Da er jeg hjemme igjen fra vår 16 dager lange bilferie :01:
Da er jeg hjemme igjen fra vår 16 dager lange bilferie :01:
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
:bouquet1:Heisann! Hyggelig å se deg igjen. Har dere hatt en fin tur?
Velkommen hjem igjen :bouquet1:
Tenkte akkurat på deg og om dere hadde kommet dere trygt hjem igjen :01:
Håper dere har hatt en kjempefin tur![]()
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
velkommen hjem :)
Velkommen hjem sjæfenHåper dere har hatt en fin tur :01:
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Velkommen hjem:bouquet1: vet du har vært i Nord-Norge. Så deg ikke, har vi det ikke vakkert her oppe i syden ;)
Velkommen hjem igjen :mc8:
Velkommen hjem...fortell litt da når du får tid.:01:
:) Ha en fin dag :)
Velkommen tilbake. Har dere hatt en fin tur? Er spent på hvordan det gikk med all kjøringen dere har tilbakelagt.
Det gikk kjempefint. Jeg anbefaler dvd-spillere i bilen til de som skal på biltur, samt lydbøker!!!
Det var også (stort sett...noen unntak...) veldig fint med GPS.
Vi kjørte til Tr.heim første dagen (stoppet i Alvdal). Totalt ca 60 mil den dagen, gikk over all forventning. Svært lite trafikk, enkelte strekninger så vi ikke engang andre biler!!! Vi stoppet hver 2. time for hundelufting, og timene bare fløy.
Neste strekning fra Tr.heim til Mo i Rana, og deretter Mo i Rana til Bodø. Det gikk kjempebra!
Bodø til Narvik og så Narvik til Tromsø. Nå måtte vi fylle opp med nye filmer... men ingen store tegn til krangling i bilen.
Tromsø til Kiruna, og så Kiruna til Skellefteå. Og der gjorde vi en endring som viser at bilferie går greit... :) Istedenfor å kjøre fra Skellefteå til Ørnskøldsvik som planlagt (ca 4 timer) og deretter Ørnskjøldsvik til Stockholm (ca 6-7 timer). Så valgte vi å bli et ekstra døgn i Skellefteå - og kjøre direkte til Stockholm... Vi starta kl 10 om formiddagen og var framme 22 på kvelden. MEN det gikk også egentlig ganske bra!!! 80 mil på en dag var det!!!
Fra Stockholm og hjem brukte vi en 7-timers tid? Da stoppa vi heller ikke å spiste.
Altså, kort oppsummert så har vi hatt en fin tur :) Litt slitsomt å bytte overnattingsplass sånn ca hvert til annet hvert døgn (unntatt Stocholm hvor vi var 4 netter). Ble litt lei av å pakke ut i bilen, ta av sengetøy og vaske hytter (som stort sett aldri var helt reingjort når vi kom dit).
Vi fikk iallefall opplevd mye; Nidarosdomen, Svartisen, Grønligrotta, Saltstraumen, Ishavskatedralen, Polaria, et par badeland'er, Junibacken, Gröna lund m.m. Og så har vi spist mye god mat på restauranter, og jeg har blitt sjekka opp- og så har vi selvfølgelig fått shoppa litt----- og ikke minst brukt masssse penger (og kjørt 370 mil tror jeg det var).
Vi har også hilst på Kari, Tornerose og Fillerya - og LenaJ fra Barn2000.
Sist endret av Alfa; 21-07-07 kl 17:18.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Høres ut som en flott opplevelses tur. Dvd og lydbøker er vel et must på en så lang bilferie.:01:
:) Ha en fin dag :)
Høres ut som dere har hatt en kjempe fin ferie!!!! :mc8:
Jammen har dere hatt en innholdsrik ferie ja:) Velkommen hjem iallefall.
Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09
Bokmerker (linker)