+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 19

Tråd: 15 mnds kontroll

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Mandag skal jeg på 15 mndskontroll med Hedda. Er veldig spent på vekt og lengde og alt det der, men gruer meg litt til å møte helsesøster. Hun er søt og snill og alt det der, men hang seg sånn opp at Hedda ikke gikk da vi var på 1 årskontrollen. Hun henviste oss til fysioterapeut, noe jeg mente var noe stort tull, fordi hun ikke viste interesse for å gå den gang. Lurer på hva hun vil si nå som Hedda er 15 mnd og ikke går enda. :-?

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    10
    Spørs vel om hun ikke kommer til å foreslå fysioterapeut igjen.

Syns du skal gjøre som du føler selv, du har jo tross alt vært gjennom dette før med Sondre. Jeg for min del har nok gjort som helsesøster sa stort sett. Blir litt sånn når man er nybegynner :oops:
    Klem fra t.
    Har en liten solstråle født i mai 2002.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Det er akkurat det; Hadde dette vært mitt første barn hadde jeg vært dritnervøs for at noe skal være galt. Det er jeg ikke med Hedda. Hun har vært litt senere ute enn "normalen" med flere ting, og så lenge jeg ser fremskritt i alt hun gjør så er jeg overhode ikke bekymret. Hun går rundt bordet og etter lekekassen rundt på gulvet, men har bare ikke sluppet seg enda. Fysioterapeuten konkluderte med at ingenting var galt med henne, og skrev brev at videre oppfølging ikke var nødvendig. Har aldri hørt om andre som er blitt henvist til fysio etter 1 årskontollen. Gjennomsnittet for å gå ligger jo på 15 mnd - ergo noen er tidligere og andre er seinere.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    10
    Lykke til
    Klem fra t.
    Har en liten solstråle født i mai 2002.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Lykke til da. Håper hun har tatt fysioterapeutens råd da, og lar hele saken ligge.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Håper det går greit på helsestasjonen og at ikke helsesøstra maser om gåingen da. Lykke til,
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Lykke til sol - ikke hør så mye etter helsesøster, kjenn på det du selv føler og mener er best...

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2003
    Alder
    44
    Poengstyrke
    0
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Lykke til sol - ikke hør så mye etter helsesøster, kjenn på det du selv føler og mener er best...
    Henger meg på her jeg. Barn gjør ting i sitt eget tempo de, og det burde vel helsesøster også vite vel... ;)
    Bubble:03: mor til
    Mads-91, Marte-93 og Frida-03

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol
    Mandag skal jeg på 15 mndskontroll med Hedda. Er veldig spent på vekt og lengde og alt det der, men gruer meg litt til å møte helsesøster. Hun er søt og snill og alt det der, men hang seg sånn opp at Hedda ikke gikk da vi var på 1 årskontrollen. Hun henviste oss til fysioterapeut, noe jeg mente var noe stort tull, fordi hun ikke viste interesse for å gå den gang. Lurer på hva hun vil si nå som Hedda er 15 mnd og ikke går enda. :-?
    Neimen for en dustehelsesøster da. Du kan fortelle henne at unger går gjennomsnittlig rundt 15 måneders alder, ikke rundt et år som mange tror. Det betyr at ca. halvparten går før de er 15 måneder og ca. halvparten går etterpå, sånn får man gjennomsnitt nemlig! ;) Det er ikke unormalt at gåingen ikke kommer i gang før ved 18 måneders alder, men etter den tid blir ungene undersøkt av fysioterapeut, ikke før.

Lykke til på helsestasjonen.
    Nennemor, Storesøster f. juli -99, Storebror f. mars -02 og Lillebror f. oktober -04

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Eh.. ja nå ser jeg jo at du allerede vet dette med gjennomsnittet da, men helhjertet støtte herfra i hvert fall! :oops:
    Nennemor, Storesøster f. juli -99, Storebror f. mars -02 og Lillebror f. oktober -04

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Synes fysio når hun ikke gitt på ettårskontollen var noe rart ja... Godt du er trygg på Hedda og deg selv, så kan jo den litt rare (det må hun jo være) helsesøsteren si hva hun vil.

Og lykke til i morgen. Skal selv på 1/2 årskontroll med Kevin til torsdag

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    Og lykke til i morgen.
    Takk takk. Nå ligger prinsessen nybadet og fin, og bare venter på å sjarmere alle på kontrollen i morgen ;)

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    I dag var vi altså på 15 mnds kontoll med Hedda og det gikk fint. Hun var blir 10.505g og 78 m lang. Helt perfekt med andre ord
    Helsesøster som jeg fortalte om hadde sluttet, så vi fikk en ny en og hun var overhode ikke bekymret over at Hedda ikke går enda Så lenge hun utvikler seg normalt ellers og går langs bord og etter lekekassen etc, så var det ingenting å ta på vei for. Akkurat det samme som jeg har sagt hele veien

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Så flott sol - mors følelsen er det man skal lytte til, godt du har fått en ny helsesøster som er avslappet og god.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. 8 mnd. kontroll
    av Chamilla i kategorien Kontroller
    Svar: 1
    Siste innlegg: 27-08-04, 20:15
  2. 6md kontroll
    av dido i kategorien Kontroller
    Svar: 7
    Siste innlegg: 27-08-04, 20:00