+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 26 av 26

Tråd: Barndommens vår

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Flåter husker jeg også..
    Å da ute på jordene, der det er bolighus nå!!!
    Når bladene på veien hjem mot mamma spretter helt ut- å det er grønnt.. da er vi kommet til sommer!!

Nå er våren våte, sandete barn, med oljebukser og taggete cherrox som river opp hendene, når man skal få de av og på

La det bli lite søle og vann i år!!

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Oct 2003
    Poengstyrke
    9
    Jeg husker det var stort å få finne fram joggesko og sykkel. Vokste opp i ett boligfelt med masse unger så vi fant fram klinkekuler og hoppestrikk om våren. Husker jeg alltid var den som måtte inn og legge meg først av alle ungene...

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av StineS Se innlegg
    Jeg husker det var stort å få finne fram joggesko og sykkel. Vokste opp i ett boligfelt med masse unger så vi fant fram klinkekuler og hoppestrikk om våren. Husker jeg alltid var den som måtte inn og legge meg først av alle ungene...
    i nord er det sånn at ungene blir lengre og lengre ute ettersom lyset kommer tilbake :) ikke mange som legger seg tidlig der i vår og sommer mnd :01:

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Husker dette veldig godt,da ble det lysere ,og vi fikk være lenger ute :02:. Da hoppet vi paradis,hoppet tau strikk og slo pinne.... Så dro vi i fjæra og kokte kaffe, vi hadde matpakke og mye mer godt, det var så deilig og enderlig kjenne denne nydelige vårlukten :sy8:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    :27: ååååh det er jo så herlig å sitte her å lese deres mimring. Lukker øynene og kjenner nesten at jeg er tilbake der :01: .

Selv er mine vårminner delt i to. Det ene er gjørme og seile flåte på demningene som dannet seg rundt omkring. Og selvsagt redselen for at mamma skulle oppdage at vi gjorde nettopp det :06: :01: . Tenker på all planlegging og all organiseringen vi holdt på med for å bygge disse flåtene. Snakk om å lære seg samarbeid

Og så lengere ut på våren - følelsen når man tar på joggesko og kunne ha på seg bare en tykk genser i stedet for tykke vinterklær. Å herlighet så lett man følte seg og så lett det var å springe av gårde. :02:

Så var det jo så herlig når sykkelen endelig kunne hentes frem - og husker også godt den første tiden da vi syklet til f.eks kino og spenningen på om det var blitt frost til kvelden :23:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Mitt beste vårminne er at isen/ snøen sprekker på veien og asfalten kommer til syne - akkurat da i solen så kommer det er skikkelig vårlukt :01:

Lyden av snø som smelter og drypper ned fra taket er også ganske herlig.

Det beste jeg gjorde som liten var å hoppe i små pytter som hadde frosset i løpet av natten og knuse all isen + å hjelpe våren med å smelte snøen ved å dra den utover :01:

Ellers er det jo mindre klær og joggesko som de andre sier her :02:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Av mangel på fantasi til å starte nye tråder så henter jeg opp igjen gamle. Ser jo at det er mange som ikke har svart her Så jeg oppfordrer alle til å forsette mimringen.

Utrolig koselig å sitte å lese slike mimretråder, det er nesten så jeg er tilbake til den tiden. Kjenner følelsene og luktene (av råtten jord og løv, sørpe og søle )og det er nesten så jeg greier å høre vårlydene. Ah - herlig.

Jeg kjenner at jeg savner bardommens vår. Og får følelse av at ungene i dag ikke opplever våren på samme måte som oss. Men, tar jeg feil? Nei - har da ikke sett en unge som driver på i de få dammene som det er rundt her. Merklig - det burde jo være en unge magnet av dimensjoner.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Unger i dag får ikke lov å leke i søledammer, de kan jo bli skitne

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Gjelder ikke her i huset. Det er poden som er hysterisk for å bli skitten og jeg opplyser til stadighet at vi lever i år 2000ogettellerannet og at vaskemaskinen er oppfunnet.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Våren ja... barkebåter i sølepytter, hoppe strikk og paradis. Ta en skuffe og skuffe litt på siste snøhaugen sånn at den også skulle forsvinne i varmen fra solen...

Og båtpussing! Både vår og påske var i min tidlige barndom tid for å gjøre båten klar til å settes på vannet. Jeg gikk og rotet i fjæra ved opplagsplassen og lurte på om det var noen småkrabber som hadde våknet til liv ennå, mens de andre gjorde nytte for seg. Å drikke varm kakao fra termos mens lukten av saltvann og tjære kjentes i nesen ♥

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Her er det masse leking i søledammer, de hopper i den å sitter å plasker å gudene vet hva de ikke gjør...

Her lager de også masse sølekaker som de kommer for å selge til oss...

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Must have! - barndommens bøker
    av Lise i kategorien Bøker
    Svar: 7
    Siste innlegg: 10-01-09, 21:50
  2. Barndommens grøsser time.
    av Fillerya i kategorien Husker du?
    Svar: 8