpe da... Jeg tror jeg klarer fint å få gjort unna det meste av jobben min selv om jeg jobber bare halv stilling, så jeg tror ikke vikar er aktuelt helt enda. Jeg er kontorleder/regnskapsmedarbeider på en pelagisk fiskefabrikk, som eksporterer fisk til bla Russland, Romania, Polen og flere land. Det er ingen enkel jobb, og tar lang tid å sette seg inn i. Har bare 30 ansatte, men er en stor bedrift i regnskapsmessig sammenheng. Har sagt til arbeidsgiver at jeg ble sykemeldt, så ut som han ville kverke meg sånn omtrent... Hehe, går vel bra tenker jeg.

Jeg tenkte at det hadde vært lurt om den som skal ta over jobben din kunne ha begynt nå, så at personen kunne ha blitt lært opp av deg mens du ennå var i jobb.

Ikke greit med slike arbeidgivere.:ga6:

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Hehe, lett for dere å si det:03: Får verdens verste samvittighet over at mannen må vaske og gjøre det meste av husarbeidet... Han jobber jo også 100%...
    Det "kvinnesyndromet" der lider jeg også av.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Ikke jeg

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka Se innlegg
    Jeg tenkte at det hadde vært lurt om den som skal ta over jobben din kunne ha begynt nå, så at personen kunne ha blitt lært opp av deg mens du ennå var i jobb.

Ikke greit med slike arbeidgivere.:ga6:
    Ja, skjønner det. Men jeg er selv i delvis opplæring enda da... Men har ikke fått snakket noe særlig med arbgiver om hva som skjer når jeg skal ha permisjon, om det blir vikar eller om vi kommer til å leie inn et regnskapsfirma...

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Hvid det kan lette på samvittigheten din så er det bedre at du lar helt være nå, enn at mannen din skal gjøre alt i mange år fremover. Dette er jo tross alt snakk om noen mnd nå.

Ett tips er å rulle en vaskeklut eller ett par hansker, plasser den i rompesprekken. utenpå buksa da...Føles helt feil med en gang. men sitt sånn i 10 min. Trekk den forsiktig vekk og du vil kjenne at bekkenet liksom flyter ut igjen. Da kjenner du mest sannsynlig at det var bedre å ha den der. Litt vanskelig å forklare men du kjenner det. Da får bekkenet en annen vinkel og du avlaster da bekkenet bra.
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Et annet tips, pute eller rull en dyne å ha mellom bena når du ligger.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Et annet tips, pute eller rull en dyne å ha mellom bena når du ligger.
    Ja, det bruker jeg, hver natt pluss når jeg ligger på sofaen, det hjelper på det altså.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    43
    Poengstyrke
    8
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Birgit Se innlegg
    Helsa er det viktigste du har og den skal være med deg livet ut. Om du bør sykemelde deg eller ikke er noe du selv må vurdere ut ifra hva kroppen tåler, ikke hva sjefen skulle komme til å finne på. Sjefen din har mere igjen for å ha deg i god form den tida du er på jobb enn å ha deg lidende på jobb. Yt ditt beste når du klarer det, ikke gå å hangle. Tenk helse aller først.

siterer denne med sort sprittusj!!:01:

en kvinne trenger en mann ,

som en elg trenger hårnett

Maria 18 år og Kjetil 12 år

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Bekkenløsning
    av Birgit i kategorien Gravid
    Svar: 15
    Siste innlegg: 04-12-05, 23:00
  2. Bekkenløsning