+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 20

Tråd: Skolestart

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Skolestart

Skolestart er rett rundt hjørnet for mange av ungene våre. Husker du din egen første skoledag i første klasse? Og hvilke minner har du generelt til oppstart av skolen etter ferien - altså alle de andre årene :01:

Jeg klarer ikke huske fra første skoledag, men husker litt fra den første tiden. .... og husker at jeg etter 14 dager på skolen proklamerte til min mamma at jeg skulle slutte på skolen fordi jeg hadde lært nok - jeg kunne jo både pluss og minus og alle bokstavene, så da var jeg jo ferdig.

Husker også hvor koselig det var å starte opp igjen etter sommerferien, treffe klassekompiser og flytte inn i nytt klasserom.
    Sist endret av Klara; 12-08-07 kl 16:31.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Jeg husker godt første skoledag faktisk, Husker klærne jeg hadde på meg og at jeg hadde blå ransel.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg husker også godt min første skoledag, hvilke klær jeg hadde på, Frøken og hva hun sa, at vi skulle tegne oss selv husker hva Lise hadde på seg hihi husker også hvordan enkelte av de andre ungene tegnet seg selv :) Og jeg husker at jeg hadde nye fine fortenner, mens mange av de andre var tannløse

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Men så kom med fullstendig beskrivelse da

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    jeg hadde på en spesiell dongeribukse kjøpt i texas av mamma og pappa, den hadde slike frynser (ikke lange) ned beina.. frynsene var også dongeri. En brunspraglet strikkejakke som tante hadde strikket til meg, med belte i livet, og gule klomper(semsket skinn så de var ikke knallgule) på beina, ranselen var lekker...den var grønn og orange Penalet var i to etager, og hadde mønster i gul,orange og grønn Håret var så langt at det nådde ned på skuldrene. Lise hadde på røde strømper, kort mørkt skjørt, en hvit(jakke/kåpe) med belte i midjen. Hun var veldig søt med det sorte håret og blå øynene, hun hadde helt kort hår :) Lise hadde en rød ransel med ruter.

Ei som heter anita tegnet seg selv som prinsesse, med rosa kjole og krone på hodet. arve tegnet seg selv som en gul hodefoting. de satt ved meg. Jeg satt ca midt i klassen. Lise satt lengre fremme ved vinduet. Husker at frøken ønsket oss velkommen, og foreldrene våre velkommen, og at vi sang en sang. Så skulle vi tegne oss selv. Vi fikk en blyant som var rød i ene enden og blå i den andre, viskelær og vanlig blyant.

nok detaljer ??? husker også at jeg følte meg veldig voksen og at jeg ikke var spesielt uaikker, men syntes det var spennede og at jeg var veldig klar for å få begynne på skolen

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg husker første skoledag. Jeg hadde hvit bukse, rosa genser og rød ransel. Jeg syntes jeg hadde den fineste ranselen av alle
    Husker at en av jentene i klassen ble så nervøs når hun skulle si navnet sitt at hun tisset på stolen. Det bare sildret nedover stolbeinet. Stakkars.
    Jeg husker foreldrene som sto bak i klasserommet, min mor som smilte til meg da jeg snudde meg for å se hvor hun sto.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg blir så utrolig imponert av den husken din. :klap:

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å huske slike detaljer, hverken fra første skoledag eller andre hendelser.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg
    Jeg husker første skoledag. Jeg hadde hvit bukse, rosa genser og rød ransel. Jeg syntes jeg hadde den fineste ranselen av alle
    Husker at en av jentene i klassen ble så nervøs når hun skulle si navnet sitt at hun tisset på stolen. Det bare sildret nedover stolbeinet. Stakkars.
    Jeg husker foreldrene som sto bak i klasserommet, min mor som smilte til meg da jeg snudde meg for å se hvor hun sto.
    :21: Å herregud -stakkars jente. Noe så grusomt for henne. Hvordan gikk det med henne videre på skolen? Det var ikke noe som ble brukt mot henne senere eller?

Åh det med mamma husker jeg også - den gode følelsen det var at hun sto der helt bakerst. Tryggheten.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    ..................
    Sist endret av sol; 12-08-07 kl 17:11.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    ........................

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    :21: Å herregud -stakkars jente. Noe så grusomt for henne. Hvordan gikk det med henne videre på skolen? Det var ikke noe som ble brukt mot henne senere eller?

Åh det med mamma husker jeg også - den gode følelsen det var at hun sto der helt bakerst. Tryggheten.
    Det gikk bare fint med henne. Ingen som mobbet henne for det.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Jeg blir så utrolig imponert av den husken din. :klap:

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å huske slike detaljer, hverken fra første skoledag eller andre hendelser.
    Dette var bare litt Kari, jeg kan komme med masse andre smådetaljer fra den dagen. Jeg vet ikke hvorfor jeg husker alt slikt så godt. Men det er som en film jeg kan spille i hodet mitt om jeg lukker øynene og tenker på akkurat den dagen :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Husker egentlig veldig lite fra den tiden jeg.....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    jeg hadde på en spesiell dongeribukse kjøpt i texas av mamma og pappa, den hadde slike frynser (ikke lange) ned beina.. frynsene var også dongeri. En brunspraglet strikkejakke som tante hadde strikket til meg, med belte i livet, og gule klomper(semsket skinn så de var ikke knallgule) på beina, ranselen var lekker...den var grønn og orange Penalet var i to etager, og hadde mønster i gul,orange og grønn Håret var så langt at det nådde ned på skuldrene. Lise hadde på røde strømper, kort mørkt skjørt, en hvit(jakke/kåpe) med belte i midjen. Hun var veldig søt med det sorte håret og blå øynene, hun hadde helt kort hår :) Lise hadde en rød ransel med ruter.

Ei som heter anita tegnet seg selv som prinsesse, med rosa kjole og krone på hodet. arve tegnet seg selv som en gul hodefoting. de satt ved meg. Jeg satt ca midt i klassen. Lise satt lengre fremme ved vinduet. Husker at frøken ønsket oss velkommen, og foreldrene våre velkommen, og at vi sang en sang. Så skulle vi tegne oss selv. Vi fikk en blyant som var rød i ene enden og blå i den andre, viskelær og vanlig blyant.

nok detaljer ??? husker også at jeg følte meg veldig voksen og at jeg ikke var spesielt uaikker, men syntes det var spennede og at jeg var veldig klar for å få begynne på skolen
    Klart jeg husker - se over

Herlighet så enkelt når andre fyller ut for en, hehe - selv husker jeg ikke en dritt

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Husker ikke så mye jeg heller, men det jeg husket er:
    Mamma kunne ikke ta seg fri fra jobb for å følge meg, så hun avtalte med noen naboer at jeg fikk ta følge med dem.

Tenk dere en mamma som ikke følger barnet sitt til skolen første skoledag:21:, og hun er så flau og skamfull over det i dag. :galsf: (Hun husker det ikke selv.)

Så da dro jeg da sammen med de tre guttene fra samme blokka. Vi møttes i gymsalen og skulle bli ropt opp en og en til rette lærer og klasse.
    Roger hadde gitt meg klar beskjed at jeg ikke fikk med meg mammaen hannes, for henne skulle han ha med selv.
    Store tøffe gutten var kjempe nervøs, og da følte jeg meg bare tøff som gjorde dette helt alene.

Detaljer angående klær å slikt husker jeg jo ikke, men jeg har ett bilde av meg og disse tre guttene, når vi står i skoleporten.
    Vi fikk frøken, og det var kos, men vi fikk bare henne i første klasse. I andre kom det mannlig lærer, som fulgte oss hele barneskolen.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Skolestart
    av Heffalumpen i kategorien Husker du?
    Svar: 12
    Siste innlegg: 12-06-07, 17:28

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar