+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 26

Tråd: Barndommens vår

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Barndommens vår

Nå begynner våre å nærme seg flere plasser i landet, eller det vil si; den er vel kanskje kommet ganske godt til dere litt lengere sør. Jeg lurer på hva dere forbinder med våren fra dere var unger. Hva slags følelser husker du, hva gjorde dere og hva var spennende, hva var kjedelig, hva fikk dere lov til og hva fikk dere slett ikke lov til . Altså en skikkelig mimrestund med tema: VÅR :01:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Nå begynner våre å nærme seg flere plasser i landet, eller det vil si; den er vel kanskje kommet ganske godt til dere litt lengere sør. Jeg lurer på hva dere forbinder med våren fra dere var unger. Hva slags følelser husker du, hva gjorde dere og hva var spennende, hva var kjedelig, hva fikk dere lov til og hva fikk dere slett ikke lov til . Altså en skikkelig mimrestund med tema: VÅR :01:
    Gjørm og leire, hoppe på sykkelen og dra ned til altaelva og fiske yngel som man stekte på panna når man kom hjem. Hoppe paradis, strikk og tau. Ikke minst få ta ut sykkelen. Lange lyse kvelder, egentlig var lyset noe av det beste i nord :01: Luktene ute, fuglene som kommer tilbake, arb på jordene som pløye, harve og så. At trærne får grønne blader :01:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Tror det eneste jeg ikke fikk lov til var så skade meg :01: utover det så var det få grenser

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8
    hmmm av med strømpebuksen! det var herlig det!ta frem Joggesko! frem med sykkelen! kjøre som noen svin! droppe lue og jakke!!! vår lukt! sauene til min onkel ble sluppet ut på markane! det gjør de enda da masse små lam!!! kyllinger ble klekket! Det er så masse som er minner med det er vell disse minnene som er de beste! Og selvsagt lysere kvelder og tidlig lyst om morningen!!

Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    30
    Poengstyrke
    8
    Tror egentlig vi fikk lov til det meste , men jakkene måtte vi vell beholde på til langt ut i april!! det var krise det! Å jeg husker fettern min han nektet å kle av seg så når vi begynte å gå i thskjorte så gikk ham fortsatt med kjeledress!!! dette pga. oldemoren hans på morsiden! Hun fortalte ham at han kunne bli syk vist han ikke var godkledd! så han tok damen på ordet han! det hører vell til goeminner!! men men:25:

Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    hmm barndommen ja... årets første bade dag var 1 april.... da hadde vi en regel om at vi måtte dukke oss..brrr såå kaldt!! så var det bare til å slenge håndkleet rund oss å løpe hjem:)
    elles så var det vel å gå ut uten jakke..:) å så husker jeg godt at når pappa var hjemme fra nordsjøen så var jeg allti med han å trakk garnet:)
    husker også hagen til farmor spesielt godt, hun hadde maaasse snøklokker å kloster klokker:) å hagen hennes var alltid så fin!(hun snakket å sang for blomstene
    sykkle gjorde vi hele året.. i snø også...men det var jo ikke så ofte vi hadde det...hehe..
    åsså når vi ble eldre lånte vi alltid pappa sin båt det var alltid like gøy!!(vokst opp med sjøen som nermeste nabo...men har aldri hatt peiling på båt..hehe)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Det første som slo meg var sykkel og mindre tøy.
    Det var elrig å kunne finne fram sykkelen igjen og sykle på tørre veier. Husker også at det var herlig å ta i bruk joggesko og legge vekk vinterjakka.
    Det var artig å leike ute, at det var lysere om kveldene.
    Vi var mye ute. Syns det var kjedelig å måtte inn om kveldene.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Husker ikke hva vi gjorde, men husker det var godt å slippe strømpebuksa og få lettere sko på beina.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Gjørme! Det var morro det.

Vanndammer som vi seilte med flåte på, ble alltid kjempe digre dammer på jordene våre, og der seilte vi på hjemmesnekra flåter og stjal all isopor og tomme kanner fra pappa så flåta skulle flyte

Sykkelturer, laaaange lyse kvelder - fuglekvitter, lukten av vår - joggesko, sommerklær - varmt!

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Ha på mindre klær, leke med gjørme, ta frem sykkelen igjen, hoppe paradis og lysere kvelder :)
    Jeg var en ulykkesfugl da jeg var ei lita jente så det eneste jeg fikk beskjed om var at de ikke ville på noen sykehustur :03:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Gjørme! Det var morro det.

Vanndammer som vi seilte med flåte på, ble alltid kjempe digre dammer på jordene våre, og der seilte vi på hjemmesnekra flåter og stjal all isopor og tomme kanner fra pappa så flåta skulle flyte

Sykkelturer, laaaange lyse kvelder - fuglekvitter, lukten av vår - joggesko, sommerklær - varmt!
    Glemte å legge til at vi fikk gjøre hva vi ville, og dra overalt - det eneste vi ikke fikk lov til var å drukne i elva - for da fikk vi juling når vi kom hjem, så ingen av oss gjorde da siden vi var redd for å få juling. :25:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Glemte å legge til at vi fikk gjøre hva vi ville, og dra overalt - det eneste vi ikke fikk lov til var å drukne i elva - for da fikk vi juling når vi kom hjem, så ingen av oss gjorde da siden vi var redd for å få juling. :25:
    hehehe det husker jeg godt at du var redd for :25: flåtene var kjempegøye, husker man stadig var hjemme og skiftet til tørre klær :01: Jeg tror vi generelt hadde det veldig mye friere enn unger har det i dag. Jeg var iallefall med på masse ting som unger i dag stort sett ikke får lov til.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    hehehe det husker jeg godt at du var redd for :25: flåtene var kjempegøye, husker man stadig var hjemme og skiftet til tørre klær :01: Jeg tror vi generelt hadde det veldig mye friere enn unger har det i dag. Jeg var iallefall med på masse ting som unger i dag stort sett ikke får lov til.
    Samme her, og ikke døde noen av oss - selv om mamma trua med at det var Vannkalver i vanndammene som kom til å bite oss om vi lekte der :25:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Samme her, og ikke døde noen av oss - selv om mamma trua med at det var Vannkalver i vanndammene som kom til å bite oss om vi lekte der :25:
    hehehehe har aldri hørt om noen som er blitt bitt av en vannkalv :25:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    hehehehe har aldri hørt om noen som er blitt bitt av en vannkalv :25:
    Hi hi ikke jeg heller, men du dyre bare så skummel de var, :25:

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Must have! - barndommens bøker
    av Lise i kategorien Bøker
    Svar: 7
    Siste innlegg: 10-01-09, 21:50
  2. Barndommens grøsser time.
    av Fillerya i kategorien Husker du?
    Svar: 8
    Siste innlegg: 16-11-05, 14:11