+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 25

Tråd: Hvor er ungene?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Hvor er ungene?

Gir dere beskjed til foreldrene om det kommer en unge på besøk til deres barn?

I dag dro Terese på besøk til ei venninne, og halv ni så dro Sven for å hente henne (jeg syntes det var rart hun ikke var kommet og at ingen hadde sendt henne hjem) men da han kom dit så var hun ikke der.

Hun hadde vært der i 4 tiden, og ingen ante hvor hun var gått etter det!

Jeg har prentet inn i hodet at hun MÅ gi beskjed hvor hun er, og aller helst at hun er kommet frem dit hun dro - her er kun 1 av mødrene som ALLTID melder når Terese kommer, og når hun går hjem - og som setter stor pris på at jeg sier når hun kom, og jeg gjør det samme til hennes unge - og alle andre unger for den saks skyld.

Klokken ble 9 - ingen Terese, da hadde jeg kontaktet alle venner for å høre om hun var der, men nei!

Fy fan så redd jeg var, sint og redd - Sven ut å lete, og midt oppi dette kommer ei venninne som er sjelden her. Var sikkert morsomt for henne å komme opp i dette ja, sinte og redde som vi var.

Litt over 9 dukker Terese opp, jeg visste ikke om jeg skulle gråte eller banke ho da - fadern som jeg skalv, å så redd jeg var - mørkt ute og ingen unge. Da hadde hun vært selvsagt hos den ene venninna som jeg ikke tenkte på engang at hun kunne være, typisk.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Melder ikke jeg.
    men stian må si hvor han går, å retunere hvis ingen er hjemme.
    Å så gå til neste plass osv.

men har opplevd lignende med eldstemann et par ganger..
    + med Stian da vi fløtta hit vi bor nå.. For da hadde han mista retninga helt----

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Kun visst de blir med hjem rett etter skolen pleier jeg få ungene til å ringe hjem og gi beskjed. Ellers har det hendt jeg har gått rundt og leita jeg og ja..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Ja jeg melder alltid i fra. Ingen barn får komme inn hit uten at foreldrene vet hvor de er. Jeg er så nøye med snuppa selv. Jeg hadde blitt helt fra meg om jeg ikke visste hvor hun var. Jeg synes det er viktig at foreldrene vet hvor barna er.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Mar 2004
    Alder
    37
    Poengstyrke
    10
    Om det kommer en unge på døren her, som ikke pleier å være her, så gir jeg beskjed til foreldrene. Men vanligvis er det unger i gata, og da regner jeg med at foreldrene vet hvor de er.
    Men jeg har aldri unger her i timesvis (over 2-3 timer) uten at jeg sjekker med foreldrene at det er ok. Og de sendes hjem til barnetv, med mindre annet er avtalt.

Jeg har aldri opplevd at Kine har "forsvunnet", men Stian forsvant da han var 3,5 år. Var borte i flere timer, jeg stod klar med tlf og skulle ringe politiet da han kom hylende hjem. Han var da blitt sendt hjem fordi han hadde tisset i buksa. Hadde vært hos ei venninne av Kine :09: Gikk riktignok i samme barnehage, men likevel! Kom ikke akkurat på å lete der....
    Dings
    Kine (Mars 00)
    Stian (November 01)
    Morten :g5: (September 07)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Nei, jeg ringer ikke til foreldrene hver gang det kommer en kamerat innom til Sondre. Himmel, da hadde jeg ikke gjort annet. Her renner det unger inn dørene hele ettermiddagene - vi har ofte 4-5 unger på besøk , så nei - jeg ringer ikke til alle foreldrene.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Men dere har vel ungene i samme gate? Det har vi ikke her nemlig. Så da er jeg overhysterisk som mener at folk skal si fra at min unge er hos dem??

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Nei, men om det blir med noen hjem etter skolen ber jeg de ringe å si fra.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Jeg synes ikke du er overhysterisk i det hele tatt Lise. I den tiden man lever i er det viktig å vite hvor ungene er. Jeg krever at de barna som kommer her har sagt i fra at de skal hit før de kommer inn. Og siden de vet det så har de alltid sagt i fra på forhånd.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ja jeg gjør å det med de, og forventer at Terese gjør det samme, men i går gjorde hun altså ikke det - å da lurer jeg virkelig på hvorfor foreldrene ikke ba henne ringe hjem, og ikke minst ikke sender henne hjem før 9 om kvelden - her var det like før vi ringte politiet å meldte henne savnet da hadde vi lett lenge etter henne å ikke fått noe spor om hvor hun var. Jeg var livredd men det synes ubetydelig for enkelte

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Her har de alle mobil nå og de gir alltid beskjed om hvor de går. Stort sett så har de faste som de pleier og være sammen med og da vet vi og også foreldrene der hvor de er. Hvis noen som sjelden er her eller noen blir med hjem etter skolen så sier jeg at de må ringe hjem og gi beskjed hvis de ikke allerede har gjort det. Vil selv gjerne vite hvor ungene er og jeg regner jo med at de andre foreldrene vil det også så derfor er jeg veldig nøye med det

Innmeldt
    Mar 2004
    Alder
    37
    Poengstyrke
    10
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Men dere har vel ungene i samme gate? Det har vi ikke her nemlig. Så da er jeg overhysterisk som mener at folk skal si fra at min unge er hos dem??
    Nei, du er ikke overhysterisk i det hele tatt! Jeg vil også gjerne vite hvor ungene er. Iallefall når de er der i flere timer utover kvelden!
    Dings
    Kine (Mars 00)
    Stian (November 01)

Innmeldt
    Mar 2004
    Alder
    37
    Poengstyrke
    10
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol Se innlegg
    Nei, jeg ringer ikke til foreldrene hver gang det kommer en kamerat innom til Sondre. Himmel, da hadde jeg ikke gjort annet. Her renner det unger inn dørene hele ettermiddagene - vi har ofte 4-5 unger på besøk , så nei - jeg ringer ikke til alle foreldrene.
    Men du har da ikke huset fullt til klokken 9 om kvelden heller, regner jeg med?

Jeg gir heller ikke beskjed om de er her en time eller to på dagtid. Men om de vil være her utover det, da gir jeg beskjed til foreldrene. Men som oftest er det familietid fra kl 18 og utover. Mine unger er som oftest i seng før 8 de.
    Dings
    Kine (Mars 00)
    Stian (November 01)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Dings Se innlegg
    Nei, du er ikke overhysterisk i det hele tatt! Jeg vil også gjerne vite hvor ungene er. Iallefall når de er der i flere timer utover kvelden!
    Takk :s08: må si jeg lurer veldig når foreldrene ikke reagerer på at det er unger på besøk klokken 9 om kvelden. Terese vet å at hun må hjem 7 men alt sviktet visst i går ser det ut som.

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Bruker å spørre om ungene har sagt fra hjemme at de er gått hit.
    Men det er litt forskjellige regler her i nabolaget da. Enklete dager går Stian mye frem og tilbake .. Men sånn blir det!!
    Innimellom er det litt sms sending.
    Men etter 19.00-19.30 er alle barn jagd hjem!!! :)

Hadde vært rimelig stressa jeg å.

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Gaver til ungene
    av Klara i kategorien Jul
    Svar: 14
    Siste innlegg: 29-12-07, 20:26
  2. Bøker til ungene
    av Klara i kategorien Bøker
    Svar: 18
    Siste innlegg: 22-09-06, 11:37
  3. Hva skal du ha på deg (og ungene) 17.mai?
    av cammie i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 17
    Siste innlegg: 23-04-05, 10:07
  4. Badekuler til ungene
    av Klara i kategorien Barneutstyr
    Svar: 22
    Siste innlegg: 05-03-05, 18:43

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar