+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Esmeralda Pjatts Daglige gjøremål..

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5

Esmeralda Pjatts Daglige gjøremål..

Jeg tenkte at jeg kanskje skulle dele litt med dere mine små daglige gjøremål. Jeg er jo et allsidig og ikke minst åpent menneske og elsker å gjøre nye og ukjente ting.

I dag feks da jeg våknet, jeg våkner alltid 06.37 av Krølle som vil ha sin daglige trimtur. Å i dag var det ingen vei tilbake, Krølle ville ut. Vi har trimmet på verandaen før, da Krølle ikke var helt trygg på de store skumle nabokattene som alltid satt bak gjerdet klar til å mobbe han når han kom ut.

Siden jeg invisterte i ny og moderne trimdrakt før jul, så passet det godt å ikle seg den før trimturen i dag. En slik nydelig lycradrakt i en moderne og sprek farge var det jeg hadde invistert i. Å som jeg gledet meg til å virkelig utfolde meg langs gangfeltet mens jeg og Krølle promenerte vår morgetur.

Kjære vene sier jeg bare, det var litt av et arbeidsstykke å ikle seg denne drakten, og jeg var rimelig ukledelig småsvett når jeg var ferdig. Vi - altså Krølle og jeg kom oss aldri ut på morgenturen vår, for dere skjønner da jeg skulle kle på meg mine nye høyhælte spasersko skjedde det en liten ulykke med min nye trimoutfit.

Jeg legger ved et bilde slik at dere får se. Som dere ser av bildet som Fast as an Ass tok av meg, så egnet ikke dette seg for offentlig promenering.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    En liten søm her og en liten søm der - så hadde det nok gått greit Esmeralda. Synes du var flott i den nye outfiten :v9:

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Tusen takk Kari - nu ble jeg jammen glad :52:

Outfiten min ja, jeg får høre med frøken Nålesen i 1.etage om hun kanskje kan være så elskverdig å hjelpe meg å utbedre det lille uhellet som jeg hadde. Dagens tøy er jommen dårlig kvalitet må jeg si.....

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Ny tittel, :27: Stolt Esmeralda :v9:

Krølle har klaget endel over komforten i sofaen vår i det siste, han påstår den er både umoderne og slitt i kantene. Så i kveld insisterte han på et lite søk på nettet etter noe moderne og elegant, og kom til slutt over denne åpenbaringen som er bestilt til vår leilighet med egen hageflekk.

Jeg gleder meg slik til i morgen når min gode venninne og nabo Fru Stjertensprett kommer innom på vannbakkels og urtete. Ka tru hun skal gispe over at jeg har bevilget meg en slik elegant sofä. Ja dette øker nok vår stil her i blokkene, og jeg må da innrømme at med en slik sofa kan jeg jo ikke belemres med hvilken som helst naboer lengre så neste møte, må vi få inn en ny regel. Nye beboere må heretter besiktes godt når det gjelder interiør, vi kan jo ikke få en hvilken som helst sofa som nabo heller.

Med vennlig kveldshilsen

Esmeralda :52:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Hm, jeg må si jeg blir overrasket over interiørvalget ditt Esmeralda. Positivt overrasket. Jeg må innrømme at jeg hadde sett for meg noe mer i denne stilen:

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Å kjære vene da, jeg er jo tross alt ikke mer enn 42,5 år da - dette er jo gamletanter stil og ser ut som en overpynta bløtkake

Slik som dette ser det ut i leiligheten til Fru Adm Dir Glåttenban, men så har hun ikke egen hageflekk da og er en merkelig gammel dame på over minst 55 år. Jeg pleier ikke så mye visitter hos henne, og hun pleier ikke å komme på visitter så ofte til meg, da hun å Fast as an Ass ikke kommer så godt overens, de har hatt en krangel engang de to og er skrekkelig ufine mot hverandre når de møtes.

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Ja, slik kan det gå når en lettvekter som meg selv er ute på tur med nabo Fru Flaksens lille hund, Albert Von Hoisensvans.

Vi promenerte oss en god morgentur, jeg måtte jo gå til det skritt å låne meg en turvenn da Krølle er på en liten ferie for sine rekepaiproblemer, og Fast as an Ass er sur fordi Krølle alltid får reise bort og ikke han selv.

Så tidlig i morges, etter å ha inntatt min daglige kaffetår hos ærverdige fru Høøi la jeg ut på tur. Problemet inntraff da Albert og jeg ble tørste, vi fant denne sjarmerende vannåren og bestemte oss for å være litt dristige å smake på dette gammeldagse men akk så morsomme vannet.

Det ble en katastrofe, ingen vann fikk jeg ut enda jeg la all min vekt på saken og Albert satt klar under å ventet på litt tørstedrikke. Så nu er vi da ankommet min leilighet med hageflekk, og nyter kaffe med en liten dæsj likør i, ja til meg da - Albert drikker jo ikke kaffe han, så han fikk vann med en liten dæsj likør i.

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Helluuu :bouquet1:

Da var jeg tilbake igjen, etter noen dagers ufrivillig eksil. Tenk nettet mitt forsvant det, å det enda jeg ikke hadde støvsuget kroken dataen min står i eller noe, tør jo ikke støvsuge der da vet dere siden nettet er der, slike nett forsvinner jo så fort. Iallfall så kom det en ung kjekk mann fra ett eller annet sted å reparerte nettet mitt, han var da så kjekk den unge mannen, mørk i håret og antydning til bart. Ja det var nesten så jeg ble litt sjarmert der....Krølle likte ikke mannen da, så han forsøkte å ehh huff tisse litt i skoene hans, men Fast as an Ass oppdaget han heldigvis å fikk jaget han vekk for det ble en liten katastrofe. Tenk så pinlig det ville ha vært da, om den kjekke unge mannen tråkket ned i en sko med tiss i, huffavmeg altså.

Jeg har forresten fått et prøveeksemplar på boken min, så her ser dere meg koser meg i gostolen mens jeg underholdes av min egen nyskrevne vasketips bok.

Riktig så fornøyelig var den boken, enda den var skrevet av meg selv, men nå skal det sies at min hukommelse er litt rusten. Så det var nesten nytt igjen det som sto der ja :v9:

Ha en fornøyelig, eller som Vår alles Cammiemor sier det - ha en Glamor fylt fredag :v9:

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Heisann

Jeg og fru Stjertensprett har vært på en liten ferie, en slik helsekost/trimferie som er så moderne nå for tiden. Det var om jeg skal si det selv, utrolig forfriskende.

Vi ble knadd, å dere skulle sett de stilige herremennene da som knadde oss - med oljer og kremer så det formelig skvatt rundt oss. Det var så deilig da, der lå vi å bare var som dronninger.

Fru Stjertensprett klager over at hun har noen kilo for mye, herrejeminin sier jeg nu da, hvor har det kvinnemennesket de kiloene da? Iallfall ble hun plassert på en slik skrekkmaskin, ja jeg kaller det for skrekkmaskin for skumlere innredning er det lenge siden jeg har sett altså, hvor hun pustet og peste i mange minutter før hun ramle svett om. Jeg vet nu ikke om hun ble så mye tynnere da, men fornøyd var hun selv etterpå. Her er et bilde jeg fotograferte av henne på denne skrekkmaskinen.

En av disse unge herremennene laget noen øvelser som jeg skulle ta, jeg må si at jeg ikke helt forsto poenget, men det var visst veldig morro både for fru Stjertensprett og de unge herremennene da jeg utførte en av dem. Her er da et bilde av meg i aksjon.

Krølle og Fast as an Ass var på en liten ferie hos noen hyggelige mennesker når jeg var på min lille trip, men de var ikke så fornøyd da jeg hentet de, Fast as an Ass var blitt mobbet og Krølle har visst forelsket seg, dumme katten da......

Nå må jeg gå å blidgjøre de to furteungene mine, Tudeluuu vi snakkes :sa6:

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Tudelutt

Intet er som druer mellom tærne..

Her er jeg på en liten ferie og forsøker meg på å lage en dæsj vin, selvgjort er velgjort er det noe som heter - å som tenkt så gjort, eller noe i den duren. Fru Adm Dir Glåttenban insisterte nemlig på at jeg måtte følge henne på denne lille ferieturen, hun trengte rekreasjøøøn som hun sa, å da ble jo jeg med selvsagt som den gode vennen jeg engang er

Vi camperte på et ekslusivt hotell, med speil i heisen og frukt på rommene. Det var altså så eksklusivt der at betjeningen gikk i slike gullkantete uniformer, de var så hyggelige alle menneskene, og tok så godt vare på oss.

Og en av aktivitene vi utførte var altså druetråkking, jeg skal love dere det var morro og det ble bare mer morro jo mer vi tråkket og smakte

Vel pitteliten rapport gjort i forbifarten, jeg skal nemlig ut på tur snart.

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Hallois :sa6:

Endelig tilbake igjen, jeg deler husvær med noen utspekulerte smådyr som så sitt snitt til å stjele tastaturet mitt da jeg var ute på min sedvanlige joggis tur. Så da jeg ankom hjemmet igjen, kald men fornøyd var altså hele tastaturet borte vekk - tenk det da.

To søte bedårende små koselige nusselige kjæredyr vurderes adoptert bort :1115: Vurderer å få meg en slik :1304:, den er sikkert mye snillere enn de to bråkebøttene mine.

Jeg var altså ute på min daglige trimsnutt, å jogget glad og fornøyd bortover gaten. Eller jogget å jogget, man har da ikke tid til å løpe forbi alle de bedårende små nabohusene uten å titte litt inn gjennom vinduene, men jeg gikk fort det lover jeg. Herreminhatt så mange koselig mennesker som deler bydel med meg altså, så mange bedårende unge par som har bosatt seg her med sine 2,5 barn, eller noe slikt.

Og da jeg kom hjem var jeg litt småfrosen så da innvilget jeg meg et lite fotbad i gostolen min ved ovnen. Som dere ser så har jeg fått min utrolig stilige joggisdress reparert. Her er bildet av meg.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Esmeralda Pjatts Spørrespalte
    av Esmeralda Pjatt i kategorien Generell debatt
    Svar: 125
    Siste innlegg: 08-03-10, 16:52

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg