+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 29

Tråd: Vaksine i 2. klasse

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37

Vaksine i 2. klasse

Gabriel har fått brev om at han skal få en vaksine som de begynte å gi i januar 2006. Det er påfyll av vaksine han allerede har fått. Kikhoste, polio, stivkrampe og difteri.

Jeg kan ikke helt skjønne hva som er vitsen med å gi denne sprøyten. Mer PÅFYLL??? Er vel ikke vanlig at noen blir syk av disse sykdommene lengre, og slett ikke nå som de ble vaksinert som små. Jeg liker ikke tanken på PÅFYLL av mer bakterier...

Hva skal dere gjøre andre gjøre?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg kan ikke svare på hva jeg skal gjøre, men hva jeg har gjort . Poden har fått den sprøyten og jeg har til hensikt å forsette å følge vaksinasjonsprogrammet. Grunnen til at de får påfylling er vel at det er grenser for hvor lenge de har virkning og derfor er påfylling nødvendig.

Grunnen til at sykdommene ikke er et problem er vel på grunn av vaksinasjon. Folk i verden forflytter seg og vi utsettes for smitte fra de som kommer fra andre land, i tillegg blir det jo enda viktigere med vaksine fordi mange velger å ikke følge vaksinasjonsprogrammet og dermed øker smitterisikoen.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    ikke minst er det nå mye mere vanlig at vi normann drar på ferier til såkaldte ikke vestelige land hvor sjansen for å smittes av polio er atskillig høyere enn vi er vant med. F.eks til afrikanske land. Jeg har passet på at prinsen har fått alle sine vaksiner, og han skal få de som kommer også. Tuberkulose som var så å si borte i norge for 20 år siden er nå på vei tilbake i stor fart. Det oppdages veldig mange nye tilfeller hvert år her i landet

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Takk for svar begge to. Jeg er enda usikker på om jeg vil dette. :08: Men tuberkulose skjønner jeg. Har hørt det er blitt mange flere tilfeller av turberkulosesyke nå ja.

Men ingen av de andre sykdommene vanlig som jeg har hørt noe om...

Ender vel med at han får den da. Men jeg blir rabiat blir han syk
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Vi snakket nettop om det på skolen. Med reising er sykdommer på vei opp igjen. Vaksiner er viktig.
    Helsesøster ringte meg siden jeg har delt opp og utsatt tidligere og spurte om snuppa skulle vaksineres. Og hun er nå vaksinert. Det er jo blant annet mot stivkrampe. Noe som vi alltid kan være utsatt for.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    ikke minst er det nå mye mere vanlig at vi normann drar på ferier til såkaldte ikke vestelige land hvor sjansen for å smittes av polio er atskillig høyere enn vi er vant med. F.eks til afrikanske land. Jeg har passet på at prinsen har fått alle sine vaksiner, og han skal få de som kommer også. Tuberkulose som var så å si borte i norge for 20 år siden er nå på vei tilbake i stor fart. Det oppdages veldig mange nye tilfeller hvert år her i landet
    Å en grunn til oppblomstring, var at folk gikk bort ifra vaksinasjonsprogrammene.
    Fikk jeg høre.

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    har aldri hørt om noen som har fått noen av disse sykdommene av vaksinen

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    polio er på vei tilbake til vestlige deler av verden har jeg lest

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Jeg har gitt den til jenta og kommer også å gi den til guttene.

Har ei tante som fikk polio som liten og det er noe jeg ikke vil at mine unger skal få. Så lenge de fleste er vaksinert så kommer det ikke så lett tilbake, men om den gjør så er de sikrere iallefall.
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Mine har fått denne påfyllingsvaksinen. Alt dette er sykdommer som enda finnes.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Polio er på tur tilbake og Turberkulose. Har hatt flere tb utbrudd her i Trondheim og jeg priser meg lykkelig for vaksinen.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Polio er på tur tilbake og Turberkulose. Har hatt flere tb utbrudd her i Trondheim og jeg priser meg lykkelig for vaksinen.
    i nordnorge er det veldig mye tub, pga innvandring fra russland

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Tub er vel ikke med i denne vaksinen, Daniel skal ta BCG om noen uker, og meslingvaksinen tror jeg det var

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove Se innlegg
    Tub er vel ikke med i denne vaksinen, Daniel skal ta BCG om noen uker, og meslingvaksinen tror jeg det var
    nei tub vaksinen får de når de er 13, men det er likevel en sykdom i vekst her i landet, og da av den sorten med bakterier som er resistente

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Nei tuberkulose er ikke med i denne vaksinen. Og ja tuberkulose er på vei opp igjenn. Det samme er polio. Difteri sa foreleseren vår er man utsatt for ved reise. Og stivkrampe er man jo utsatt for ved menneskebitt, dyrebitt, rusten spiker osv.

De seks vanligste barnesykdommene er difteri, stivkrampe, kikhoste, polio, meslinger og tuberkulose. Dette er sykdommer som det finnes vaksine mot, men som tar livet av to millioner uvaksinerte barn hvert år.

Og de mener at pga reising, innvadring og at ikke alle vaksinerer lengre er årsaken til at disse sykdommene blomstrer opp igjen. De var jo nær utryddet I Norge en stund.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. HVP vaksine
    av Klara i kategorien Media
    Svar: 29
    Siste innlegg: 17-11-09, 19:34
  2. Lesetest i 5 klasse
    av dido i kategorien Språk
    Svar: 9
    Siste innlegg: 16-01-07, 21:50

Bokmerker (linker)