Liker du og spiser du skalldyr? Hva er best og hvordan liker du det best servert?
Liker du og spiser du skalldyr? Hva er best og hvordan liker du det best servert?
Selv liker jeg bare reker - og de vil jeg ha servert med loff, majones, sitron og salat - og selvsagt en god hvitvin. Aller best smaker det når det serveres på en veranda i ettermiddagssol og spises med hyggelig selskap :01:
Jeg spiser skalldyr, men jeg liker aller best reker. Krabbe, hummer, scampi er også godt.
Jeg liker alle typer skalldyr, men foretrekker reker og krabbeklør.
De blir som regel servert med loff og majones og en god hvitvin...
Sist vi grillet så var det hvitløksmarinerte kongereker på grillspyd, knallgodt det også:01:
...:: stolt mamma til guttungen05 og minstemann09 ::...
Jeg spiser kun reker når det gjelder skalldyr.
Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09
Jeg svarte at jeg ikke liker skalldyr. Men det stemmer ikke helt. Kan spise litt reker. Det vil si 4-5 stk på ei loffskive med sitronsaft og majones. Jeg er ikke spesielt glad i det, og unngår å spise slikt om jeg kan.
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
Her i huset er det reker/krabbe nesten hver helg året rundt.
Nå gleder vi oss til å få båten på sjøen, igenting er så godt som nykokt krabbe.
11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
Kun reker med nesten samme tilbehør som Kari
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Jeg liker bare reker,men har smakt krabbeklør det var godt. Blir reker på meg når jeg skal på skalldyrsfest![]()
jeg soiser alt av skalldyr:)
mest reker å krabbe:) har gratis krabbe hele sommerhalvåret:) pappa har allti masse teiner ute:) kan bli litt mye krabbe til tider...hehe
jepp jeg elsker skalldyr!!
tilbehøret er seff loff å mayones:) + sitron
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
Jeg elsker skalldyr, men måtte bare svare:
Er hyperallergisk :t9:Bare - noe annet som Kari har glemt å skrive opp - spesifisert det under
Helene
![]()
Vi spiser alt av skalldyr, synes det er knallgodt. Vi spiser det med loff,majones,sitron,salat og øl :) eller som en skalldyrsalat. Det er også godt å lage skalldyrkebab. Fylle pitabrød med salat og det du foretrekker av skalldyr :) Jeg elsker også blåskjell, sitte å gumle blåskjell kokt i fløte,selleri,løk og annet snadder :01:
Liker ikke skalldyr... så jeg innbiler meg likså godt at jer er allergisk;)
Kan jo faktisk hende jeg er det da.. så hvorfor utforde![]()
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Bokmerker (linker)