+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 29 av 29

Tråd: Vaksine i 2. klasse

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Det viser bare hvor viktig det re å vaksinere..har jo selv en mann med skader etter polio som han hadde da han var liten, fra den siste store epedimien her i landet på slutten av 50-tallet

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Mine gutter har alle disse vaksinene,sys det er trygt dem fikk det.

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    6
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Jeg kan ikke svare på hva jeg skal gjøre, men hva jeg har gjort . Poden har fått den sprøyten og jeg har til hensikt å forsette å følge vaksinasjonsprogrammet. Grunnen til at de får påfylling er vel at det er grenser for hvor lenge de har virkning og derfor er påfylling nødvendig.

Grunnen til at sykdommene ikke er et problem er vel på grunn av vaksinasjon. Folk i verden forflytter seg og vi utsettes for smitte fra de som kommer fra andre land, i tillegg blir det jo enda viktigere med vaksine fordi mange velger å ikke følge vaksinasjonsprogrammet og dermed øker smitterisikoen.
    Underskriver her.
    :011gy: :007t:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Jeg og følger vaksineprogrammet, så Lisa fikk denne sprøyten ifjor!!

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Jeg har hele tiden fulgt vaksineprogrammet, å vil fortsette å gjøre det:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Ingen av dere som har opplevd at ungene ble syke etterpå da. Nå føler jeg meg litt mer trygg på å gi ham den. Takk for svar alle sammen!!
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Ikke syk etterpå nei. Bare dritkvalm dagene før..... for storesøsken til gutta i klassen dreiv å erta med at sprøytene var en meter lange og sprøytespissen var som et sugerør som ble borra ned i armen på dem - at folk besvimte som fluer og spydde som noen griser etter å ha fått vaksinen:25:. Så vi hadde litt av et arbeid med å få roa dem ned :25:Storesøskenen fikk jo sprøyten noe seinere enn det gutta våres gjorde så de hadde det liksom så friskt i minne .

Men siden vi er inne på unger og vaksine, jeg lurer på hvordan det var til dere andre. For jeg ble så overrasket over at skolen fikset og ordnet dette selv med ungene. Tenkte liksom at jeg skulle være nødt til å være der for å passe på at han kom seg til helsesøster og for å trøste og..... eh.... vel jeg vet egnetlig ikke hvorfor jeg tenkte at jeg måtte være der - men i allefall så trengte jeg ikke det. Dette fikset de helt selv og poden kom stolt hjem å fortalte at han hadde tatt sprøyta, det var ikke vondt og han hadde ikke besvimt

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Her gikk det voldsomt med kikhoste for ett par år siden..Så da angra alle de som ikke hadde vaksinert.Værst var det for babyer som ennå ikke hadde fått vaksinen...Så vi følger alle vaksiner
    Hvis det er en person du ikke liker, så er det ikke det mennesket det er noe galt med... Det du ikke liker, er den måten DU føler deg, når du er sammen med denne personen...

Mammaen til Gutt født 86. Gutt født 88.Gutt født 98 og gutt født 01:galsf:

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Ingen reaksjon her heller.
    Forresten når jeg leste nå så står det at det var en oppblomstring av difteri i Nord Norge (pga Russland) i 1999. Og difteri er dødelig. Så jeg tror absolutt vi gjør lurt i å vaksinere.
    Men jeg har som deg vært engstelig for å vaksinere. Måtte lese og få litt mer kunnskap om emnet først.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Ikke syk etterpå nei. Bare dritkvalm dagene før..... for storesøsken til gutta i klassen dreiv å erta med at sprøytene var en meter lange og sprøytespissen var som et sugerør som ble borra ned i armen på dem - at folk besvimte som fluer og spydde som noen griser etter å ha fått vaksinen:25:. Så vi hadde litt av et arbeid med å få roa dem ned :25:Storesøskenen fikk jo sprøyten noe seinere enn det gutta våres gjorde så de hadde det liksom så friskt i minne . Stakkars unge! Syns synd på ham jeg da...

Men siden vi er inne på unger og vaksine, jeg lurer på hvordan det var til dere andre. For jeg ble så overrasket over at skolen fikset og ordnet dette selv med ungene. Tenkte liksom at jeg skulle være nødt til å være der for å passe på at han kom seg til helsesøster og for å trøste og..... eh.... vel jeg vet egnetlig ikke hvorfor jeg tenkte at jeg måtte være der - men i allefall så trengte jeg ikke det. Dette fikset de helt selv og poden kom stolt hjem å fortalte at han hadde tatt sprøyta, det var ikke vondt og han hadde ikke besvimt
    I brevet står det at de ønsker at jeg er med! Så jeg må vel bare være med. Men for meg betyr det tapt arbeidsfortjeneste, eller å jobbe ekstra for å ta det igjen :(
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    I brevet står det at de ønsker at jeg er med! Så jeg må vel bare være med. Men for meg betyr det tapt arbeidsfortjeneste, eller å jobbe ekstra for å ta det igjen :(
    har du sjekka det ut ? kan være du kan dra uten å miste lønn når det gjelder barn

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    har du sjekka det ut ? kan være du kan dra uten å miste lønn når det gjelder barn
    Nei, jeg har ikke sjekka det. Får gjøre det på onsdag. Syns det er fryktelig å ha Adecco som arbeidsgiver, når jeg føler at det er dem jeg er hos som er min arbeidsgiver. Blir helt forvirret av dette jeg :04:
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Nei, jeg har ikke sjekka det. Får gjøre det på onsdag. Syns det er fryktelig å ha Adecco som arbeidsgiver, når jeg føler at det er dem jeg er hos som er min arbeidsgiver. Blir helt forvirret av dette jeg :04:
    Sjekk med Adecco du, de bruker å ha gode ordninger i forhold til slikt. Krysser fingrene og håper det går greit for deg.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Ser at mange har sagt mye fornuftig her, og jeg slenger meg med på å anbefale å ta vaksinen.

Jeg har også tatt et gjennomtenkt valg ved å følge vaksineprogrammet. I meg lå det mer naturlig å ikke følge vaksineprogrammet, siden mamma styrte unna mange for meg, men ønsker altså likevel å vaksinere mine egne

Også håper jeg det ordner seg med betalt fri for å følge han :)
    Sist endret av cammie; 09-10-07 kl 13:58.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. HVP vaksine
    av Klara i kategorien Media
    Svar: 29
    Siste innlegg: 17-11-09, 19:34
  2. Lesetest i 5 klasse
    av dido i kategorien Språk