+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Ukelønn ? Eller....

Innmeldt
    Jul 2005
    Poengstyrke
    10

Question Ukelønn ? Eller....

Basert på hva jeg skrev i dagboka mi om lønn til sønnen når han gjorde en innsats med vinterveden, så lurer jeg på noen ting....

Gir dere barna ukelønn, og i hvilken alder begynte dere med det?

Hva får de lønn for , og hvordan gjør dere dette i praksis, delbetaling pr arbeidsoppgave, eller fast lønn uansett hva de gjør eller ikke gjør?
    Hva er maks lønn pr uke?
    :09:
    Jeg har lagt ut på en liten vandring, kommer kanskje tilbake en gang.......

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Poden får ukelønn - og oppgaven er enkel; hjelpe meg når jeg ber om hjelp. altså sånne ting som å gå ut med søppla, rydde inn eller ut av oppvaskmaskina, hjelpe til når jeg lager middag, hente ditt eller hente datt eller bare rydde noe på plass. Det blir ikke ofte jeg spør eller ofte han må gjøre noe, men derfor forventer jeg å få hjelp de gangene jeg spør. Rett og slett fordi jeg spør når jeg virkelig trenger hjelpen og ikke bare på lissom for at han liksom skal gjøre noe for å gjøre seg fortjent til det.

Han begynte vel med ukelønn i 1. eller 2. klasse, jeg husker rett og slett ikke. Vi begynte på 20 kroner og har nå kommet til 35 kroner pr uke. Eller det vil si, vi kuttet ukelønna en stund rett og slett fordi han huffet og oiet seg så gæli hver gang jeg spurte om hjelp. Nå har han tatt seg sammen igjen og ukelønna ble innført igjen forrige helg.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Her får de ikke ukelønn, har forsøkt å det funket fint en stund men skled ut - både vår og ungenes feil - så nå får de når de har behov, og de hjelper til daglig uten å få noe fast for det eller vente lønn for arbeidet

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Her prøvde vi med faste ukeoppgaver til de store ungene å det var gøy til og begynne med men ble tilslutt bare uffing å syting så vi kuttet ut, for de kan ikke regne med å få oppgaver som bare er gøy.
    Nå får de penger når de trenger det å så har vi begynt med faste blad dager så de får det.
    Men vi setter inn penger på kontoen deres hver mnd

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Emil får 50,- i uka. Av de pengene kan han bruke 30,- på lørdagsgodt, og så spare 20,- Eller spare 50,- og ikke få lørdagsgodter. Foreløbig er det ikke bundet opp mot oppgaver, siden jeg vil lære han å hjelpe til i huset uten at han skal ha betalt for det.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Hannah får 50,- uka hvis hun holder rommet sitt ryddig å er med å rydder småting resten av uka.. Hun fikk ukelønn første gangen når hun var . 4,5 tror jeg..
    Hun får lørdagsgodt utenom, å bruker pengene eller sparer dem som hun vil:)
    (det er alltid noe hun ønsker seg å da har jeg sagt at hun kan spare til dem å så får hun lov til å kjøpe når hun har spart lenge nok

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Mine gutter har ikke fått ukepenger,men de for penger når de trenger det.
    Syns de kan lære seg å gjøre ting uten å få betalt for det. Han som er 15 år leverer tomflasker bokser, og for litt penger da:bouquet1:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Prinsen får ikke ukelønn. Men han hjelper til endel i huset. Vasker klær, lager middag minst en dag i uka, går med søppel, støvsuger, tømmer oppvaskmaskinen osv. Han får alltid pengene når han panter flasker. Og innimellom gir jeg han lønn. Da gjerne en litt større sum. Han er flink til å spare.

Prinsen har også hjulpet til med ved da vi bodde i finnmark, og slike lange arbdager ble også belønnet med en større sum, slik du gjorde nå gutten. Hvorfor skal man ikke betale sine egne barn godt ? De blir jo så stolte og glade :)

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Sang eller tale til dåp, bryllup eller fest?
    av Merete i kategorien Annonseforum
    Svar: 0
    Siste innlegg: 14-10-06, 11:45

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine