+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Vi overlevde....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Talking Vi overlevde....

.....tross alt. Inspirert etter ørten mail om hvordan livet vår var den gang vi ikke var godkjent av EU, bilene var uten sikkerhetsseler - jeg lå bak baksetet i folkevogna, der hadde jeg dyne, kjeks og hundre donald blader og så kjørte vi på tur.

Oppvokst på gård jeg, og et mirakel at jeg lever. Klatra på siloen, 8 meter rett ned i sementgulvet, som dere kanskje skjønner ramla jeg ikke ned =)
    Opp redskaper med 1 meter mellom sylskarpe tinner (transportband for silo), for så å sile ned igen, huttetuu.

Opp og ned i alle trær som fantes, i elva og fisket - vi turte ikke drukne forresten for mamma hadde lovet oss juling om vi drukna, og juling vil man jo ikke ha

Osv osv - ikke noe var godkjent av EU, eller noen andre spradebasser i dress med for mye fritid og liten sans for humor.

Ingen skader har vi tatt, ei helle den gangen jeg og søskenebarnet mitt benyttet anledningen mens pappa jobbet høyt oppe i siloen, vi var da 7 og 8 år, spurte om vi kunne ta en øl - JADA svarte han sjeleglad for å slippe unna maset vårt en stakket stund. :21:

Da bar det inn til oldemor for å få ølen, ho protesterte nu litt men siden pappa hadde sagt det var ok så ga ho den til oss da. Å da satt vi nu der på melkerampen glad og lykkelig å delte vår første øl og skåla med alle som kjørte forbi, jau morro hadde vi det virkelig.:26: :26:

Og ingen skadd.. skrde, skide, skds.....skade har vi tatt heller hi hi - eller kanskje det er her forklaringen til mye ligger, i barndommen min

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Metoden med å spørre pappa ble forresten utvilket etter hvert som årene gikk, midt i fjøstiden, midt i verste siloslotte, midt i middagshvilen - alltid like kjekt å spørre om penger, JADDA var svaret, å jeg henta og shoppa - å pappa like forbanna hver gang på kor i h****(finnmarksord) jeg fikk alle disse pengene fra - det ble stilit i poteten da svaret var at de, de ga han meg

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    he he ja den gangen var alt så mye lettere

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    he he ja den gangen var alt så mye lettere
    Ja rart med "de gamle dagene" så mye bedre alt var den gang da

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Godt skrevet Lise. Og selv om jeg ikke har vokst opp på gård med alle de store farene som dere hadde der - så kjenner jeg meg godt igjen. Spesielt det med drukning og juling .- gu bedre var vel ingen som turte det :25: . Husker at vi hadde store demninger eller vannansamlinger i snøsmeltinga på våren - og de ble dype, veldig dype. Vi lagde oss flåter av paller og isopor - stødig som bare juling :08: - men det var ingen som turte å ramle uti

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Godt skrevet Lise. Og selv om jeg ikke har vokst opp på gård med alle de store farene som dere hadde der - så kjenner jeg meg godt igjen. Spesielt det med drukning og juling .- gu bedre var vel ingen som turte det :25: . Husker at vi hadde store demninger eller vannansamlinger i snøsmeltinga på våren - og de ble dype, veldig dype. Vi lagde oss flåter av paller og isopor - stødig som bare juling :08: - men det var ingen som turte å ramle uti
    Hehe det verste er jo at man trudde på det gale menneske som skulle banke deg om du drukna :25: forsøkte meg på det samme til jentene mine, de lo godt å mente at det skulle jeg bare gjøre for de var jo dø da, ungene i dag er smartere gitt he he

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Hehe det verste er jo at man trudde på det gale menneske som skulle banke deg om du drukna :25: forsøkte meg på det samme til jentene mine, de lo godt å mente at det skulle jeg bare gjøre for de var jo dø da, ungene i dag er smartere gitt he he
    Det har kanskje sammenheng med mangel på øl

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vi hadde å kjempe digre vanndammer på jordene, og uttafor huset - skikkelig stas, og all isolasjon til pappa ble brukt på paller - de fløt ikke så godt men vi drukna iallefall ikke Oljedunkene hans var å kjempe praktisk å dra ut på "havet" med - stakkars pappa, alt han egentlig har gått gjennom med oss opp gjennom årene.

Mamma, mamma skremte oss bare - i søledammene bodde det vannkalver, de var kjempe store og bet seg fast i føttene på oss om vi vassa der Hjalp ikke så mye da, vi vassa like godt - men med en stadig angst i brystet og at hvert øyeblikk kunne vi bli angrepet av en slik vannkalv (mulig det er noe som heter det, men tviler for at de var i vanndammene våre )

Ho har flirt sjøl av dette nå i ettertid - over et lite forsøk på å slippe å få inn en hel bataljon søkkvåte unger

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Det har kanskje sammenheng med mangel på øl
    Hehe mulig :01:

Savner muligheten å rette, har en drøss med skrivefeil i innleggene

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Hehe mulig :01:

Savner muligheten å rette, har en drøss med skrivefeil i innleggene
    jeg kan rette så dumt at jeg ikke ser skrivefeilene

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Koselig med litt mimring,husker mye av dette selv....hadde jo en onkel som hadde gård. Jeg og søskenbarnet mitt hadde det mye gøy der i gården,vi lekte 2 små fine dammer , så hoppet vi ned fra låven i høyet :01: . Den gangen fant vi på ting selv ,og vi var mer aktiv,idag kjenner ungene seg mye :08:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    jeg kan rette så dumt at jeg ikke ser skrivefeilene
    Ja skikkelig dumt du :mc5:

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Pjusken overlevde 15 minutter i vaskemaskin
    av merete g i kategorien Media
    Svar: 4
    Siste innlegg: 04-12-07, 23:54

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder