+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Utdrikningslag

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37

Utdrikningslag

Som forlover var det altså min jobb å få alle venninnene til bruden samlet til et utdrikningslag. Hun har så utrolig mange....

Først var det mye sms frem og tilbake om hvilken helg det passet best for flest, og få alle emailadressene. Først ble valget 1 sept, men siden det er et MC treff da som bruden gjerne ville være med på (ifølge de vennene i MC klubben), og det viste seg at flest kunne 25 aug allikavel, så endret vi på det.

Jeg arrangerte 3 møter hjemme hos meg, og 1 ble holdt hos ei anna venninne. Det var ikke så mange som møtte på de møtene nei. Så stort sett falt det meste på meg.

Jeg fikk et kjempetilbud på overnatting på en øy utenfor Bodø til 250 kr natta m/ frokost. Der har de også badestamp ute. Vi avtalte at vi skulle kidnappe henne på kafè der hun er stort sett hver lørdag. Og så skulle hun gjennomføre en rebus der hun skulle kjøpe inn litt til lunsj. Reker og øl skulle jeg ordne med på forhånd, og så skulle vi ende opp med lunsj på moloen.

Flytime ble også bestilt, men avbestilt da vi gikk for Krokholmen. Båtbilletter ble også bestilt til kl 16. Og vi skulle bli skyssa over fra Arnøya over til Krokholmen i småbåt. Jeg skulle handle inn maten til koldtbord og ei i flokken ordna med kjempebillig pæreskinke og roastbeef. På Krokholmen skulle hun få gavekort på massasje og vi skulle bade i stamp, synge karaoke på medbragt playstation og danse på dansematte. Deretter skulle vi bli skyssa over i småbåt og til en bygdefest der hun skulle være utkledt som cowboy (girl) og bli nødt til å synge sammen med gruppa og danse linedance.
    Planen var i boks.

Så fikk vi vite at bruden skulle på audition til Plutti Plutti Plott lørdag med sin datter. Dette visste vi hun hadde lovt sin datter i et år og hun selv gledet seg visst voldsomt til dette, så vi hadde ikke hjerte til å kidnappe henne før hun iallefall hadde fått prøvd å fått med seg det. Det begynte kl 13, så vi regne med det ble endel venting, men at vi skulle greie å få henne med båten til kl 16. Dermed ble lunsjen på moloen avlyst. Det gjorde forøvrig ikke noe, siden det ble bare regnvær den dagen.

Fredag ettermidag tok jeg kontakt med en kar på Nettby som skrev i sin profil at han var barnslig og likte utfordringer. Jeg utforet ham på det og spurte om han kunne tenke seg et oppdrag ifm et utdrikningslag. Om han kunne kidnappe bruden og kjøre henne litt hit og dit for å forvirre henne. Han takket ja med en gang! Det beste av alt var han var en sånn fyr som hadde cowboyhatt, stetson-skjorte og boots :03:

Fredagsm kveld kom en av naboene til bruden innom meg. Takk og lov for det. Jeg hadde handla inn blå t-skjorter til oss alle til 50 kr. Og hadde kjøpt klistemerkepapir til skriveren. Jeg laga et merke (rundt) der det stod:
    .....`s siste sjøslag som "singel"! Og et bilde av et glass med øl i midten. Dette klipte hun ut. Det viste seg at klisteret var skikkelig dårlig, så vi måtte stifte dem fast til ryggen

Mens hun holdt på med dette, var det utallige telefoner jeg måtte svare på av de andre som ringte og lurte på både det ene og andre. Og så lagde jeg en plakat der navnet til bruden stod, og tegnet et glass med sugerør og en flaska på som "kidnapperen" skulle ha med seg til Kulturhuset.

kl. 18.30 fikk vi vite at festen var blitt avlyst. Skikkelig nedtur!! Men vi fant ut at vi skulle prøve å overtale eierne på Krokholmen til å holde åpen pub der. Endel telefoner gikk for å få klart det. Fikk en kar til å stille opp i serveringen gratis sånn at hun som var på Krokholmen kunne få skysse folk over dersom noen ville komme på puben.

Bruden ringte meg oppi alt dette. Og bruden selv er fryktelig glad i å prate, og jeg var stresset. Hadde ikke tid til å snakke lenge med henne, men hørte hun hadde mye på hjertet. Så jeg pekte på min egen mobiltlf. og naboen skjønte da at hun måtte ringe meg. Så da sa jeg til bruden når mob.tlf. ringte: Å, nå ringer sambisen. Jeg må ta den. Hun ba meg ringe tilbake etterpå. Utpå kvelden fikk jeg sms fra henen: Har du glemt meg av? Eller prater du i tlf ennå? *hehe*

Kl. 22.30 fikk vi kontrabeskjed. Pumpa i stampen hadde røket og det kom svartrøyk ut av den. Den pumpa kostet 18 000 :08: Dermed ble det full krismøte via telefoner.

De andre jentene mente vi kunne dra til ei hytte på Sandhornøya som ei av venninnene til bruden har der. Der har de også stamp. Problemet mitt var at bruden selv hadde gitt meg beskjed om at hun ikke ville dit. For hennes del var det å dra dit helt oppbrukt og ikke noe moro lenger. (Hun ante at de kom til å mase om å dra dit). Så jeg måtte stå kraftig på mitt og si at jeg ville at hun skulle ha en dag med ting hun vanligvis ikke gjør, hverken til hverdags eller i disse jentehelgene som de pleier å ha. Jeg ville at vi heller skulle være i byen og finne på noe her.

Vi to kjørte bort til en 3. venninne og begynte å drikke vin der og spekulere på hva vi skulle gjøre. Heldigvis var vi 3 enige om at Sandhornøya var oppbrukt, og stod dermed sterkere mot argumentasjonene.
    Krokholmen ble avlyst kl 23, og eieren der forstod det godt og ønska oss lykke til. (Var litt redd for at det skulle bli sure miner for det)

Ei av venninnene har hest og de andre skulle prøve å få tak i henne dagen etter for å høre om hun kunne stille opp. Og jeg hadde kjøpt gavekort på massasje fra oss alle, så da tenkte jeg på det at vi kunne dra til 7. himmel og være i velværeavdelingen der, mens hun fikk massasje. Vi ble enige om å være hjemme hos henne vi hadde krisemøtet hos, spise der og drikke og kose oss og evnt dra på byen utpå kvelden.
    Jeg kom meg i seng kl 03.

Kl 10 våkna jeg og dusja. Fikk tlf om at hesten var halt og kunne ikke brukes. Ringte flymuseumet for å høre om vi kunne komme å la bruden kjøre flysimulator, men da måtte vi alle betale 80 kr i inngang. Derfor skippa vi den biten. Ringte 7. himmel for å høre om det var ledig time. Det var det ikke. Men vi fikk komme i velværeavdelingen allikavel.

(Enda satt jeg bare i trusa og med vått hår) Ringte så Soløyvannet hestesenter og la frem mitt krisebudskap. Vi trengte en hest!! Alle har vi betalt inn 500 kr til en konto, og vi hadde et budsjett på 5000 kr. Da jeg snakka med hestemannen sa han først at han skulle ha 2500 kr. Men jeg hadde da igjen bare 1490 kr på kontoen, så etter litt betenkningstid godtok han den prisen ;o)

Kl. 11 fikk jeg tlf om at de to faste kafèvennene hadde med seg ungene og var på tur for å møte bruden, hennes kommende ektemann (som forøvrig hade hatt sitt eget utdrikningslag dagen før men som allikavel stilte opp for å se datteren på audition) og deres datter. Fikk beskjed om å ikke ringe dem i den tiden.

Så sendte jeg sms til bruden at jeg beklaget at jeg hadde glemt henne av. Løy at først hadde jeg prata lenge med sambisen og så hadde hadde mamma ringt. Etterpå hadde jeg glemt av alt. Hadde sagt til henne tidligere at kanskje ungene dro til Arnøya i helga med min søster, om vi kunne gå ut på byen dersom de dro. (På kafèen hadde bruden nevnt dette for de andre, og hun ene hade sagt at da ville hun også være med og at bruden måtte ringe dersom vi dro ut). Men jeg skrev en sms til henne før jeg kjørte hjemmefra at ungene ikke ble å reise allikavel, sånn at da kunne jeg ikke dra på byen allikavel. :03:

Nå måtte jeg kaste meg rundt å lage til en bag med badedrakter til meg og bruden, håndklær til oss begge osv. Fikk ikke tid å sminke meg, men tenkte det ikke gjorde så mye siden vi allikavel skulle i badeland.

Kl 12 kjørte jeg bort med maten, engangsglassene, serviettene, drikkevarene og mine røykesko *hehe*

Jeg dro til puben vi hadde avtalt å møtes på. Der delte jeg ut t-skjortene. Så dro jeg å kjøpte en rose som kidnapperen skulle ha med. Hadde henta brudens egen cowboyhatt og boot tidligere i uka mens hun var på jobb. Hadde kjøpt henne en rød og hvit rutet skjorte og hadde med skjerf og lekepistolen til Gabriel og et brunt belte. Dette lå i en pose som kidnapperen skulle ha med. Dro innom hurtigbåtkaia for å avbestille billettene med båten, men der var det stengt. Håper ikke vi får noe krav om dette i ettertid :08:

Og så pakka jeg ned en boks øl som han skulle gi henne i bilen.

Imens satt vi å venta og slappa av med en pils hver. Han kom innom puben, der fikk vi gitt ham plakaten, rosa og posen med klær.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Han dro til Kulturhuset kl 13.45, gikk inn og det var MASSE folk der. Bruden selv var opptatt av det som skjedde på scenen og oppdaget først ikke mannen selv om hun satt på første rad og han kom inn og gikk mot scenen mens han holdt opp plakaten. Folk begynte å klappe og le, og den kommende ektemannen hadde begynt å le og dyttet hennes i siden. Kidnapperen sa etterpå at han syntes synd i henne der og da, for hun fikk sjokk og ble sprutrød i ansiktet. :25:Like før de gikk fikk hun beskjed om at datteren var blitt smånisse i år, så det var visst en ekstra bonus. Han hadde vært gentleman og åpna døra til henne og gitt henne rosa. Så satte han seg selv inn og sa: Ja,ja, nå skal vi campere i lag i noen timer. Du får ta denne øla og roe deg ned på. Så kjørte han henne ned på togstsasjonen (på mine ordre). Der måtte hun gå inn på toalettet og skifte til cowboyutstyr. Hun trodde jo nå at hun skulle reise med tog. Men syntes det var rart at ikke noen av oss venninner var der. Deretter tok han henne med til flyplassen. Hun hadde spurt og spurt, men han hade bare glist og blunket til henne. Han fant parkeringsplass, parkerte og slo av tenningen. Bruden tok av sikkerhetsbeltet og var på tur ut av bilen da han slo seg i panna og sa: "Faen, det var jo ikke hit vi skulle!" Hun hadde trodd at hun skulle på flytur siden en av venninne jobber i Widerøe.
    Nå kjørte han henne mot byen. Han sendte meg en sms da de kom til parkeringsplassen utenfor SAS: Nå parkerer vi. Da gjorde vi oss klar. Jeg hadde ordna med et gratis glass rosèvin til henne. Han hadde sagt til henne: Ei øl er jo alt for lite. Jeg må inn på RIMI og handle. Hun trodde jo helt klart på det. Idèt han skal til å åpne døra sier han: "Jeg føler meg som en idiot i dette kostymet, kan du ikke bli med inn og handle?" Hun tenkte ikke noe mer over det, følte seg sikkert lite lur som ham i sine cowboyklær. Akkurat da de kommer til inngangsdøra til RIMI, bryter han henne over til venstre og tar henne med inn på Bryggerikaia som ligger vegg i vegg med RIMI, og der står vi og klapper. Tårene rant på henne i forfjamselsen. De kom inn arm i arm, mens hun bar rosa, så det blir nok noen artige bilder *hihi*

Nå fikk hun 30 min på å roe seg litt ned. Da så jeg mannen kom med hestevogna. Bruden selv så også dette til tross for at de hadde prøvd å trekke ned persiennene (som ikke fungerte som de skulle). Hun så lenge ut på hesten, før hun skjønte at det var hun selv som skulle opp på hesteryggen. Vi gikk alle ut, jeg betalte hestemannen og bruden ble fotografert og fikk på regnklær. Litt stiv i gliset var hun den første tiden oppå der ja Datteren til hestemannen leide hesten, mens hesemannen selv kjørte etter oss med vogn. Han visste på forhånd hvor han skulle, så ingen av de to røpet heller ikke hvor de skulle ta henne med.

Den ene venninna tok alt pikk-pakket vårt i bilen og kjørte det til badeland. Etterpå dro hun hjem og begynte å legge maten på fat og ordne til hjemme.

Vi andre halserte etter mens bruden fikk sitte på hesten. Vi gikk mot Rensåsparken, og da trodde hun at hun skulle på Parkenfestivalen som var her i helga. Vi lot henne tro det Så da vi gikk en annen vei like før vi kom til Rensåsen, skjønte hun at heller ikke dit skulle vi.

Etterhvert skjønte hun jo tegninga da. Vi kjøpte oss øl og peanøtter og satte oss i et boblabad som står under åpen himmel. Herlighet så godt det var. Så prøvde vi de ulike badstuene. Hun fikk også her vite at hun fikk gavekort på massasje siden det ikke var ledig time.

Vi sminka og føna oss og tok taxi opp til der vi skulle være. Der spiste vi deilig mat. Etterpå ble hun tatt med på badet og sminka (ikke særlig pent) og fikk hårruller i håret. Her fikk hun en hel flaske champagne å drikke og det gikk vel fort unna etter min mening. Så jeg tvang i henne vann også. Kl var jo bare 20 og jeg så hun var begynt å bli brisen allerede. :03:

Så hadde vi pakkeutdeling. Hun skulle gjette på hvem giveren var. De fleste tok hun, men noen måtte vi hinte kraftig på. Bla ga jeg henne et blått blondebånd for å ha rundt låret siden jeg var forloveren. Men det skjønte hun ikke *hehe*

Så ville vi ha dessert. Da måtte hun ut til naboene og hente ingredienser til pannekaker. og for hver ting hun hadde skaffa måtte hun komme tilbake og få seg en slurk champagne. Jeg ogei til fulgte henne på de 3 første ingrediensene for å få tatt bilder. De 2 siste måtte hun gå alene. (Men uff, det ble ikke stekt noen pannekaker) Vi hadde dansematte og karaoke noe bruden elsker. Jeg prøvde meg på en sang, fryktelig

Vi danse og tulla og lo og moret oss. Etterhvert ble et par ganske så fulle, og brudens eldre søster ville hjem. Men kl nærma seg da kl 24 og det ble oppbrudstemning, så da ringte vi drosje og dro på byen. Vi dro til Norlænningen der de har trubadur. (forøvrig en artist som spilte endel country, så det passet jo bra ift hennes habbitt) Vi var da 6 stk igjen av 12.

Vi hadde det kjempeartig der og holdt sammen hele tiden. Dansa masse gjorde vi også.

kl. 03.30 stengte de, og da dro 3 stk opp til der vi hadde vært, og så fikk bruden spist litt mat. Hun var så sliten da at hun trygla om å få dra hjem.

hehe, og gjett om hun var dårlig dagen etter :klap:

Hun var storfornøyd med utdrikningslaget sitt, og var så imponert over at vi hadde vært så kreative og hadde ordna alt i siste liten nærmest.

Må gjenstår å lage album av alle bildene.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Endelig :)

Å skal si dere har vært kreative. :klap:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Å gud hjelpe meg, her kom virkelig Murhys lov til sin rett

Alt som kunne gå galt gikk galt, men du og du så flink du er til å ordne opp - fikk jo til alt på nytt igjen liksom....

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg

Alt som kunne gå galt gikk galt, men du og du så flink du er til å ordne opp - fikk jo til alt på nytt igjen liksom....

Signerer Lise. Herlighet som du har stått på. Jeg tror jeg hadde gitt opp midtveis jeg :04:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg

var virkelig det jeg tenkte også, du har gjort en kjempejobb :01::bouquet1:

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    signerer di andre her:) du har gjort en kjempejobb!!:):bouquet1:

hørtes gøy ut:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

+ Svar på tråd