+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Konfirmasjon

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15

Konfirmasjon

Om et år til så er det tid for at Ole Ronny skal konfirmeres. Har begynt så smått og tenke over alt som skal planlegges, men siden jeg aldri har vært igjennom dette før så kan jeg trenge litt hjelp med alt som må huskes på.

Dere som har vært igjennom dette før kan dere hjelpe meg med å lage en "huskeliste"?

Lokalet er i orden. Nå ser det ut til at Ole Ronny vil ha Koldtbord. Men hva bruker man og ha på et koldtbord? Hvor mye av alt må bør man ha?

Kommer nok til og ordne det som kan ordnes selv for og prøve og holde utgiftene nede litt. Det blir nok mer enn nok og bruke pengene på.

Åååh, gruer meg allerede

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Har og konfirmant til neste år, men det har jeg ikke tenkt å begynne å tenke på før ut på nyåret en gang:03:

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Hvor mye man har pr pers på koldtbord.

Jeg ville valgt 5 hovedsorter med kjøtt eller fisk f.eks. rull, roastbiff,skinke, en type steik, og røkelaks. dette liker de fleste. Her beregner du 30 gram pr sort til barn og 50gram til voksne. dette blir til sammen 150gram pr barn om de spiser 30 gram av hver sort og 250gram på voksne, og tro meg det er mere enn nok.

I tillegg til til kjøtt og fisk har man jo rundstykker, flust av salater og sauser :) Kyllinglår pleier også være populært :)

reke og potetsalat går det som regel mest av. Men man velger selvsagt det konfirmanten liker best av alt :)

Alle rester av kjøtt og fisk kan selvsagt posjonsfryses og brukes senere, fordi det vil bli rester :)

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Hvor mye man har pr pers på koldtbord.

Jeg ville valgt 5 hovedsorter med kjøtt eller fisk f.eks. rull, roastbiff,skinke, en type steik, og røkelaks. dette liker de fleste. Her beregner du 30 gram pr sort til barn og 50gram til voksne. dette blir til sammen 150gram pr barn om de spiser 30 gram av hver sort og 250gram på voksne, og tro meg det er mere enn nok.

I tillegg til til kjøtt og fisk har man jo rundstykker, flust av salater og sauser :) Kyllinglår pleier også være populært :)

reke og potetsalat går det som regel mest av. Men man velger selvsagt det konfirmanten liker best av alt :)

Alle rester av kjøtt og fisk kan selvsagt posjonsfryses og brukes senere, fordi det vil bli rester :)
    Takk for mange gode tips. Rester skal vi nok klare og bli av med. Vil heller ha mye rester på frysen etterpå enn og føle at folk ikke kan spise seg mette

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    vær obs på at oppskåret kjøtt og fisk til koldtbord kan se veldig lite ut når du henter det, og det er pakket inn. Først når du legger det ut på fat og begynner å pynte vil du se hvor mye det faktisk er :) Så ikke få panikk når maten hentes :)

om du ikke bestiller ett ferdig koldtbord da, det er ofte enklest og ikke særlig mye dyrer enn å lage det selv.

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    Har og konfirmant til neste år, men det har jeg ikke tenkt å begynne å tenke på før ut på nyåret en gang:03:

Får du tak i lokaler da? Eller skal dere ha det hjemmme?

Jeg prøvde og få tak i et greit lokalet for nesten et år siden men da var de fleste allerede opptatt. Har jo fått ordnet oss nå men det ble ikke det vi ville ha

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Enten får vi tak i Idresttshuset på Madla, eller så har vi det hjemme, hadde det hjemme sist og det gikk greit, er ikke så stor familie vi, dessuten vet jeg jo ikke hvilken dato de skal ha enda, det får vi ikke vite før til høsten

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Konfirmasjon
    av LizJane i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 8
    Siste innlegg: 11-03-10, 17:30
  2. Konfirmasjon
    av Gulloingen i kategorien Selskaper
    Svar: 18
    Siste innlegg: 10-04-08, 14:32