+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 41

Tråd: Vår-tråden

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Vs1 Vår-tråden

Forsøker å ta opp igjen denne med Månedens tråd.

Her skal vi kun snakke om det som er tema på tråden :)

Siden det nå er vår/forsommer over det ganske land - vil jeg gjerne høre hva dere "tutler" med i hage, inne i huset, rundt omkring for virkelig å føle at NÅ endelig er vinteren over

************************************************** ***************************************************

Jeg selv raker og rydder i hagen, har klippet busker - men har en utrolig svær nyperose busk som må klippes ned snarest - det er lange og tornete kvister overalt på den, noen er døde og noen er vokst absolutt for langt ut på plen.

I drivhuset vokser skjøre små spirer, som jeg håper blir stor og blomstrer før høsten er her Georginene begynner å bli store nå, å må settes ned på gulvet hvert øyeblikk. Savner liljer, det var umulig å finne i alta denne våren, men satser på å kjøpe noen når den tid kommer.

Rundt plattingen skal jeg kun ha stauder og noen få sommerblomster. Ellers i krukker og noen i kasse på verandaen, foran huset blir det rosebuske bed og itt no mer

Skal og skave vekk noe av plen som er foran huset, der singel og plen møtes, skal støype ned kantstener, plan å få det gjort snarest før det blir for mye gress og slikt ute....

Det var det for nu........

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg har et frimerke på 2 x 2 meter som jeg stort sett står å ser på og etterpå setter jeg meg ned på min 2,5 x 2,5 meter store veranda og ser litt på den mens jeg tar en kopp kaffe og en røyk - og drømmer om stor hage og mye finere veranda :08: . Kan vi ikke få se litt bilder fra hagen og fra drivhuset og det du syssler med der da? Sånn at jeg kan drømme litt til.:01:

-----
    pst - skal komme med litt mer oppdateringer på hva jeg bruker våren til senere - må bare drømme litt først

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    55
    Poengstyrke
    12
    nå er det ikke alle som har hage da, men mine vårsyssler strekker seg til vindusvask, gardinvask etc. og så har jeg vasket møblene på altanen funnet fram puter til stolene forløpig bare en blomsterkrukke på bordet m blomster men har planer om flere stooore krukker på altanen .. hadde så forb.... mange der jeg bodde før:ga6: men kom det faktisk besjed fa ex'en om jeg ville ha de store utekrukkene for han gadd ikke plante i dem.... tilbød seg tilogmed å kjøre dem ned til meg så nå kan jeg planlegge litt mere beplanting på Terrassen.....den er faktisk ganske stor.....:06:
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Æsj, jeg satt egentlig her og tenkte på alt jeg burde gjøre. Hekken er halvklipt, huset er halvmalt, plenen burde klippes men det ligger kvister fra den halvklipte hekken utover plenen. Det har falt av en planke på benken/lokket til sandkassen så den må skrues på. Har kjøpt skruer to ganger men første gangen var de for korte og andre gangen for lange. På plenen står også det idiotiskt digre akvariumet som vi endelig har fått ut av kjelleren (hvor det nå er et diiiiigert hull i den ene veggen som burde kles). Æsj - jeg hater våren litt akkurat nå kjenner jeg...

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    her er bittelitt bilder fra min hage:)

er en liten stund siden jeg tok disse bildene:) skal prøve å få oppdatert dem snart:) men i dag regner det....(bombe..)

eller så er det soping å luking som liksom skal gjøres... åsså må vi lage ny innkjørsel snart... for di skal bygge hus på siden av oss...buhuu..(aner ikke når men...)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg gjør minimalt i min lille hage. Bare luker ugress og rydder litt. Har plantet litt stemor for flere uker siden, vi har jo hatt vår her leeeeeenge!!! Ellers så har jeg mest stauder.
    Har satt fram hagemøbler.
    Gleder meg bare til å flytte til huset vårt, Der er det stor, velstelt hage, så til neste år regner jeg med å stelle hagen på denne tiden.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jepp denne ble jo feilposta da, skulle ikke være her trur jeg

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Jepp denne ble jo feilposta da, skulle ikke være her trur jeg
    http://www.barnemix.no/skravlemix/forumdisplay.php?f=46 her skulle den vært posta, sukk slitsomt :)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jepp kan ta bilder å legge ut :)

Men nu sa jeg at tråden gjaldt ALT som har med våren å gjøre, hagen, INNE i huset osv osv - så denne er for de uten hage å :01:

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Ikke noen hageentusiast jeg da:03: , men har da plantet i noen krukker, og fått litt sommerblomster i det ene bedet..og plantet jordbær i den gamle sandkassen

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Hva jeg gjør inne...irriterer meg grønn på det jeg ikke får gjort ute :25:
    Nei da, det er vel ikke fult så galt, men litt sant er det i det også. Foran leiligheta har jeg et ganske stort blomsterbed,-i skråning. Det er egentlig ganske fint, men det er ugress der :ga6: og jeg greier ikke å stå oppi der. Men jeg får hjelp til å luke det...snaaaart...og i mellomtiden kan naboene gå og irritere seg
    Hagen min er litt større enn frikerket til Kari, og inntil i går var den "fin og gul". Hadde tenkt å få klippet gresset der før 17.mai, men så regnet det og da var det ikke noe vits i. I går var det vær til å klippe, men jammen fikk jeg forbud mot å klippe selv, det skulle fjernes løvetann først, så enden på det var at jeg har nyklippet plen uten det gule uten at jeg måtte løfte en finger.
    Heldig?? JA!:27:
    Har liksom tenkt å få noen blomster i krukker da, men har visst ikke kommet så langt enda. Dessuten bir det så varmt nede i hagen og på verandaen og det finnes liksom ingen skyggeplass, så det er ikke helt enkelt å ha noe...ivertfall ikke når eieren har teflonhjerne og glemmer å vanne :04: Den eneste plassen som er fin hele sommeren er staudebedet...(når ugresset er borte)
    Litt varmere i været så skal kaktusene mine ut på ferie og glemmes for noen måneder, da blir de fine igjen til høsten og vinteren!:)

Inne, ja hva gjør jeg som er spesielt for våren her da...
    JO, det ble vasket rundt stua og kjøkkenet, måtte jo få vekk soten etter all lys-brenning :) Og så skiftet jeg til "sommergardiner" Tror egentlig ikke jeg gjør så mye spesielt inne på våren...

-Tone-

Innmeldt
    Jul 2005
    Poengstyrke
    10
    Jeg har raket plen og ryddet staudeskråningen min. Plenen har jeg vist foresten allerede klippet 2 ganger..... jeg gjødsler :04: Nye stauder er bestilt på internett, og i helga så ble det vist med noen sommerblomster fra plantasjen hjem. Har enda ikke rukket å kjøre skikkelig vask av veranda og platting, men det kommer vel til å bli gjort innen 14 dagers tid, og da må jeg olje der... Jeg fjernet vist også en busk som stod på feil sted, og så kjøpte jeg et tre istedenfor. Det plasserte jeg 1 m bortenfor, det ble riktig plass :01:
    Inne har jeg malt diverse.
    Jeg har alltid en målsetting om å gjøre alle ting som skal gjøres om sommeren i løpet av mai, for da har jeg fri til å slappe av resten av sommeren, kun pusle rundt. I går fikk jeg endelig lagt på sommerdekk på bilen (vinterdekka var utslitt nå....) og jeg har pakket frem campingvogna, er jo bare 1 mnd til sommerferien min jo....
    Jeg har lagt ut på en liten vandring, kommer kanskje tilbake en gang.......

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Ja nå er det vår,kalenderen sier så :08: . Men huttetu så kaldt det har vært... i går da holdt vi på å drukne, så mye regn kom det ned :ga4: I hagen blomstrer krokusen og primulaen,resten blir det nok enda lenger til.Tullipanene kommer ikke i blomst for laaaangt ut i juni...har plantet noen liljer. Resten av sommerblomstrene venter jeg etter pinse med...fare for frostnetter enda:07:
    Så hagen er klar til og møte sommeren,har strødd noe på mosen, for og få den vekk vil ha grønn plen,merkelig og se nå.... for mosen er blitt helt svart.

Inne er vinduene pusset, og sommergardiner er kommet opp her og der. Det er så koselig nå, når det er så lyst ute og inne, og huset er rent og pent :02:
    Idag har vi vår for en dag 16varmegrader :sy2:

Innmeldt
    May 2006
    Alder
    30
    Poengstyrke
    7
    Her har vårværet vart ei stund, og shortsen har vært framme ved flere anledninger. :01:

Jeg har plantet ute i krukker og potter, stemor margeritter og diverse annet jeg igrunn ikke er sikker på hva er... (har ikke akkurat grønne fingre)

Plenen og kantene langs gjerde er klippet av kjæresten flere ganger allerede og begynner å bli grønn og fin... vært ganske tørt her så har måttet vanne litt også!
    Har ett blomsterbed langs ene vinduet, men eneste som står der nå er urter. har stått der i flere år, rosmarin timian oregano og gressløk... men må nok få plantet noe mer oppi der...

Har sådd solsikker, ertblomster og cherry tomater med guttungen så får se hvordan de vokser seg til :02:

...:: stolt mamma til guttungen05 og minstemann09 ::...

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    http://www.barnemix.no/skravlemix/forumdisplay.php?f=46 her skulle den vært posta, sukk slitsomt :)
    Står på farten ut nå - skal fikse det i kveld :)

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. *sukk* tråden
    av aalisa i kategorien Media
    Svar: 11
    Siste innlegg: 18-11-08, 20:52
  2. OL-tråden
    av RanJa i kategorien Tv og film
    Svar: 43
    Siste innlegg: 20-02-06, 17:07

Bokmerker (linker)