+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 32

Tråd: Referat fra ferien, ADVARSEL - myye lesing og bilder

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Vs1 Referat fra ferien, ADVARSEL - myye lesing og bilder

Dag 1

Fra Alta til Luleå.

Startet klokken 6.17 og ca 9 timer senere var vi fremme i Luleå. Jeg var kaptein og Sven var flyvertinne – noe som kanskje ikke fungerte sååå godt da, siden kapteinen måtte trå til under serveringen å hjelpe til he he

På stoppestedet fant jeg dette skiltet - og dermed spant hodet vilt =)

Bilskadecenter - "hvor på bilen vil de ha skaden deres da? Høyre forskjerm er meget populært for tiden"

Klokken 11 fant Emma, gps’n ut at det var natt og solnedgang, så da slo hun seg av på nattmodus, smart – mørkt ute å da setter man mørk skjerm må være en mann som har tenkt ut det der, klokken halv tre var det soloppgang og dag, så da ble skjermen lys igjen

Ankom hotellet, men må si at det var en skuffelse det er sikkert, lite rom og trangt – det endte med at jeg lempa nattbordet på gangen, hihi – og ingen av de ansatte skjønte et kvekk norsk, himmel for et styr men vi overlevde da det å

Hotellrommet i Luleå - mer - ekstremt mye rot - heftet ikke å rote til det pittelille rommet nei

I bilen Terese, Stian, Kristin, og så sovna de en etter en

Dag 2

Luleå til Sundsvall

Grei tur, startet sent i 9 tiden, men godt med god tid – på dette tidspunktet begynte vi å skjønne at vi var skikkelig populær i Sverige altså, det var ikke måte på knipsing av oss, og jo lengre sør jo flere bilder ble tatt – en ting som imponerte oss stort var forkledningen paparazziene i Sverige hadde, de klatret opp i små bokser langs veikanten som de satte i – smart! På den måten oppdaget vi jo de ikke før de knipset bilde, så nå har vi smilt oss ned gjennom Sverige, men hva de knipset slik for vet vi ikke – kanskje de forvekslet oss med kongefamilien hehe….. hotellet her var meget bra – samme størrelse på rommet, men med køyeseng til ungene, smart…..

Ca 7 timer med stopp

Men maten i Sverige, usj må jeg si – det imponerer ikke

Kristin fikk et reisesykeplaster hun hadde bak øret. Men hun fikk synsforstyrrelse, hun kunne ikke lese eller se noe som var nært.

Hun følte at ting skjedde for eksempel hun gikk opp trappa på hotellet å så var d som noen reiv et teppet under henne så hun datt men da hun åpnet øynene så sto hun fortsatt. Å hun følte at Terese fulgte etter henne, og at hun sa Kristin måtte vente på henne, men bak henne var ikke Terese – hun satt i bilen, =) Så det plastre ga litt hallunisasjoner gitt, plutselig så Kristin at sola styrtet hehe, noe den da ikke gjorde =)

hotellrommet i Sundsvall, mer, den som sover synder ikke og bading i bassenget, mer - litt koko det bassenget, 150 på grunna og 170 på dypet ikke særlig barnevennlig da

I Sverige er navnene på stedene nesten like ille som i Finland, å dette skiltet må være opptaksprøven til den svenske høyskolen - den som klarer å uttale dette navnet mens han har fingeren på nesa og går baklengs, slipper inn på skolen =)

Svenske navn er å kule for oss som er norske, Jockfall er vel skiltet enhver skulle hatt over sengen - Annen fare, Jockfall =))

Dag 3

Sundsvall – Fredrikstad

Her stoppet vi ett eller annet sted, og gikk på Ikea – jaddaduu vi ble Ikke imponert det er sikkert, så vi vandra ut igjen tomhendt. Så nå er det 2 illusjoner som er bristet – ikea og mc donalds – not good for å si det slik
    Nesten fremme i fredrikstad, da ble vi sendt på en skikkelig grusvei, i følge Emma, gpsn, så var det visst snarere hehe, hjelpes sier jeg bare, trur vi tar hovedveien hjem jeg.

Vi var på hööks å Kristin leitet etter klær .Hun kjøpte en ridebukse å genser. Mamma måtte lese prisen å størrelsen til Kristin siden hun ikke så noen ting etter det plastret .

12 timers kjøring, med stopp men himmel så lett det er å reise på bilferie med 3 unger som er verdens snilleste, og ikke minst med hver sin dvd spiller montert foran seg hehe

MEN vi har verdens snilleste unger i bil, ikke mas, ikke suring og ikke krangling – de er supersnille det er sikkert

Imponert!

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vel fremme på Saltnes like utenfor Fredrikstad

Været, det var mye snakk om været der sør - og jeg må si at brunfargen jeg hadde fått før ferien forsvant i regnet der nede hihi, men for oss var været en bagatell, vi er vant med 6-10 grader hjemme, så 20 grader og overskya tok ikke motet fra oss nei.

Vi fikk til og med bada i sjøen en dag, og det er jammen ikke ille det - ungene var storfornøyde, selv om Stian vinte som ei jente hver gang det kom en tangklase flytende i vannet, for noe så skummelt som tang nei det hadde han ikke sett før =)

I mormor huset var det hage med mange spennende trær man kunne gjemme seg under, Stian i skogen og her

Og i hagen lekte de alle som en sammen, mye morro med søskenebarn man sjelden ser =) Terese som hest, Vegar oppå og Stian bak.

Stian og Vegar lekte i hagen, men så ble man skikkelig kjempe fornærma og storma til mamma, uæææ, fy søren så sur jeg er og ikke minst fornærmet

Her koser Terese seg på terrassen , og tante skal ta bilde av Kristin men det er ingen enkel sak når Sven står bak å leker med håret til Kristin hehe, Nicolay og Kristin koser seg.

Vel inne igjen så slapper gjengen av med tv, dypt konsentrert er de alle som en

Hos mormor fantes det edderkopper, skikkelig svære edderkopper

Stian

Terese, mormor, Stian og bestepål

Sven og Terese

I tillegg var vi på *Eventyrfabrikken i Sarpsborg, bilder derfra kommer for seg selv var maaange bilder, et nydelig annlegg som vi anbefaler til alle med barn å ta turen innom.

På tur i Gamlebyen i Fredrikstad

Vi mater ender

Jeg og Sven tok Kristin med på nattvandring i gamlebyen, hun syntes det var skummelt og ventet å se spøkelser overalt der hehe - men vi så en liten frosk da og matet ender midt på natta

Så var vi en tur på Havets hus i Lysekil, litt skuffet over annlegget da vi antok det var større men likevel kjempe morro over å ha fått det med oss. Ungene syntes det var skikkelig morro, og Stian hylte og var livredd noen steinbiter som svømte rundt der =)

Fisker, disse var bare sinnsykt morsomme, sjekk uttrykket i ansiktet på dem hehe

Ungene utenfor anlegget

På tur hjem fra Lysekil kom vi til Dinglemotet - stedet der motet henger og dingler =))

Så stoppet vi på Rasta, å rastet hehe

Fra Fredriksten festning som Dragonfly var så snill å ta oss med på, hun hadde kjempe kunnskaper så det var virkelig morro å få privat guide der oppe, dit dro vi etter å ha vært på barnemix treff i svinesund, så morro å treffe noen av nettvenninnene mine igjen.

På hjemtur

Vi endret fra overnatting i Sundsvall til overnatting i Gävle, da ble etappene mer like - her er hotellrommet i Gävle, vi tok et businessrom og standarden steg betraktelig fra rommene før. Når det er lyst så impoviserer man - Terese sover

Siste overnatting var Luleå, dårlig rom som gulvet knirket noe sinnsykt i, utrolig varmt og et lite vindu man kunne åpne så vi holdt på å kveles der inne, egentlig det samme i gävle å da. Men Luleå kommer vi nok ikke til å overnatte på flere ganger, det hotellet var dårlig på alle måter, kjøkkenet var treg servering på, de ansatte skjønte nesten ikke hva man sa og det var et bråkete hotell i tillegg.

Men men på tross av slike ting har vi hatt en fantastisk ferie - og vi kjørte ned Sverige og må bare si at det er et flott land =)

Det var det - litt rotete skrevet dette, og helt sikkert myyyye som mangler - men summasummarum - en nydelig ferie som vi skal forsøke å gjenta om et par år =)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Og du forventer kommentarer :25:

Kort sammendrag :25:

Kristin er lik deg - Terese sin far - dere hadde en flott tur men dritt hoteller...neste gang ta bilde før dere roter :25:
    Dinglemotet har jeg hatt kjæreste :25:

Masse kule rare navn i sverige ja....

Edderkopper er stygge....

Må lese mer....:03:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly Se innlegg
    Og du forventer kommentarer :25:

Kort sammendrag :25:

Kristin er lik deg - Terese sin far - dere hadde en flott tur men dritt hoteller...neste gang ta bilde før dere roter :25:
    Dinglemotet har jeg hatt kjæreste :25:

Masse kule rare navn i sverige ja....

Edderkopper er stygge....

Må lese mer....:03:
    He he rakk jo ikke komme inn på rommet før det var rotat jo =)

Ellers takk for kommentarene ja

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Kjempe flott rapport og nydelige bilder av barna!!!!!!

Tuuusen takk for titten :mc8:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Tusen takk =)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    He he rakk jo ikke komme inn på rommet før det var rotat jo =)

Ellers takk for kommentarene ja
    Kommer mer... bare vent litt :25:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Tusen takk for titten, Lise. Mange flotte bilder der!:bouquet1:
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    kjekt med referat:)

ååå sååå fine unger:) takk for titten! så ut som dere hadde en topp tur:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Kort og greit referat det der Får ikke sett bildene, sitter på en ekstremt treg linje her - så jeg må ta den titten når jeg kommer hjem. Men, sitter i allefall igjen med inntrykk av at dere har hatt en flott ferie.

.... snakk om skilt..... jeg skal ut på en kjøretur i morgen - for jeg har oppdaget en liten plass med et kult navn like i nærheten her...... hva det er får du bare vente å se

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    FOr en herlig fortelling om ferien - tusen hjertlig takk for at du deler med oss - jeg har kost meg igjennom tekst og bilder nå.

Og så store og nydelige jentene har blitt !!!!!!!! :) Lillegutt er jo skjønn da.

Herlig Lise - og takk igjen !!

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Kort og greit referat det der Får ikke sett bildene, sitter på en ekstremt treg linje her - så jeg må ta den titten når jeg kommer hjem. Men, sitter i allefall igjen med inntrykk av at dere har hatt en flott ferie.

.... snakk om skilt..... jeg skal ut på en kjøretur i morgen - for jeg har oppdaget en liten plass med et kult navn like i nærheten her...... hva det er får du bare vente å se
    Hehe ja ble et lite sammendrag over ferien ja

Skilt ja, jeg elsker syke skilt - gleder meg til ditt

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av RanJa Se innlegg
    FOr en herlig fortelling om ferien - tusen hjertlig takk for at du deler med oss - jeg har kost meg igjennom tekst og bilder nå.

Og så store og nydelige jentene har blitt !!!!!!!! :) Lillegutt er jo skjønn da.

Herlig Lise - og takk igjen !!
    Takk

Var litt redd de ble mye tekst og bilder, men ser ut som om dere taklet det fint hehe

takk for koselig tilbakemelding

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi Se innlegg
    Tusen takk for titten, Lise. Mange flotte bilder der!:bouquet1:
    Sitat Opprinnelig lagt inn av syllan Se innlegg
    kjekt med referat:)

ååå sååå fine unger:) takk for titten! så ut som dere hadde en topp tur:)
    Takk til dere begge

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Artig lesing og masse fine bilder
    Ser ut som om dere har hatt en fin ferie i alle fall

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

+ Svar på tråd