Dag 1
Fra Alta til Luleå.
Startet klokken 6.17 og ca 9 timer senere var vi fremme i Luleå. Jeg var kaptein og Sven var flyvertinne – noe som kanskje ikke fungerte sååå godt da, siden kapteinen måtte trå til under serveringen å hjelpe til he he
På stoppestedet fant jeg dette skiltet - og dermed spant hodet vilt =)
Bilskadecenter - "hvor på bilen vil de ha skaden deres da? Høyre forskjerm er meget populært for tiden"
Klokken 11 fant Emma, gps’n ut at det var natt og solnedgang, så da slo hun seg av på nattmodus, smart – mørkt ute å da setter man mørk skjerm må være en mann som har tenkt ut det der, klokken halv tre var det soloppgang og dag, så da ble skjermen lys igjen
Ankom hotellet, men må si at det var en skuffelse det er sikkert, lite rom og trangt – det endte med at jeg lempa nattbordet på gangen, hihi – og ingen av de ansatte skjønte et kvekk norsk, himmel for et styr men vi overlevde da det å
Hotellrommet i Luleå - mer - ekstremt mye rot - heftet ikke å rote til det pittelille rommet nei
I bilen Terese, Stian, Kristin, og så sovna de en etter en
Dag 2
Luleå til Sundsvall
Grei tur, startet sent i 9 tiden, men godt med god tid – på dette tidspunktet begynte vi å skjønne at vi var skikkelig populær i Sverige altså, det var ikke måte på knipsing av oss, og jo lengre sør jo flere bilder ble tatt – en ting som imponerte oss stort var forkledningen paparazziene i Sverige hadde, de klatret opp i små bokser langs veikanten som de satte i – smart! På den måten oppdaget vi jo de ikke før de knipset bilde, så nå har vi smilt oss ned gjennom Sverige, men hva de knipset slik for vet vi ikke – kanskje de forvekslet oss med kongefamilien hehe….. hotellet her var meget bra – samme størrelse på rommet, men med køyeseng til ungene, smart…..
Ca 7 timer med stopp
Men maten i Sverige, usj må jeg si – det imponerer ikke
Kristin fikk et reisesykeplaster hun hadde bak øret. Men hun fikk synsforstyrrelse, hun kunne ikke lese eller se noe som var nært.
Hun følte at ting skjedde for eksempel hun gikk opp trappa på hotellet å så var d som noen reiv et teppet under henne så hun datt men da hun åpnet øynene så sto hun fortsatt. Å hun følte at Terese fulgte etter henne, og at hun sa Kristin måtte vente på henne, men bak henne var ikke Terese – hun satt i bilen, =) Så det plastre ga litt hallunisasjoner gitt, plutselig så Kristin at sola styrtet hehe, noe den da ikke gjorde =)
hotellrommet i Sundsvall, mer, den som sover synder ikke og bading i bassenget, mer - litt koko det bassenget, 150 på grunna og 170 på dypet ikke særlig barnevennlig da
I Sverige er navnene på stedene nesten like ille som i Finland, å dette skiltet må være opptaksprøven til den svenske høyskolen - den som klarer å uttale dette navnet mens han har fingeren på nesa og går baklengs, slipper inn på skolen =)
Svenske navn er å kule for oss som er norske, Jockfall er vel skiltet enhver skulle hatt over sengen - Annen fare, Jockfall =))
Dag 3
Sundsvall – Fredrikstad
Her stoppet vi ett eller annet sted, og gikk på Ikea – jaddaduu vi ble Ikke imponert det er sikkert, så vi vandra ut igjen tomhendt. Så nå er det 2 illusjoner som er bristet – ikea og mc donalds – not good for å si det slik
Nesten fremme i fredrikstad, da ble vi sendt på en skikkelig grusvei, i følge Emma, gpsn, så var det visst snarere hehe, hjelpes sier jeg bare, trur vi tar hovedveien hjem jeg.
Vi var på hööks å Kristin leitet etter klær .Hun kjøpte en ridebukse å genser. Mamma måtte lese prisen å størrelsen til Kristin siden hun ikke så noen ting etter det plastret .
12 timers kjøring, med stopp men himmel så lett det er å reise på bilferie med 3 unger som er verdens snilleste, og ikke minst med hver sin dvd spiller montert foran seg hehe
MEN vi har verdens snilleste unger i bil, ikke mas, ikke suring og ikke krangling – de er supersnille det er sikkert
Imponert!

Svar med sitat
men dritt hoteller...neste gang ta bilde før dere roter :25:

og 

og Sara 12 
Bokmerker (linker)