Reagerer og på at de ikke sender en unge hjem når det er blitt så sent..har vært ute for det med Sara og,
MC har ofte besøk til over kl 20 - men hun er jo litt eldre da. Synes det er vanskelig å sende barna hjem (men i dette tilfellet vet foreldrene at hun er her da).
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Ringer ikke her heller, for det er kun 1 nabogutt og han sender vi hjem om det ikke passer. Ellers så melder vi til hverandre i forkant om de skal bli med noen hjem etter skoletid neste dag, så kjører vi å henter. Er så lange avstander mellom her.
Her pleier vi å gi beskjed, og ingen får være her etter kl 20.......
Skjønner godt at det var en ekkelt opplevelse!!! :v1:
Jeg ber ungene ringe å si fra hvor de er dersom de er med rett etter skolen. Jeg melder ikke fra om ettermiddagsbesøk. I tillegg så må de enten ringe hjem eller så sender jeg de hjem når klokken nærmer seg åtte.
Nei, det har jeg ikke, men Lise spurte bare om vi ringte foreldrene når det kom barn på besøk. Det var det jeg svarte på - ikke etter hvilket klokkeslett de kom på ;)
Å spørre ungene som kommer på døra om de har sagt fra hjemmefra er jo egentlig ikke noe "garanti" for at de faktisk har gjort det, mener jeg. Mange unger sier "ja" uansett - fordi de vet at det er det som må til for å komme inn... ;)
Her får ikke ungene ha noen inne etter kl halv åtte på kvelden. Da er det stelletid for oss og jeg sender de som er på besøk hjem.
Tja, ikke i samme gate, men i samme nabolag ja. Overhysterisk vil jeg ikke kalle deg, jeg skjønner godt at du ble redd når hun ikke kom hjem på kvelden. Hadde nok blitt temmelig panisk jeg også. Å forlange at alle hun går på besøk til skal ringe dere syns jeg var litt drøyt. Jeg gjør det iallefall ikke.
Jeg skjønner også at du ble redd Lise, men er enig med Sol ang det med å ringe. Men, jeg synes det er hårreisende at de lar henne være der så sent uten å sjekke om det er greit og om hun har gitt beskjed hjemme.
Så lenge jeg vet hvor hun er så er det greit, men ikke slik som i dette tilfellet, og det koster tross alt ikke all verden å sende en sms da
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Jeg ringer ikke å sier til foreldrene om noen kommer hit, men jeg spør alltid ungene som kommer om foreldrene vet hvor de er. Hvis ikke sier jeg at de om gi beskjed om det hvis de skal være her.
Spør også alltid når de skal være hjemme så jeg kan sende de hjem til rett tid.
Når det gjelder Vegar spør han alltid selv når han må være hjemme å sier alltid om han går inn til noen. Da ber han foreldrene si ifra når klokken er så mye at han skal hjem.
Jeg kjenner følelsen når ungene ikke kommer hjem for det har hent en gang at guttene syklet avgårde uten å si hvor å vi letter OVERALT. Tårene trillet til slutt jeg var så redd men da var de hos naboen til den jenta vi trodde de var hos!
Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~
Bokmerker (linker)