Når bør de kunne skrive f eks navnet sitt??
Når bør de kunne skrive f eks navnet sitt??
Ha en fin sommer:05:
Det spørs vel litt på hvilket navn de har, og om de er interessert?
Tantebarnet mitt var 3. Emil var nesten 4 før han klarte det helt på egenhånd.
Men dersom ungen heter Joanne Christiane Nikolette hadde jeg gitt henne litt tid... ;)
Blogg: http://turvid.blogspot.com/
:lol: :lol: Ja, det er jo forståelig.. :green:
Morgan øver seg av og til, han er 5 år, men klarer det ikke helt, har teken på det...
Ha en fin sommer:05:
Emil har veldig lette bokstaver han da. Bare rette streker.
Daniel kunne knapt skrive navnet sitt da han besgynte på skolen, Thomas kunne men han begynte jo et år senere. Sara intereserer seg overhode ikke for bokstaver. Daniel var flink å regne allerede da han var 3 år gammel, men han lærte det helt av seg selv.Jeg har aldri satt meg ned for å lære ungene å skrive og regne, og jeg ser jo på Daniel idag, han er blant de beste i klassene både å lese, skrive og regne. Tror de lærer seg ting når de er moden for det. Spør de om å få lære ting, så gjør jeg det, hvis ikke får det bero.
Enig med deg Tove. De må ønske det selv.
Emil har vært interessert i forbokstaven til alle han kjenner, så de kan han, men resten bryr han seg ikke om. :green:
Ole Ronny var 5 da han skrev navnet sitt men da var han veldig usikker og lot det helst være. Terese skrev navnet sitt da hun var ca. 3 1/2, Mikael som nå er 3 1/2 har aldri vist noe interresse for bokstaver så jeg tror det blir lenge til han skriver. Tror ikke han kjenner igjen fobokstaven sin en gang heller. Da Terese var på førskolen var det forsatt mange i klassen som ikke kunne skrive navnet sitt. De ventes ikke å kunne det, men lære og kjenne det igjen i løpet av første klasse. Så Morgan har god tid enda. Det kommer jo selvfølgelig ann på interressene også, noen synes ikke bokstaver er gøy, mens noen skriver masse allerede når de er 3 år. En nabogutt som skal gå i Terese sin klasse skriver ikke navnet sitt enda, men matteleksene til søsteren i andre klasse kan han finne på å gjøre for henne.
Stian skrev navnet sitt før han begynte på skolen. Og foreløpig er ikke Atle det minste interessert i bokstaver, men det er enda 1 år til han begynner på skolen.
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Mathias begynte tidlig å intresere seg for forbokstaver. Han skreiv navnet sitt selv like før han fylte 4år.
Malene skrev navnet sitt da hun var 3 år, Kristin da hun var ca 4,5 år og Terese skriver nesten navnet sitt nu i en alder av 3 år.
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Jeg skrev ned navnene til alle i familien, eller mamma, pappa, Nicolay og Vegar. Bare for å se da om han brydde seg noe. Men det var lite interessant, han syntes det var mer moro når mamma tegnet familien :green:
Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~
Mona Cecilie har vel gjort det siden hun var rundt 4 tror jeg, men det var ikke alltid hun hadde ork til å skrive mer enn Mona da. Nå skriver hun nesten alt bare vi sier bokstavene eller hun hermer etter noe.
![]()
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Så flink jente daHvor gammel er hun på bilde? 4?
Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~
nei...det er tatt nå i mai (strax 6 år)
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Bokmerker (linker)